Сценарій вікторини-змагання дає змогу класному керівникові в ігровій формі повторити повторити й закріпити деякі правила з пожежної безпеки, відпрацювати навички правильних дій під час пожежі.
ВІКТОРИНА-ЗМАГАННЯ З ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ
Виховний захід
Мета вікторини-змагання: закріпити знання учнів з питань пожежної безпеки, відпрацювати навички правильних дій при пожежі; навчитися швидко оцінювати небезпечну ситуацію; приймати оптимальне рішення щодо її подолання, рятування свого життя та наданню допомоги іншим; зацікавити у більш поглибленому вивченні курсу ОБЖ.
Сценарій виховного заходу.
Вчитель надає коротку характеристику надзвичайних подій в місті та області за останній час.
Вчитель Незважаючи на те, що наше населення, начебто, знає правила поводження з вогнем, однак кількість пожеж, на жаль, не меншає.
Говорячи про небезпеку пожеж для людини, В. Травінський сказав: «Цілком зрозуміло: якщо жертви обчислюються десятками тисяч, а збитки – мільярдами, то виходить, що пожежі цілком можна порівняти з «малими війнами» ХХ сторіччя. Але малі війни починаються і закінчуються, а пожежні витрати є щорічними – точиться така собі безперервна «мала війна з вогнем».
Тому є необхідність ще і ще раз вивчати, повторювати правила поводження з вогнем.
Сьогодні ми проведемо незвичайне заняття: сьогодні у нас відбудеться вікторина – змагання, де ми повторимо і закріпимо деякі правила з пожежної безпеки, відпрацюємо навички правильних дій під час пожежі.
До нас сьогодні завітали гості… (представлення гостей). Вони і будуть сьогодні оцінювати конкурсні завдання.
Проводити змагання мені будуть допомагати…(назвати учнів – помічників)
1 учень.
Вогонь - одне з найбільших чудес природи, з яким людина познайомилася. Вогонь дарував людині тепло, світло, захищав від диких звірів. Він був великим помічником людини. Про нього складали легенди.
2 учень.
Ось як говориться про значення вогню у Легенді про Прометея: у давні часи, коли всім світом правил Зевс, люди, тільки-тільки що розселилися на землі, були слабкими, безсилими, полохливими. Вони ще не розуміти того, що бачили навколо.
1 учень.
З жахом дивилися вони на грозові хмари, палюче сонце, безмежне море і високі гори. Від усього, що їх лякало, люди ховалися в печери. Не було в них тоді ні житла, ні сімейного вогнища: люди не варили їжу, не грілися біля вогню. І було таке життя жалюгідним існуванням.
2 учень.
Пожалів Прометей людей і порушив заборону Зевса не давати людям вогню. Пробравшись до Олімпу, титан узяв невелику іскру вогню і, заховавши її в порожньому стеблі тростини, приніс людям на землю.
1 учень.
З тих пір засяяли яскраві вогники багать на землі. Біля них збиралися люди цілими сім'ями, смажили м'ясо, грілися, танцювали.
2 учень.
А Прометея було наказано: за однією з легенд, він був прикований до Кавказького хребту. До нього кожного дня прилітав орел та розкльовував печінку, яка знову виростала. І так було майже 30 тисяч століть, поки Геракл не убив орла стрілою та не висвободив Прометея.
1 учень.
А тепер ми починаємо вікторину і дізнаємося, чи готові ви до різних ситуацій при виникненні пожежі.
І тур. Домашнє завдання.
Кожна з команд заздалегідь отримала домашнє завдання: І група – навести аргументи, щоб переконати нас, що вогонь – наш друг; ІІ команда – переконати нас в тому, що вогонь – наш ворог, ІІІ група повинна була розробити пам’ятку з пожежної безпеки в побуті.
2 учень.
Надаємо слово І групі. (виступає І група)
Надаємо слово ІІ групі. (виступає ІІ група)
ІІІ група продемонструє виконання свого домашнього завдання пізніше.
Найвищий бал за цей конкурс – 5 балів.
ІІ тур,
Наші гравці повинні перелічити головні причини виникнення пожеж.
Команди обмірковують протягом 3 хвилин свої відповіді і записують їх. Потім по черзі будуть їх називати. Кожна відповідь – 1 бал.
ІІІ тур.
У цьому турі командам дається ситуативне завдання, на які треба дати відповідь за півхвилини після читання запитання та варіантів відповідей. Оцінюється цей конкурс 5 балами.
|
|
|
|
|
|
ІV тур
Мета цього туру, як і усіх попередніх, визначити, наскільки глибоко команди, що змагаються, засвоїли правила пожежної безпеки. Командам пропонуються розрізані картки з малюнками, на кожному з яких зображена небезпечна ситуація. Потрібно зібрати картки та написати на них відповідне правило поводження з вогнем. За правильні відповіді нараховується 5 балів. Враховується також і швидкість виконання завдання.
V тур.
Команди будуть витягувати питання, відповідати на які треба швидко, адже у реальній небезпеці часу теж може не бути, й аргументовано. Так що швидкість відповіді, як і, безумовно, правильність - головні критерії, які враховує журі при оцінці. Конкурс оцінюється 1 балом за кожну правильну відповідь.
VІ тур. Виявлення джерел небезпеки.
У цьому турі командам видається однаковий малюнок, тема якого: "Дитина у кухні". Завдання команд - знайти максимум джерел можливої пожежі і травм для дитині. Скільки команда знаходить джерел небезпеки - стільки балів і отримує. На виконання завдання відводиться 5 хвилин. Команда, яка перша і без помилок виконує завдання - отримує додаткові бали (кількість додаткових балів визначає журі).
Вчитель. Коли до Єнштейна звернулися із запитанням, чи становить небезпеку для людства атомна енергія, той відповів: «Не більш, ніж коробка сірників. Справа лише в тому, у чиїх руках вона перебуватиме»
Що цим хотів сказати Енштейн?
Тепер прийшов час показати своє домашнє завдання ІІІ групі, яка підготувала пам’ятку з пожежної безпеки в побуті.
Підведення підсумків вікторини
Журі визначає переможців.
Переможцям та учасникам команд вручаються призи.
Рефлексія.
Висновки.
1) учні пригадали основні причини виникнення пожеж.
2) учні зрозуміли, як діяти у випадку виникнення пожежі
3) учні зрозуміли, як запобігати виникненню пожежі.