В.Сухомлинський-великий педагог і великий письменник.Він приходить до нас, щоб разом з нами відроджувати дух народу,розбудовувати незалежну Україну. Д.Чередниченко Віртуальна виставка Шкільна бібліотека-центр творчого розвитку дитини” (до 100-річчя від дня народження В.О.Сухомлинського) Заклад Загальної середньої освіти I-III ступенів №16 військово-цивільної адміністрації міста Торецьк Донецької області Остапчук Г.I.
Девіз життя В.Сухомлинського Видатний педагог-новатор Василь Олександрович Сухомлинський присвятив все своє життя дітям, ставши для них не тільки вчителем, а й добрим наставником, проникливим і чуйним другом. Любов і турбота про дітей, їхнє майбутнє пронизує всю його діяльність і творчість. "Серце віддаю дітям" - початок трилогії про становлення особистості дитини, її продовження - "Народження громадянина" і "Листи до сина". вирощування любові, чуйності, відповідальності. В основі гуманістичної педагогічної системи автора - нерозривність виховання і освіти, морально-естетичного, фізичного і трудового розвитку в становленні гармонійної особистості. Книга допомагає зрозуміти, як ввести маленької людини в світ пізнання навколишньої дійсності, як пробудити і затвердити в його душі благородні почуття і переживання, як виховати людську гідність, віру в добрий початок в людині, безмежну любов до людей і рідної землі.
«Бібліотека – дзеркало і джерело духовної культури» В.О.Сухомлинський Особливо гострою в сучасному світі є проблема творчого розвитку особистості. Кожна країна дбає про творчий потенціал всього суспільства і кожної людини зокрема. Саме цій меті підпорядкована діяльність освітянських закладів, пріоритетним завданням яких є розвиток творчих обдарувань особистості, надання їй можливості проявляти свої нахили і здібності. В. О. Сухомлинський приділяв велику увагу творчому розвитку кожної дитини, спираючись на загальнолюдські, громадянські цінності, дбав про забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного формування особистості, виховання соціально зрілого громадянина України.
Літературна спадщина В. Сухомлинського є незаперечною універсальною скарбницею для використання у роботі з дітьми. Вона пронизана ідеєю гуманізму, людяності, доброчинності, любові. За допомогою його художнього слова можна доторкнутися до найтонших струн дитячої душі, зародити в ній любов до прекрасного.
Діти повинні жити у світі краси,гри, казки, музики, фантазії і творчості”. В.Сухомлинський Важливу роль у підтримці і просуванні читання, як основи інтелектуального, творчого, особистісного розвитку дитини відіграють бібліотечні проекти: “Творчість + бібліотека = успіх” “Фабрика ідей від талановитих дітей” *“Радість натхнення”. Вони ставлять за мету популяризацію книги за допомогою масової та індивідуальної роботи, сприяють формуванню творчого потенціалу дітей.
Опитування серед учнів * Бібліотекам для дітей варто у своїй роботі звертати увагу на вивчення і задоволення запитів кожного окремого читача, сприяти самоосвіті і творчому розвитку особистості дитини. * В цьому допоможуть опитування: “Я – унікальна і неповторна особистість” “Світ твоїх захоплень” “Чи вважаєш ти себе талановитим?”.
Увагу читачів-учнів молодшого та середнього шкільного віку привертають книжково-ілюстративні виставки: * виставка-реклама “Я – творча дитина” виставка-знайомство “Від книжки до творчості” виставка корисних порад “Академія домашнього умільця” «Творчість читачів» “Книга творчості навчить” виставка-представлення “Мозаїка творчих ідей”.
Для наймолодших читачів радимо створити студію “Кольорова ілюстрація” та творчу майстерню “Читаємо, майструємо, граємо”. Тут діти зможуть проявити свою творчу фантазію за допомогою таких заходів як: година поробок “Зроби сам”, конкурс настільних ігор, урок майстерності до святкових днів (Нового року, Дня Валентина, Великодня, Різдва та ін.). Виробами, зробленими власними руками на уроках, можна прикрасити бібліотеку.
З любов’ю до книги Важливу роль в організації інформаційної діяльності бібліотеки відіграють наочні форми масової та індивідуальної роботи. Допомагають у цьому створені у бібліотеці стенди: *«Бібліотекар рекомендує», *«Бібліотечний вісник», де вміщені вимоги щодо користування підручниками та їх збереження * правила роботи з довідково- бібліографічним апаратом; *стенд «З любов’ю до книги» радить батькам та учням як правильно вибирати та читати книги, інформує про фонд бібліотеки та нові надходження; *плакати «Заповіді справжнього читача», «Підручник – твій друг» тощо.
Список використаної літератури: Вислови мудрого вчителя В.Сухомлинського: Про значення книги у житті дитини // Шкільна бібліотека .- 2008 .- №2 .- С.12-14. Вислови мудрого вчителя: Про моральне виховання // Позакласний час.- 2008 .- №8 .- С.30-31. Михальчук Н. Учитель добра і краси // Розкажіть онуку .- 2008 .- №8 .- С.132-135. Ободовська В. Кохання – найважливіший екзамен людяності // Позакласний час .- 2008 .- №8 .- С.25-26. Одвічна проблема: батьки і діти: Із скарбниці видатного педагога // Позакласний час .- 2008 .- №8 .- С.27-29. Пашкова А. Педагог не в своїй вітчизні // Хрещатик .–2008 .–1 жовтня. Савченко О. Товариство послідовників ідей Василя Сухомлинського // Початкова школа .- 1998 .- №9 .- С.1-4. Семиволос П. Школа, загублена у завтрашньому дні // Шкільна бібліотека .- 2008 .- №1 .- С.8-9. Сухомлинська О. Василь Сухомлинський у зарубіжжі // Початкова школа .- 1998 .- №9 .- С.5-10. Сухомлинська О. Свіжий вітер казки // Початкова школа .- 1990 .- №9 .- С.65-66. Сухомлинський В.О. Вогнегривий коник: Казки. Притчі. Оповідання. / Упоряд. і передм. О.В.Сухомлинської .- К.: Вікар, 2007 .- 200 с.: іл. .- (Скарби української літератури). Сухомлинський В.О. Вибрані твори у 5 т.- К.: Рад. школа, 1977. - Т.3 . - С.114, 179, 184. Шаров І. Сухомлинський Василь Олександрович / І.Шаров // 100 видатних імен України .- К. ,1999 .- С. 393-396.