Я досліджую світ
Клас _______________
Дата ____________________
Учитель ____________________
Тема: Виразне читання. Персонажі (вчинки, мотиви поведінки, думки, емоції). Пошук у тексті необхідної інформації. Головна і другорядна інформація в тексті. Ключові слова.
Очікуванні результати:
Перебіг уроку:
І. Ранкова зустріч
1. Вітання «Скриня добрих слів»
1.1. Діти кажуть по 1 доброму слову\комплімент\ вітання та передають один одному подарункову коробку
1.2. Як ви гадаєте, чому я сьогодні обрала для ранкового вітання саме подарункову коробку?
-Дитина дня – Кіра. Вітання з Днем Народження.
1.3.Щоденні новини
Мої помічники Алінка та Матвій допоможуть нам заповнити нашу дошку щоденних новин.
-А яка тема нашого тижня, ми дізнаємося, погравши у гру.
1.4.Гра «Вірю-не вірю» - визначення очікуваних результатів на тиждень
-Чи вірите ви, що на нашій планеті завжди жили люди?
-Чи вірите ви, що динозаври вимерли багато мільйонів років тому?
-Чи вірите ви, що динозаври були розумними істотами?
-Чи вірите ви, що найбільшу писанку було створено в Україні?
-Чи вірите ви, що перші іграшки виготовляли з рослин, камінців, глини?
-А якщо ви вірите, що на нашій планеті жили динозаври, то коли це відбувалось? У теперішньому, у минулому чи відбудеться майбутньому?
-Отож, на цьому тижні ми будемо дізнаватися про минуле (Помічник чіпляє на дошку назву тижня)
Усі ваші здогадки ми будемо перевіряти на цьому тижні, а у п'ятницю підведемо підсумки тижня.
А сьогодні ми будемо:
-слухати та читати тексти, виділяти ключові слова
-розв'язувати проблемні ситуації з життя за допомогою математики
-досліджувати
-
Запрошую вас за парти.
ІІ. Основна частина
-Які асоціації виникають, коли бачите ці зображення? Кого з персонажів можете пригадати?
«Вероніка і рожева парасолька» «Історія про монетку»
-Послухайте продовження оповідання.
«-Мамо, дивися, що в мене! Ми тепер багаті! – Вероніка показала мамі знахідку. А тут підійшли і тато, і дідусь.
-Е ні, моя маленька, ми цю монету маємо показати знавцю! Вона може розказати історикам про минуле нашого краю. Ходімо до музею,- сказав дідусь. Виявилось, що знайдена монетка лежала в землі ще з козацьких часів і її розмістили в експозицію музею, а Вероніці видали грамоту. Коли її клас у жовтні пішов на екскурсію до музею, Вероніка розповіла однокласникам цю історію та показала монетку на вітрині.
- Куди занесли знахідку? Навіщо? Що змогла «розповісти» монетка? То куди можна звернутися, якщо хочемо дізнатися про минуле?
2. Щоденні 5 «Робота зі словами»
-Які слова у творі вам були незрозумілі? Давайте виділимо ці слова кольоровим олівцем.
Експозиція – розміщення експонатів у музеї/ на виставці у певній системі.
Козацькі часи- минулі часи, коли жили козаки.
Грамота- офіційний документ, яким за щось нагороджують
Екскурсія- колективне відвідування музею, театру, виставки, тощо.
Давайте почнемо створювати стіну слів.
2.Способи дізнатися про своє минуле (групова робота)
Як ви думаєте чи змогли Вероніка та її однокласники зазирнути у минуле?
-А якби ми захотіли зазирнути у минуле, чим потрібно скористатися? (Окуляри, бінокль, старовинні предмети)
-Пропоную вам стати дослідниками і визначити за допомогою чого або кого можна дізнатися про старовинні речі.
1 група – «З яким шкільним приладдям ходили до школи ваші бабусі та дідусі?»
2 група – «Якими грошима розраховувались ваші прабабусі та прадідусі?»
3 група – «Якими іграшками грались ваші батьки?»
4 група – «Який одяг носили наші предки?»
-Підсумки завдання. Перегляд відео.
3. Математичне завдання
-Давайте спробуємо уявити, що ми на машині часу потрапили у минуле. І нам потрібно зібратися до школи. Давайте спробуємо порахувати скільки грошей нам для цього потрібно.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
1 група - Для письма Оленці купили нову ручку за 2 карбованці та чорнильницю за 3 карбованці. Яка загальна сума витрати?
2 група - На свято 1 вересня батьки купили своїм дітям два набори конструктора. Набір з прямокутними деталями коштував 11 карбованців, а набір з круглими на 3 карбованці дорожчий. Скільки грошей заплатили батьки?
3 група- У крамниці було 2 портфелі. Синій портфель коштував 8 карбованців, а червоний на 2 карбованці дорожчий. Дмитрику придбали червоний портфель. Скільки заплатили за покупку батьки Дмитрика?
4 група- На свято 1 дзвоника Марійка прийшла у нових туфельках за 12 карбованців, у вишиванці за 6 карбованців та спідничці, яку їй пошила мама. Скільки витратили коштів на нову шкільну форму для Марійки?
-Перевірка – запис на дошці
-Колективне розв'язання задачі
То скільки витратили усього коштів на те, щоб зібрати дітей у школу?
5+25+10+18=58 карбованців.
4. Створення ляльок в укр. нац.образах
5.Рефлексія – драбинка успіху-почепити свою ляльку на відповідну сходинку.