Вікторина з інформатики
Цілі та завдання заняття:
· закріплення знань по предмету інформатики та ІКТ;
· розвиток логічного і математичного мислення;
· розвиток пам'яті, уваги, функцій мислення (аналіз, синтез, порівняння, класифікація),
· розвиток уявлень про інформаційну діяльність.
· формування пізнавального інтересу учнів;
· формування комунікативних якостей особистості;
· виховання серйозності, самостійності, відповідальності та акуратності.
Веселі пізнавальні ігри та конкурси значно пожвавлять вивчення такої суворої, "сухої", а для багатьох навіть і "страшної" дисципліни, якою є інформатика.
Метою вікторини є навчити дітей користуватися отриманими знаннями, термінологією, розвинути їх пам'ять і логіку.
ВПІЗНАЙ ПРИСЛІВ'Я
Перед вами програмістські версії відомих прислів'їв і приказок. Спробуйте згадати, як звучать вони в оригіналі.
-
Скажи мені, який у тебе комп'ютер, і я скажу, хто ти.
-
По ноутбуку зустрічають, по розуму проводжають
-
Дарованому комп'ютеру в системний блок не заглядають.
-
Не всі WINDOWS, що висять.
-
Біт байт береже.
-
Не ідентифікатор красить файл, а файл ідентифікатор.
-
Що з Кошика видалено, то пропало.
-
Слово не горобець, а пара байтів.
-
На IBM PC «яблука» не ростуть.
-
Комп'ютер - кращий друг.
Відповіді:
-
(Скажи мені, який у тебе друг, і я скажу, хто ти.)
-
(По одягу зустрічають, по розуму проводжають.)
-
(Дарованому коню в зуби не дивляться.)
-
(Не все золото, що блищить.)
-
(Копійка гривню береже.)
-
(Не ім'я красить людину, а людина ім'я.
-
(Що з воза впало, те пропало.)
-
(Слово не горобець, вилетить - не впіймаєш.)
-
(На сосні яблука не ростуть.)
-
(Книга - кращий друг.)
ЖАРТІВЛИВА ВІКТОРИНА
-
На який платі комп'ютера розміщений процесор: на системній або на материнської?
(І на тій, і на іншій одночасно, адже це різні назви однієї плати.)
-
Який магнітний носій має форму піци? (Гнучкий, жорсткий, компакт-диски.)
-
Що це за романтичне місце в комп'ютері, де може причалити втомлений і пошарпаний бурями периферійний пристрій? (Порт)
-
У кого метр дорівнює тонні?(У комп'ютерників. «Метром» і «тонною» вони називають мегабайт.)
-
Чому кішки дуже люблять лизати руки програмістів?(Тому що їх руки пахнуть мишкою.)
-
У кожній сучасній школі повинно бути як мінімум три виходи: головний, запасний і ... (Вихід в Інтернет).
-
Що в комп'ютерному середовищі вважається верхом упертості? (Набирати невірний пароль до тих пір, поки комп'ютер не погодиться.)
-
Чи може людина померти від комп'ютерного вірусу? (Це дивлячись чий комп'ютер він заразив.)
-
Основне невизначене поняття в інформатиці (інформація)
-
Назвіть пристрій персонального комп'ютера від французького кутюр'є Крістіана Діора. (Дисковод CD-ROM. CD - ініціали Крістіана Діора - Christian Dior.)
Зашифровані слова (Завдання представлене в вигляді перемішаного набору букв)
-
ТОРНІМО
-
ЕРПРЦОСО
-
КЕДИСТА
-
РОКСУР
-
НИРПТЕР
Відповіді: 1. Монітор. 2. Процесор. 3. Дискета. 4. Курсор. 5. Принтер
Знайди помилки
Перед вами розповідь про те, як працювати з комп’ютером. Прочитайте її і визначте, скільки помилок допущено і в чому вони заключаються. Прочитати розповіді з виправленими помилками.
Розповідь 1
Для роботи з комп’ютером я обов’язково включаю монітор і сканер, набираю букви за допомогою миші, а якщо необхідно намалювати картинку, використовую сканер. Щоб ввести в комп’ютер текст, не набираючи його вручну, використовую джойстик, а для роздрукування тексту вставляю в системний блок папір. Музику прослуховую за допомогою принтера, а зберігаю документи на системному блоці, який іноді називають колонками.
Допущено 8 істотних помилок:
-
Обов’язково треба включити монітор і системний блок.
-
Букви набираються за допомогою клавіатури.
-
Для побудови зображення сканер не використовується (він потрібен для введення вже готових зображень в комп’ютер).
-
Для автоматичного вводу тексту використовують сканер.
-
Для друку використовують принтер;
-
Папір вставляють не в системний блок а в принтер.
-
Музику прослуховують за допомогою колонок.
-
Документи зберігають на зовнішніх носіях пам’яті.
Розповідь 2
Я люблю малювати на комп’ютері. На мою думку найкращою програмою для малювання є графічний редактор Блокнот. З його допомогою я вмію не тільки малювати картинки, але і виконувати зафарбовку довільної частини об’єкту. Наприклад нещодавно я намалював сніговика і зафарбував його лівий бік жовтим кольором, а правий – зеленим. За допомогою інструмента «олівець» в мене добре виходить будувати прямокутники і кола, вони получаються такі рівні, ніби я використовував транспортир. Для редагування тексту це найкраща програма. Нажаль тільки, що в цій програмі не можна зберігати створену роботу.
Допущені 6 істотних помилок:
-
Блокнот не є графічним редактором.
-
Зафарбовка довільної частини малюнка в Paint ускладнена.
-
За допомогою олівця малювати рівні прямокутники і кола практично неможливо
-
Транспортир для побудові кіл не використовують;
-
В редакторі Paint не можна відредагувати текст
-
Зберігати документ можна і в графічному, і в текстовому редакторах
Сім ступенів захисту.
В наступному конкурсі вам потрібно буде дати відповіді на запитання
-
Наочне зображення папок на комп’ютері. (Дерево)
-
Пристрій керування курсором. (Миша)
-
Файл, призначений для читання його людиною …(текстовий)
-
Скільки символів можна використовувати в розширенні файлу? (Три)
-
Яким знаком розділяється ім’я файлу та розширення? (Крапкою)
-
Послідовність інформації на диску під певним ім’ям? (Файл)
-
Яке розширення можуть мати файли створені в графічному редакторі Paint?(BMP)
-
Пристрій комп’ютера, призначений для виведення звукової інформації (Колонки)
-
Пристрій, призначений для виведення символьної та графічної інформації на папір (принтер)
-
В операційній систем Windows видаляються, папки і файли потрапляють в (кошик)