Вимоги щодо формування в учнів компетентностей під час синхронних та асинхронних занять.
В сучасній школі виділяють наступні цілі вивчення математики :
Виходячи з цілей вивчення математики на своїх уроках я формую найбільш пріоритетні компетентності такі як:
Яка містить процедурну, логічну, технологічну компетентності. Для формування якої на уроках розв’язуються вправи, задачі на відпрацювання обчислювальних навичок, логічного та пошукового змісту.
Пропонуються самостійні контрольних робіт як в асинхронному режимі так і під час онлайн уроків. Це можуть бути тестові роботи або роботи де учні повністю надають розв’язання. Роботи в яких треба знайти найбільше, найменше значення, суму значень і т.д. Починаючи з 5 класу створюю завдання максимально наближені до формату ЗНО.
Також для формування процедурної математичної компетентності під час синхронного режиму майже на кожному уроці дітям пропонуються усні вправи на обчислення,естафети або вправа типу «знайди помилку», «вилучи зайве»,для повторення теореми або означення пропоную «Хмари», вправу «Правда чи хиба», «Математичні пазли» онлайн. Для домашньої роботи пропоную виконати, як типові завдання так і інтерактивні вправи та онлайн розмальовки. Або вправи які формують навички обчислення за допомоги обчислювальних пристроїв,наприклад, при вивчені теми в 8 класі « Розв’язування трикутників» учням пропонуються задачі на обчислення тригонометричних функцій за допомоги калькулятора. Або завдання з застосуванням Microsoft Excel для побудови діаграм при обробці статистичних даних задачі.
Під цією компетентністю розуміють :
для цього на уроках діти обґрунтовують свої міркування опираючись на математичні поняття,теореми, леми, вимагаю не просто отримувати відповідь в задачах або вправах, а й пояснити .
Для цього учням пропоную роботу по створенню невеликих докладів або презентацій «Історична довідка» або « Розв’яжи по іншому». Також використовую модуль змішаного навчання «Перевернутий клас» коли дітям пропонується опанування нового матеріалу в асинхронному режимі,складання конспекту та обговорення під час синхронного режиму.
- вміння використовувати математичні підходи для розв’язування задач, що виникають в навколишньому світі.
Яка дає учневі розуміння того, що математична символіка ,формули математики дозволяють описувати загальні властивості об’єктів підходи для розв’язування задач, що виникають в навколишньому світі.
В 5 класі за новою програмою для формування цієї складовою передбачені уроки на яких розв’язуються К-задач (компетентнісні задачі), в інших класах це задачі наближені до реалій (прикладні задачі).
Яка дозволяє розуміти ,що математичний апарат розвивається і удосконалюється з метою створення можливостей для постановки, дослідження і рішення проблем, що виникають у процесі розвитку різних гуманітарних наук, удосконалення техніки та технологій. Що математика є невід’ємною частиною загальнолюдської культури, впливає на інші галузі культури.
Під час формування даної компетентності учням пропонуються задачі пов’язані з іншими предметами :фізикою,хімією,економікою. Також як учням пропоную скласти самостійно задачу або вправу пов’язану з іншою галуззю.