Урок- проект STEAM, 90 хвилин
Клас: 11
Тема: Виробництво чавуну і сталі
Мета уроку: вивчити способи виробництва чавуну і сталі
Задачі уроку навчальна: пояснювати способи виробництва чавуну і сталі , прямого відновлення заліза з руди; записувати рівняння реакцій, що ілюструють хімізм виробництва чавуну сталі; порівнювати різні способи добування сталі, знати їх переваги і недоліки; навчити отримувати знання за допомогою Інтернет- ресурсів; формування інформаційних компетенцій; перевірити вміння працювати в програмі Power Point, роботи з електронною поштою.
розвивальна: розвивати вміння отримувати знання за допомогою Інтернет- ресурсів, вміння спостерігати і робити висновки; розвивати творчі навички, вміння складати усні виступи перед аудиторією і коротко висловлювати свою думку.
виховна: виховання патріотизму, любові до рідного міста, виховувати вміння працювати в команді, виховання охайності, виховати інтерес до предмета і самостійного отримання знань
Обладнання: Мультимедійний проектор, комп'ютер, інтерактивна дошка, презентації, казка Євгена Пермяка «Чавун і Сталь» , домашнє завдання на блозі вчителя http://98zp.blogspot.com,
виставка виробів металургійної промисловості, відеоролик «Запоріжсталь», Відео про часи Закоханих в Запоріжжі, відеоролик «Улица родная - Весна на Заречной улице» 2.40-3.20(40с) , завдання на інтерактивній дошці, планшети, презентації учнів і вчителя, інтерактивна вправа Learning Apps «Сплави заліза» http://learningapps.org/1970797 тестові завдання з використанням Google -Форм, реальна або віртуальна екскурсія на металургійне підприємство.
Тип уроку: урок-проект
Структура уроку |
Діяльність вчителя |
Діяльність учнів |
Використання обладнання |
I. Організаційний момент 1хв |
Привітання |
|
|
ІІ. Актуалізація опорних знань 5хв |
Ми живемо в Запоріжжі? Запоріжжя-це… А чому Запоріжжя - центр чорної металургії? Які сплави заліза Ви знаєте? |
Центр чорної металургії. Доповідь географів –економістів (2 учні) Чавун і сталь |
Презентація вчителя (інтерактивна дошка) Презентація учнів – географів «Чорна металургія України» (інтерактивна дошка)
|
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності 2хв |
Чому сплави заліза будуть ще важливі найближчі 100 років, хоч залізо іржавіє? (проблемне питання) |
? :)
|
Презентація вчителя (інтерактивна дошка |
ІV. Вивчення нового матеріалу(18-20хв) |
Є у Євгена Пермяка казка «Чавун і Сталь»
А дісно чавун такий неспритний? А як виплавляють чавун? Зараз технолог з нами поділиться знаннями. Ми бачили які чудесні вироби виготовляють з чавуну, але більшість чавуну йде на виробництво чого? А як виплавляють сталь? Зараз наші інженери нам розкажуть. А який спосіб виготовлення сталі зараз ще використовують на Україні? Зараз ми почуємо про сучасні методи виготовлення сталі.
А яке підприємство чорної металургії в Запоріжжі є одним з найбільших? |
Пролилася вогневим струменем з жаркої печі гаряча Сталь. Заблищала золотими зірками, охолола дорогими злитками та зазналася. Перед сірим чавуном так стала себе вихваляти, що той мало не ізоржавів з сорому. - Я, - каже Сталь, - нержавіюча, нетемніюча, хитро зварена! Як алмаз міцна, як змія гнучка. Загартуюсь - не відколюсь! Пиляти, свердлити, різати - все можу, на все придатна. Хочеш - булатом стану, хочеш - голкою! Мостом ляжу. Рейками побіжу. Машиною зароблю. Пружиною зів’юсь. А ти що, Чавун? На сковорідки, на праски тільки і придатний. Ну так хіба ще на станини другосортні та на шестерні молотильні! Не ковкий, не спритний, крихкий, як лід. Не модний метал. Говорить так Сталь, на весь цех себе славить. І літаком вона полетить, і кораблем попливе, і чим тільки, чим вона не стане ... Навіть перо письмове не забула. Годинникову стрілку і ту не пропустила. Все перебрала. Стільки наговорила про себе, що в семи коробах не звезти. Але нічого зайвого не додала. Була в її сталевому дзвоні правда. Звичайно, Чавуну далеко до Сталі. Тільки про одне їй забувати не треба : те, що Чавуну вона рідною донькою доводиться, що вона йому своїм життям зобов'язана ... Ну, а в іншому все правильно, якщо, звичайно, совість до уваги не приймати.
Виступ учня зі слайд–шоу «Вироби з чавуну»
Виступ учениці «Виготовлення чавуну»
Сталі.
Доповідь учениць «Виплавка сталі в конвертері»
Мартеновський.
Доповідь учениць «Способи виготовлення сталі»
«Запоріжсталь» |
Учні розігрують казку по ролям.
Слайд–шоу «Вироби з чавуну» (інтерактивна дошка)
Презентація учениці «Виготовлення чавуну» (інтерактивна дошка)
Презентація учениць «Виплавка сталі в конвертері» (інтерактивна дошка)
Презентація учнів «Способи виготовлення сталі» (інтерактивна дошка) Презентація учениці «Запоріжсталь» (інтерактивна дошка) |
V. Закріплення і перевірка вивченого матеріалу 10хв
|
|
Учні виконують інтерактивне завдання Learning Apps « Сплави заліза» Учні виконують тестові завдання |
Планшети або нетбуки смартфони
|
VI. Підсумок уроку 1хв
|
Чому сплави заліза будуть ще важливі найближчі 100 років, хоча залізо іржавіє?
|
Сплави заліза є дуже міцними та не дуже дорогими, їх можна переробляти. |
|
VII.Рефлексія 3 хв
|
А зараз ми переглянемо цікаве відео, зняте вашими однокласниками про символ нашого міста. Відеоролик «Улица родная - Весна на Заречной улице»
|
Відео про годинник Закоханних, їх мелодію.
Всі співають: «На свете много улиц славных, Но не сменяю адрес я. В моей судьбе ты стала главной, Родная улица моя.»
|
інтерактивна дошка |
VIIІ. Домашнє завдання
|
домашнє завдання на блозі вчителя |
|
Створення спільної стіннівки онлайн на Padlet |
Гіперпосилання на використані ресурси:
2. «Чавун і сталь», 10 клас
1 варіант
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc1Ak37Ekq7uV77JomZ0ig3lIcWbW7Bkk78qwNnp16gdruyQw/viewform
2 варіант
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeVSg0jUrWhEgATF_bULmoKm8SZfgbBiB50Xm3mVHVzH6tXXQ/viewform
3. Відеоролик «Улица родная - Весна на Заречной улице» https://www.youtube.com/watch?v=qe0NTzXJb3w