________
уроку фізики у 11 класі
Тема уроку: Вільні електромагнітні коливання
Мета уроку: навчальна – ознайомити учнів з електромагнітними коливаннями;
розвивальна – формувати в учнів вміння користуватися науково-популярною літературою та виявлення творчих здібностей при розв’язуванні вправ;
виховна – виховати трудолюбивість, точність і чіткість при відповідях і розв’язуванні завдань та навчити дітей «бачити» фізику навколо себе.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
План уроку
1. Коливальний контур
2. Перетворення енергії в коливальному контурі
3. Рівняння гармонічних електромагнітних коливань
4. Формула періоду власних електромагнітних коливань
І. Організаційна частина (привітання, перевірка д/з)
ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності
Оголошення теми і мети уроку
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Коливальний контур. Електромагнітні коливання були відкриті певною мірою випадково. Це сталося після того, як винайшли лейденську банку (перший конденсатор) і навчились надавати їй великого заряду за допомогою електростатичної машини. Спостерігаючи електричний розряд банки, її обкладки замикали на дротяну котушку. Виявилось, що стальні спиці всередині котушки намагнічуються. У цьому нічого дивного не було: електричний струм і повинен намагнічувати стальне осердя котушки. Здивувало інше, не можна було передбачити, який кінець осердя котушки буде північним полюсом, а який південним. Повторюючи дослід приблизно в однакових умовах, діставали то один результат, то інший і не відразу зрозуміли, що під час розряджання конденсатора через котушку виникають коливання.
Ми не можемо безпосередньо сприймати нашими органами відчуття електромагнітні коливання так, як ми бачимо коливання маятника або чуємо коливання струни. Тому, вивчаючи електромагнітні коливання, доводиться перетворювати їх у механічні. Як і у випадку вивчення змінного струму, будемо використовувати електронний осцилограф.
Проробимо дослід. Зарядивши конденсатор від джерела постійного струму, замкнемо котушкою, до якої паралельно підключений осцилограф. На екрані осцилографа будемо спостерігати осци
Дайте відповіді на запитання
ІV. Підсумок уроку.
V. Домашнє завдання: опрацюватии § 41, 42, дати в-ді на питання після параграфа
1