Мета вікторини-змагання: закріпити знання учнів з питань пожежної безпеки; сформувати навички правильних дій при пожежі; навчитися швидко оцінювати небезпечні ситуації; приймати оптимальне рішення щодо їх подолання;; активізувати пізнавальну та творчу діяльність школярів; виховувати бережне відношення до свого здоров'я.
Змагаються 2 команди-групи.
Представлення команд.
1 команда « Рятівники»
Наш девіз:
Відважним будь, часу не гай,
Тому, хто в біді -допомагай.
2 команда « Пожежники»
Наш девіз:
Завжди в житті, і день за днем
Будь обережним ти з вогнем.
Діти, я отримала загрозливого листа, але не знаю, хто його написав. Може ви здогадались? «Якщо ви не відгадаєте мої загадки, то я спалю всі школи і всі будинки. А загадки мої такі:
1. Хто я такий?
2. Де я ховаюся?
3. Як мене перемогти? Підпис: злий В.»
Відгадати, хто такий злий В вам допоможе я загадка.
Відгадайте його (Це злий Вогонь). Друга загадка – де він ховається? (Сірники, загапальнички, новорічні хлопавки, свічки, бенгальський вогонь, вогонь у печі і т.д.).
1. Розповідь учителя
Вогонь – повсякденний супутник людини. Ще з давніх часів люди використовували його в своєму житті і весь час підтримували своє родинне вогнище, щоб не згасло. Вогонь – це друг. Він потрібний всюди: і в житлових будинках, і в навчальних закладах, і на заводах, і на фабриках. Ним користуються, коли потрібно приготувати обід, підігріти воду. За допомогою вогню плавлять і ріжуть метал тощо.
Вогонь – є символом олімпійських ігор. Перед вічним вогнем біля могили Невідомого воїна люди схиляють голови, віддаючи шану загиблим. Отже, без вогню життя було б неможливе.
Послухайте, як про це сказано у вірші.
Вогонь дарує людям світло,
Вогонь дарує їм тепло,
Коли б тепло і світло зникли,
Життя б на світі не було.
2.Доповнення учителя
Так, важко уявити навіть незначний відрізок часу, який можуть прожити люди без світла, без тепла, що дарує нам вогонь.
Але, на жаль, вогонь приносить людям не тільки радість. Коли з ним
неправильно поводитись, може стати великим злим ворогом. - Коли вогонь може стати Ворогом? (Коли виникають пожежі)
- А чому виникають пожежі?
(Від неправильного поводження з вогнем від різних природних явищ).
Вогонь може виникнути стихійно під час якихось природних явищ: під час землетрусів, виверження вулканів, під час грози, коли блискавка вдаряє в якийсь предмет. Це, звичайно, катастрофа.Але й пожежа може виникнути ще й від халатності самих людей, а тим більше дітей, коли неправильно з ним поводитись.
Вогонь – це велике багаття, а пожежа охоплює дуже велику територію або приміщення.
А як перемогти злий Вогонь, не дати йому вирватися на волю ? Це проблема, яку треба розв'язати
«Довідкове бюро» інформує :
«Кожні 5 секунд на планеті виникає пожежа.
Кожний 5-й, що загинув на пожежі, - дитина.
80 % пожеж виникає через дитячі пустощі»
Так, сьогодні дуже гостро встає проблема знання та дотримання правил пожежної безпеки, збереження свого життя.
Тому сьогодні ми проводимо вікторину - змагання « Будь обережним з вогнем »
Я буду ведучою-інструктором.
Якщо щось не зрозуміли, звертайтеся за допомогою.
ПАМ’ЯТКА роботи групи :
1. Повага до кожного.
2. Дружба у співпраці.
3. Комунікативність, ввічливість.
4. Правило активного слухання - не перебивайте один одного.
5. Уважно слухайте мене.
І тур ВПРАВА « МІКРОФОН »
Зараз я задаю вам питання, на які ви даєте відповідь. Відповідаємо по черзі, за правильну повну відповідь - 5 балів. Починаймо.
1. За яким номером телефону потрібно звертатися у випадку виникнення пожежі? (101).
2. Чому не можна гасити пожежу на електроприладах водою? (буде замикання або враження струмом)
3. Що слід зробити, якщо в квартирі чути запах газу? (104)
4. Що може статися через витік газу? ( Вибух )
5. Чи можна вибивати вікна при пожежі? (Ні, бо у приміщення почне поступати свіже повітря, яке прискорює горіння).
6. Чому у дитячих закладах двері приміщень відчиняються назовні? (Тому, що у такому випадку при евакуації не створюється велике скупчення людей)
7. Чому не можна кидати у вогонь аерозольні упаковки? (Аерозольні упаковки — вибухонебезпечні).
8. На що необхідно лити воду під час гасіння : на вогонь чи на палаючий предмет? (На палаючий предмет)
9. Що треба робити, якщо під час перегляду телевізора з нього пішов дим? (Вимкнути телевізор. Викликати пожежну службу, позвати на допомогу дорослих або самому накинути на телевізор щільну тканину, ковдру).
10. На що можна встановлювати електропраску? (На металеву підставку)
11. Головна вогнегасна речовина (Вода)
12. Де в задимлених приміщеннях потрібно шукати дітей? (У шафі, під ліжком, під столом).
13. Що потрібно зробити перед тим, як вийти з дому? (Все вимкнути з мережі).
ІІ тур «ХОЧУ ВСЕ ЗНАТИ»
У цьому турі команди розташовують малюнки за групами.
За правильну відповідь – 3 бал.
Команди повинні розібрати малюнки за змістом. Та пояснити вибір.
2. Перегляд мультфільму Мудрі казки тітоньки Сови (серія: Приборкувач вогню)
- Уважно перегляньте мультфільм і скажіть, що ж стало причиною пожежі?
ІІІ тур «ТЕСТУВАННЯ »
Командам пропонуються питання про порядок дій людини, яка опинилася у небезпечній ситуації і три варіанта відповіді. Максимальна оцінка за відповідь — 5 балів.
Вчитель роздає командам по 1 картці із запитаннями. Команди відмічають правильні відповіді і повертають картки журі.
Команда
1. Якщо виникне пожежа, як ви будете діяти?
а) зателефоную по 101;
б) покличу на допомогу сусіда;
в) втечу, нікому нічого не сказавши.
2. Якщо кімната почала наповнюватися їдким димом, що ви будете робити?
а) відчиню вікно, залишу відкритими двері;
б) буду просуватися до виходу;
в) закрию рот і ніс вологою ганчіркою і буду просуватися до виходу.
3. Загорілася електромережа , ваші дії?
а) буду гасити її водою;
б) знеструмлю мережу, потім почну гасити;
в) буду кликати на допомогу.
Команда
1. Що робити, якщо на вас загорівся одяг?
а) буду бігати, зриваючи одяг;
б) впаду, буду кататися, збиваючи полум’я;
в) завернуся у ковдру.
2. Що треба робити, якщо при приготуванні їжі загорілася олія на сковороді?
а) ввимкну вогонь, накрию сковороду кришкою;
б) буду гасити водою;
в) спробую винести сковороду до сміттєвого відра і вилити туди олію.
3. Ви розпалюєте газову колонку або духовку газової плити. Сірник згас, а ви не встигли запалити газ, що ви будете робити?
а) дістану новий сірник і ще раз спробую підпалити;
б) перекрию газ;
в) перекрию газ та перевірю тягу.
IV тур «МАРАФОН ЗАГАДОК»
У цьому турі команди відгадують загадки. За правильну відповідь – 1 бал
1. Червона корова всю солому на чорне борошно змолола. (Вогонь, попіл.)
2. Чим вогонь тушити будем, Якщо воду не здобудем? (Пісок, земля, цупка тканина)
3. Маленька зірка відлетіла, Багато лиха наробила. (Іскра)
4. Смілива людина, що бореться з вогнем? (Пожежник).
5. Лишає він страшні сліди, усе він пожирає,
А як даси йому води, відразу помирає. (Вогонь)
6. Дерев`яна паличка темну голівку має, темряву розганяє. (Сірник).
(вогонь)
Хто хоче світити – готові служити
Заради гри їх не бери і голівками не три!
Лихо станеться велике – полум’я від них сердите.
(сірники)
Має червону сорочку.
І вогонь блокує вміло
В білій і пухнастій піні.
(вогнегасник)
З нею він завжди йде до бою.
(вода)
і скільки б не їв, а ситим не буває.
(вогонь)
Він згасить його допомагає,
Із піщинок наш дружок,
Здогадались? Це …
(пісок)
А вгору піднімається.
(Дим)
До пожежників дзвонити.
Бачите вогонь і дим –
Набирайте...(101)
V тур «ПРИСЛІВ'Я»
Команди називають прислів’я. За правильну відповідь – 2 бали.
1. Сірник невеличкий, а вогонь – велетень
2. Не май звички сірники носити в кишені.
3. Сірник маленький, а біда велика.
4. З вогнем погані жарти – жартувати з ними не варто.
5.Сірники не чіпай, в сірниках вогонь
ПІДСУМКИ
Поки журі підводить підсумки, вивчимо з вами лічилку про пожежну безпеку .
ЛІЧИЛКА
Не вмикай на кухні газ – РАЗ,
Не клади в запіч дрова – ДВА,
В лісі сірників не три – ТРИ,
Не лишай вогонь в квартирі – ЧОТИРИ,
Не лягай при свічці спать - П’ЯТЬ,
Іскра впала на підлогу – погасіть – ШІСТЬ,
Зачиніть вікно, коли в небі грім – СІМ,
У грозу під деревом не стій у лісі – ВІСІМ,
Сірником не забавляйтесь – ДЕВ’ЯТЬ,
Пам’ятайте всі, про що в лічилці йдеться – ДЕСЯТЬ.
Пам’ятка для учнів
1. Коли палає вогонь, треба швидко вибігати на вулицю через двері чи через вікно, розбивши його.
2. Коли загорівся одяг, то треба впасти на підлогу і качатися, щоб загасити полум’я.
3. Спасати малюків, взявши їх на руки.
4. Якщо пожежа невелика, загасити її піском, або грубою тканиною, накинувши її зверху (ватне одіяло, шуба тощо).
Не кожен вогонь можна гасити водою! Вода – провідник тепла. Про це ви будете вивчати пізніше, в старших класах.
5. При опіках звернутись по телефону до швидкої допомоги за номером 103.
СЛОВО ЖУРІ
Вогонь - це не іграшка!
Пожежа – це велике нещастя!
Не пустуйте з вогнем!