Гра-вікторина до Дня Соборності України
для 7-х класів
Інтегрована гра-вікторина до Дня Соборності України «Любіть Україну!».
Мета:
Навчальна:
- Поглиблення знань учнів про Україну як державу зі своєю історією, культурою, народними звичаями та традиціями;
Розвивальна:
- Формування почуття належності до українського народу;
- Розвиток полікультурної, соціальної компетентності учнів;
- Розвиток творчих здібностей учнів;
Виховна:
- Виховання толерантного ставлення до соціокультурних надбань українців;
- Виховання відповідальності, товариськості, поваги до думки інших.
Відзначити знаменні дати для поглиблення знань, досвіду учнів; активізації громадянської позиції з метою розвитку перспективного бачення себе, історії України, держави.
Підготовчо-організаційна робота:
- Підготовка приміщення для проведення вікторини: проводиться в актовій залі або кабінеті, на дошці або стіні – політична карта Європи та карта України, малюнки з ілюстраціями українських народних свят.
Формування команд гравців:
- Кожен клас виставляє команду;
Визначення складу журі:
- До складу журі запрошуються вчителі української мови та літератури, історії та географії.
Перебіг вікторини:
І. Вступне слово ведучого (вчителя), ознайомлення з правилами гри.
Різні в світі є країни,
Різні люди є на світі,
Різні гори, полонини,
Різні трави, різні квіти.
Є з усіх одна країна,
Найрідніша нам усім.
То – прекрасна Україна,
Нашого народу дім.
Якщо поглянути на карту нашої Батьківщини, то ми побачимо, що заходиться вона в самому центрі Європи. Тому за своїм географічним розташуванням, Україна – країна європейська. Та ще вона має, як і кожна країна світу свою самобутню історію, природу, культуру.
Сьогоднішня гра – це інтелектуальне змагання для тих, хто насамперед любить Україну, відчуває себе українцем і хоче перевірити й поповнити свої знання про її історію, географію, народні звичаї, традиції та літературу.
Тому наше змагання буде складатись з таких конкурсів:
«Історична вікторина»
«Географічний»
«Народознавчий»
«Літературний»
«Асоціативний»
ІІ. Презентація команд та журі.
За звання переможця змагатимуться 5 команд. Переможе та команда, яка набере найбільшу суму балів за всі етапи гри.
ІІІ. Власне гра.
1 конкурс – «Історична вікторина».
Отже, розпочнемо гру з історичної вікторини, яка проходитиме в вигляді брейн-рингу. Командам на обговорення дається 30 секунд. Перемагає та, яка найшвидше правильно дасть відповідь. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
Питання.
2 конкурс – «Географічний»
А тепер перевіримо, наскільки добре ви знаєте географію України?
Письмова частина: за дві хвилини напишіть області України. Переможе та команда, яка за відведений час напише правильно найбільше областей. Завдання оцінюється – 1 бал за кожну область.
Усна частина:
3 конкурс – «Народознавчий».
Чи знаєте ви, як називається наука, що вивчає побут, свята, традиції та звичаї українців? (Народознавство). Народознавчий конкурс складається з двох етапів.
І етап.
В Україні багато народних свят. Спробуємо перевірити, чи знаєте ви їх. На дошці написані назви українських народних свят. Ваше завдання – розташувати їх у хронологічній послідовності. Перемагає команда, яка зробить це найшвидше і правильно. І етап оцінюється трьома балами.
Варіант написаний на дошці:
Великдень
Покрова
Зелені свята
Різдво
Івана Купала
Водохреща
Правильний варіант:
Різдво
Водохреща
Великдень
Зелені свята
Івана Купала
Покрова
? Назвіть свято, яке символізувало об’єднання України? Як зараз називається це свято?
(22 січня – День Соборності України).
ІІ етап.
Кожна команда обирає по черзі назву свята і розповідає про нього. На підготовку – 30 секунд. Завдання оцінюється 2 балами.
4 конкурс – «Літературний»
Багата наша Батьківщина на митців – письменників, поетів. Пригадайте, кого з них ви знаєте? А чи ваші знання з літератури справді глибокі, ми зараз і з’ясуємо.
5 конкурс – «Асоціація».
І етап.
А я хочу пригадати поетичні рядки Володимира Сосюри:
Весняний сад, квітки барвисті…
І ти у сяєві й намисті,
Подібна сонцю і весні
Про кого так написав наш поет-земляк? (Про Україну)
Він ототожнював Україну із сонцем і весною. А в якому образі ви уявляєте нашу Батьківщину – Україну? Спробуйте передати це асоціативним малюнком.
На завдання відводиться 5 хвилин, оцінюється 5 балами.
ІІ етап. Назвіть, чий портрет зображено на купюрі номіналом:
20 грн – (Іван Франко)
50 грн – (Михайло Грушевський)
100 грн – (Тарас Шевченко)
200 грн – (Леся Українка)
500 грн – (Григорій Сковорода)
IV. Підбиття підсумків гри. Визначення і нагородження переможців.
V. Заключне слово вчителя.
Діти, сьогодні ви продемонстрували гарні знання про Україну, її географію, історію козацтва, літературу, народні свята. Наша країна давня, але як незалежна – ще зовсім молода. Тож давайте любити й оберігати її – багату, молоду, найкращу для нас. І тоді вона засяє яскравою зіркою на європейськім небосхилі!
Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну!
Всім серцем любіть Україну свою, -
І вічні ми будемо з нею.