Віртуальні лабораторні роботи з фізики з використанням середовища Google Classroom

Про матеріал
Методика проведення віртуальних лабораторних робіт з фізики з використанням середовища Google Classroom
Перегляд файлу

 

ВІРТУАЛЬНІ ЛАБОРАТОРНІ РОБОТИ З ФІЗИКИ З ВИКОРИСТАННЯМ СЕРЕДОВИЩА GOOGLE CLASSROOM

 

Фізика – це наука експериментальна, її вивчення складно уявити без дослідів та лабораторних робіт. Тому під час вивчення курсу фізики велику роль відіграють демонстрації, експерименти, лабораторні роботи.

Вивчення фізики потребує розвиненого образного мислення, уяви, уміння аналізувати, порівнювати. Багато фізичних дослідів та експериментів не можна продемонструвати в умовах шкільного фізичного кабінету. Пов'язано це зі складністю експерименту або відсутністю приладів для демонстрації експерименту. У таких ситуаціях доцільно застосовувати сучасні засоби навчання. До таких засобів навчання можна віднести: системи управління класом, віртуальні лабораторії, інтернет додатки для проведення та оцінювання результатів експерименту тощо.

Одним з прикладів системи управління класом є інтернет ресурс Google Classroom. Google Classroom робить навчання більш продуктивним: він дозволяє зручно публікувати і оцінювати завдання, організувати спільну роботу і ефективну взаємодію всіх учасників процесу. Створювати курси, роздавати завдання і коментувати роботи учнів – все це можна робити в одному сервісі. Крім того, клас інтегрований з іншими інструментами Google, такими як Документи і Диск [1].

Однією з можливостей Classroom є його використання для виконання віртуальних лабораторних робіт.

Методика проведення віртуальних лабораторних робіт потребує застосування інтерактивності з обов’язковим впровадженням принципів діяльного підходу в навчанні. На етапах проведення роботи перед учнем повинно поставати завдання усвідомленого вибору засобів проведення роботи − віртуальних приладів з наявного списку, умов проведення експерименту, розрахункових формул тощо. Це пробуджує допитливість і творчі можливості учнів, забезпечує мотивацію навчання [2].

Розглянемо процес виконання лабораторної роботи на тему «Дослідження коливань нитяного маятника» учнями 7 класу за допомогою платформи Google Classroom.

1. На етапі актуалізації опорних знань вчитель може запропонувати учням завдання у тестовій формі за допомогою сервісу Форми Google, які після виконання завдання автоматично синхронізуються з Classroom.

2. Після актуалізації знань учні переходять до виконання лабораторної роботи.

Хід роботи:

1. Дослідіть залежність періоду та частоти коливань маятника від його амплітуди. Для цього у віртуальному класі перейдіть за посиланням на сайт віртуальної фізичної лабораторії (рис. 1) (Physics Education Technology) та виконайте завдання 1 і 2 лабораторної роботи. (1. Відхиливши маятник на відстань 2-3 см від положення рівноваги і відпустивши, виміряйте час, за який маятник виконає 20-30 коливань; визначте період і частоту коливань; 2. повторіть дослід, збільшивши амплітуду коливань до 5-6 см;);

Рис. 1. Діалогове вікно під час дослідження періоду коливань маятника

2. Результати вимірювань та обчислень занесіть до Google таблиці; 3. Дослідіть залежність періоду коливань маятника від його маси (рис. 2);

Рис. 2. Діалогове вікно під час дослідження періоду коливань маятника від його маси

4. Дослідіть залежність періоду коливань маятника від довжини нитки. (рис. 3);

Рис. 3. Діалогове вікно під час дослідження періоду коливань маятника від довжини нитки

5. Результати вимірювань та обчислень занесіть до Google таблиці;

6. Сформулюйте висновки.

Отже, доступність та простота у використанні сервісу Google Classroom дає можливість вчителю фізики організовувати ІКТ-підтримку різних форм навчання, вирішити проблему відсутності приладів для демонстрації експерименту, підвищити в учнів мотивацію до навчання. Сам процес навчання фізики в середній школі переходить на більш якісний та сучасний рівень.

Література

1. Садовий М.І. Вибрані питання загальної методики навчання фізики: навчальний посібник [для студ. ф.-м. фак. вищ. пед.. навч. закл.] / Садовий М.І., Вовкотруб В.П., Трифонова О.М. – Кіровоград: ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2013. – 252 с.

2. Google Класс [Электронный ресурс] // Справка-Класс. – Режим доступа: https://support.google.com/edu/classroom/answer/6149237.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Саєнко Марина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 15. Коливальний рух. Амплітуда, період і частота коливань
Додано
5 квітня 2021
Переглядів
1633
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку