Вільні електромагнітні коливання

Про матеріал
Мета уроку: навчальна – ознайомити учнів з електромагнітними коливаннями; розвивальна – формувати в учнів вміння користуватися науково-популярною літературою та виявлення творчих здібностей при розв’язуванні вправ; виховна – виховати трудолюбивість, точність і чіткість при відповідях і розв’язуванні завдань та навчити дітей «бачити» фізику навколо себе.
Перегляд файлу

________

План-конспект

уроку фізики  у 11 класі

 

Тема уроку:  Вільні електромагнітні коливання

Мета уроку: навчальна – ознайомити учнів з електромагнітними коливаннями;

  розвивальна – формувати в учнів вміння користуватися науково-популярною літературою та виявлення творчих здібностей при розв’язуванні вправ;

  виховна – виховати трудолюбивість, точність і чіткість при відповідях  і  розв’язуванні завдань та навчити дітей  «бачити» фізику навколо себе.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

План уроку

1. Коливальний контур

2. Перетворення енергії в коливальному контурі

3. Рівняння гармонічних електромагнітних коливань

4. Формула періоду власних електромагнітних коливань

І. Організаційна частина (привітання, перевірка д/з)

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

Оголошення теми і мети уроку

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Коливальний контур. Електромагнітні коливання були відкриті пев­ною мірою випадково. Це сталося після того, як винайшли лейденську банку (перший конденсатор) і навчились надавати їй великого заряду за допомогою електростатичної машини. Спостерігаючи електричний розряд банки, її обкладки замикали на дротяну котушку. Виявилось, що стальні спиці всередині котушки намагнічуються. У цьому нічого дивного не було: електричний струм і повинен намагнічувати стальне осердя котушки. Зди­вувало інше, не можна було передбачити, який кінець осердя котушки буде північним полюсом, а який південним. Повторюючи дослід приблиз­но в однакових умовах, діставали то один результат, то інший і не відразу зрозуміли, що під час розряджання конденсатора через котушку виника­ють коливання.

Ми не можемо безпосередньо сприймати нашими органами відчуття електромагнітні коливання так, як ми бачимо коливання маятника або чуємо коливання струни. Тому, вивчаючи електромагнітні коливання, до­водиться перетворювати їх у механічні. Як і у випадку вивчення змінного струму, будемо використовувати електронний осцилограф.

Проробимо дослід. Зарядивши конденсатор від джерела постійного стру­му, замкнемо котушкою, до якої пара­лельно підключений осцилограф. На екрані осцилографа будемо спостерігати осци


 

 



 

Дайте відповіді на запитання

  1.              У початковий момент часу конденсатор заряджений. Якою буде локалізація енергії у моменти Т/8, Г/4, Г/2, ЗТ/4 від початку коливань?
  2.              В які моменти - максимальної напруги на конденсаторі чи максимального стру­му - потужність втрат енергії найбільша?
  3.              Як можна одержати незатухаючі електромагнітні коливання?


ІV. Підсумок уроку.

   V. Домашнє завдання: опрацюватии § 41, 42, дати в-ді на питання після параграфа

1

 

doc
Додав(-ла)
Зозуля Олексій
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Розробки уроків
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
1918
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку