Вікторина з інформатики по темі "Комп'ютерні мережі"

Про матеріал
Методична розробка уроку-вікторини з інформатики для 5 класу Тема. Комп’ютерні мережі Мета: повторити основні поняття теми; розширити і поглибити уявлення дітей про локальну та глобальну мережі; розвивати стійкий інтерес гуртківців до інформатики; формувати вміння працювати в групі.
Перегляд файлу

5 клас. Інформатика. Вікторина «Хто швидше!»

Тема. Комп’ютерні мережі

Мета: повторити основні поняття теми; розширити і поглибити уявлення дітей про локальну та глобальну мережі; розвивати стійкий інтерес гуртківців до інформатики; формувати вміння працювати в групі.

Тип заняття: вікторина

Обладнання: аркуші з номерами «1» або «2», різнокольорові фішки, картки з назвами команд-учасниць, конверти із завданнями, скринька із цукерками.

Хід вікторини

Група ділиться на 2 команди. Учасники отримують кольорові фішки з номером «1» або «2» і займають свої місця за столами з відповідними цифрами. Команди обирають капітанів та дають назву.

Вчитель. Сьогоднішня вікторина присвячена узагальненню та повторенню з теми «Комп’ютерні мережі». Давайте спробуємо власні сили і позмагаємося за скриньку з головним сюрпризом. За ходом вікторини буде спостерігати наше шановне журі. (В журі можна обрати найсильніших та найактивніших членів гуртка)

Отже, команди, ви готові? То ж почали!

І тур. “Розминка”

У конкурсі беруть участь обидві команди одночасно. Право відповіді надається тій команді, учасник якої першим підніме руку і дасть правильну відповідь.  Якщо відповідь не вірна, відповідає наступна група учасників. Перемагає команда, яка дасть найбільшу кількість правильних відповідей. За кожну правильну відповідь команда отримує кольорову фішку.

Продовжити фразу:

  1.              локальна … (мережа);
  2.              канал … (зв’язку);
  3.              робоча … (станція);
  4.              комунікаційне … (обладнання);
  5.              мережні … (адаптери);
  6.              пакети … (даних);
  7.              програмне … (забезпечення);
  8.              комутація … (пакетів або каналів);
  9.              робочі … (групи);
  10.         мережне … (оточення);
  11.         обліковий … (запис користувача);
  12.         віддалений … (Робочий стіл);
  13.         доменна … (адреса);
  14.         пошукові ... (системи);
  15.         електронна ... (пошта);
  16.         адресний ... (рядок);
  17.         веб- ... (браузер, сторінка, сайт, документ);
  18.         мережний ... (адміністратор, диск);

Журі оголошує кількість балів, отриманих кожною командою.

ІІ тур.  “Дай правильну відповідь”

Кожна команда окремо отримує певну кількість питань, на які повинна дати правильну відповідь. Першою цей тур розпочинає та команда, яка стала переможцем у “Розминці”. За кожну правильну відповідь на питання команда отримує 1 фішку. Якщо команда не знає відповіді, право відповідати переходить до іншої, учасник якої першим підніме руку.

Питання 1-й команді:

  1.   Спеціальні пристрої, які вибирають найкращий шлях та переспрямовують пакети в разі виникнення проблем на ділянці мережі. (Маршрутизатори)
  2.   За допомогою цього виду послуг можна отримати доступ до сеансуWindows на власному комп’ютері, працюючи при цьому на іншому. (віддалений Робочий стіл)
  3.   Комп’ютер, що надає свої ресурси іншим абонентам мережі. (Сервер)
  4.   Компанія або приватна особа, що надає користувачам доступ до Інтернету. (Провайдер)
  5.   Адреса, що вказує шлях до конкретного документа, розміщеного у Всесвітній мережі. (URL-адреса)
  6.   Назвати два принципи пошуку інформації в Інтернеті. (Тематичний пошук та пошук за ключовими словами)
  7.   Як називається місце на сервері, де зберігаються повідомлення, поки його не отримають. (Електронна поштова скринька)
  8.   Спеціаліст, який переглядає повідомлення та приймає рішення про їх публікацію під час спілкування в мережі. (Модератор)
  9.   Загальноприйняті в Інтернет скорочення, призначені для виявлення почуттів і емоцій, викликаних вмістом повідомлення. (Смайлики)
  10.  Цей вид послуг називають найбільшою у світі дошкою оголошень. (Групи новин UseNet)

Питання 2-й команді:

  1.   Спеціальні програми, що полегшують процеси переміщення між веб-сайтами Всесвітньої мережі, пошуку, збирання та збереження інформації. (Програми-браузери)
  2.   Мережі, що не мають єдиного центру керування взаємодією робочих станцій або віддаленого пристрою для збереження інформації. (Однорангові)
  3.   Інформація по мережі передається у вигляді … (пакетів даних)
  4.   Формальні групи, що мають певну назву, які об’єднуються для виконання певного комплексу завдань. (Робочі групи)
  5.   Унікальна цифрова адреса комп’ютера, під’єднаного до Всесвітньої мережі. (IP-адреса)
  6.   Певні правила, за якими відбувається обмін даними між комп’ютером-передавачем та комп’ютером-приймачем. (Протокол)
  7.   Протокол, що розбиває інформацію, призначену для передавання, на пакети та нумерує їх. (TCP-протокол)
  8.   Об’єднання кількох розміщених разом веб-сторінок, що містять пов’язану між собою інформацію з певної теми і мають спільний дизайн. (Веб-сайт)
  9.   Спеціальним чином виділений фрагмент тексту, що містить сховане від користувача посилання на інший документ, графічний, мультимедійний файл або адресу іншого сайту. (Гіперпосилання)
  10.  Метод проведення дискусій на визначену тему між віддаленими групами користувачів, що може відбуватися як у режимі реального часу, так і шляхом переглядання повідомлень. (Телеконференції)

Журі оголошує результати цього конкурсу та загальний результат гри на основі двох конкурсів.

ІІІ тур. “Хто більше”

Завдання: кожній команді дається слово. Треба за три хвилини скласти з нього якомога більше слів. Зараховуються лише іменники в називному відмінку однини. Починає зачитувати команда, в якої найбільша кількість фішок. Потім команда-суперниця.

Слово 1-й команді: маршрутизатори

Слово 2-й команді: гіперпосилання

ІV тур. “Показуха”

Жестами та мімікою показати терміни, які використовуються в інформатиці. Капітани отримують чотири слова, які повинна відгадати команда-суперниця. За кожне відгадане слово – кольорова фішка.

Слова 1-й команді: мишка, всесвітня павутина, телеконференція, поштова скринька.

Слова 2-й команді: монітор, Інтернет-магазин, пошукова система, мережа.

Журі оголошує отримані результати.

V тур. «Музичний»

Завдання командам: написати слова, пов’язані з комп’ютерними мережами, в яких були б присутні ноти до, ре, мі, фа, соль, ля, сі. (Наприклад, мережа, адреса). “Нота” може знаходитись, як на початку і в кінці, так і в середині речення. За кожне слово команда отримує бал. На виконання завдання дається дві хвилини.

Відповіді учасників: Мережа, домен, адреса, адміністратор, телеконференції, ресурси тощо.

Журі підводить підсумки цього конкурсу.

Підведення підсумків гри.

Журі оголошують загальну кількість балів і називають переможця гри.

Нагородження переможців.

Учасники вікторини отримують грамоти та скриньку з цукерками.

 

doc
Додано
22 жовтня 2020
Переглядів
917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку