25 вересня о 19:00Вебінар: Співпраця вчителя та батьків: модернізовані підходи та нетипові форми взаємодії

Виробництво чавуну і сталі

Про матеріал
Сучасний урок- проект з використанням хмарних технологій та між предметних зв язків.
Перегляд файлу

Урок- проект STEAM, 90 хвилин

Клас:  11

Тема: Виробництво чавуну і сталі

Мета уроку: вивчити способи виробництва чавуну і сталі

Задачі уроку  навчальна: пояснювати способи виробництва чавуну і сталі , прямого відновлення заліза з руди; записувати рівняння реакцій, що ілюструють хімізм виробництва чавуну сталі; порівнювати різні способи добування сталі, знати їх переваги і недоліки; навчити отримувати знання за допомогою Інтернет- ресурсів;  формування інформаційних компетенцій; перевірити  вміння працювати  в програмі Power Point,  роботи з електронною поштою.

 розвивальна: розвивати вміння отримувати знання за допомогою Інтернет- ресурсів, вміння спостерігати і робити висновки;   розвивати творчі навички, вміння складати усні виступи перед аудиторією і коротко висловлювати свою думку.

 виховна: виховання патріотизму, любові до рідного міста, виховувати вміння працювати в команді, виховання охайності, виховати інтерес до предмета і самостійного отримання знань

Обладнання: Мультимедійний проектор, комп'ютер, інтерактивна дошка, презентації, казка Євгена Пермяка   «Чавун і Сталь» , домашнє завдання  на блозі вчителя http://98zp.blogspot.com,

 виставка виробів  металургійної промисловості, відеоролик «Запоріжсталь», Відео про часи Закоханих в Запоріжжі, відеоролик «Улица родная - Весна на Заречной улице» 2.40-3.20(40с) , завдання на  інтерактивній дошці, планшети, презентації учнів і вчителя, інтерактивна вправа Learning Apps «Сплави заліза» http://learningapps.org/1970797  тестові завдання з використанням Google -Форм, реальна або віртуальна екскурсія на металургійне підприємство.

 

Тип уроку: урок-проект

Структура уроку

Діяльність  вчителя

Діяльність учнів

Використання

обладнання

I. Організаційний момент 1хв

Привітання

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

   5хв

Ми живемо в Запоріжжі? Запоріжжя-це…

А чому Запоріжжя - центр чорної металургії?

Які сплави заліза Ви знаєте?

 

Центр чорної металургії.

 Доповідь географів –економістів (2 учні)

Чавун і сталь

Презентація вчителя  (інтерактивна дошка)

Презентація  учнів – географів «Чорна металургія України» (інтерактивна дошка)

 

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

2хв

Чому сплави заліза будуть ще важливі найближчі 100 років, хоч залізо іржавіє?

  (проблемне питання)

? :)

 

Презентація вчителя  (інтерактивна дошка

 

ІV. Вивчення нового матеріалу(18-20хв)

 

Є   у Євгена Пермяка казка «Чавун і Сталь»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А дісно чавун такий неспритний?

 А як виплавляють чавун?

Зараз технолог з нами поділиться знаннями.

Ми бачили які чудесні вироби виготовляють з чавуну, але  більшість чавуну йде на виробництво чого?

        А як виплавляють сталь?

Зараз наші  інженери нам  розкажуть. 

А який спосіб  виготовлення сталі зараз ще використовують на Україні?

 Зараз ми почуємо про сучасні методи виготовлення сталі.

 

 

 

А яке підприємство чорної металургії в Запоріжжі є одним  з найбільших?

 Пролилася вогневим струменем з жаркої печі гаряча Сталь. Заблищала золотими зірками, охолола дорогими злитками та зазналася. Перед сірим чавуном так стала себе вихваляти, що той мало не ізоржавів з сорому.

- Я, - каже Сталь, - нержавіюча, нетемніюча, хитро зварена! Як алмаз міцна, як змія гнучка. Загартуюсь - не відколюсь! Пиляти, свердлити, різати - все можу, на все придатна. Хочеш - булатом стану, хочеш - голкою! Мостом ляжу. Рейками побіжу. Машиною зароблю. Пружиною  зів’юсь. А ти що, Чавун? На сковорідки, на праски тільки і придатний. Ну так хіба ще на станини другосортні та на шестерні молотильні! Не ковкий,  не спритний, крихкий, як лід.  Не модний метал.

 Говорить так Сталь, на весь цех себе славить. І літаком вона полетить, і кораблем попливе, і чим тільки, чим вона не стане ... Навіть перо письмове не забула. Годинникову стрілку і ту не пропустила. Все перебрала. Стільки наговорила про себе, що в семи коробах не звезти. Але нічого зайвого не додала. Була в її сталевому дзвоні правда.

Звичайно, Чавуну далеко до Сталі. Тільки про одне їй забувати не треба :  те, що Чавуну вона рідною донькою доводиться, що вона йому своїм життям зобов'язана ...

 Ну, а в іншому все правильно, якщо, звичайно, совість до уваги не приймати.

 

Виступ учня зі слайд–шоу «Вироби з чавуну»

 

 Виступ учениці «Виготовлення чавуну»

 

Сталі.

 

  Доповідь учениць  «Виплавка сталі в конвертері»

 

Мартеновський.

 

Доповідь учениць  «Способи виготовлення сталі»

 

 

«Запоріжсталь»

Учні розігрують казку по ролям.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд–шоу «Вироби з чавуну» (інтерактивна дошка)

 

Презентація  учениці

«Виготовлення чавуну» 

(інтерактивна дошка)

 

 

 

 

 

Презентація учениць  «Виплавка сталі в конвертері» (інтерактивна дошка)

 

Презентація учнів  «Способи виготовлення сталі» (інтерактивна дошка)

Презентація учениці «Запоріжсталь»  (інтерактивна дошка)

V. Закріплення і перевірка вивченого матеріалу 10хв

 

 

Учні виконують інтерактивне завдання Learning Apps « Сплави заліза»

 Учні виконують  тестові завдання

Планшети або нетбуки смартфони

 

 

 

 

VI. Підсумок уроку 1хв

 

Чому сплави заліза будуть ще важливі найближчі 100 років, хоча залізо іржавіє?

 

Сплави заліза  є дуже міцними та не дуже дорогими, їх можна переробляти.

 

VII.Рефлексія 3 хв

 

А зараз ми переглянемо цікаве відео, зняте вашими однокласниками про символ нашого міста.

Відеоролик «Улица родная - Весна на Заречной улице»

 

Відео про годинник Закоханних, їх мелодію.

 

Всі співають: «На свете много улиц славных,

Но не сменяю адрес я.

В моей судьбе ты стала главной,

Родная улица моя.»

 

інтерактивна дошка

VIIІ.  Домашнє завдання

 

домашнє завдання  на блозі вчителя

 

Створення спільної стіннівки онлайн на Padlet

 Гіперпосилання на використані ресурси:

 

  1. Інтерактивна вправа Learning Apps «Сплавы  железа»  http://learningapps.org/1970797

  2. «Чавун і сталь», 10 клас

          1 варіант

         https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc1Ak37Ekq7uV77JomZ0ig3lIcWbW7Bkk78qwNnp16gdruyQw/viewform

     2 варіант

     https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeVSg0jUrWhEgATF_bULmoKm8SZfgbBiB50Xm3mVHVzH6tXXQ/viewform

 

 

3. Відеоролик «Улица родная - Весна на Заречной улице»  https://www.youtube.com/watch?v=qe0NTzXJb3w

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
31 травня 2019
Переглядів
1043
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку