КЗ «Краснопавлівський ЗДО (ясла-садок) «Оленка»
Лозівської районної ради Харківської області
Конспект заняття
з розвитку зв’язного мовлення
в групі раннього віку
на тему: «Гостини у бабусі»
Виконала:
вихователь Зливка Н.О.
2019 р.
Програмовий зміст: дати дітям елементарні знання про деякі українські страви (борщ, хліб, калачі); продовжувати вчити дітей виконувати артикуляційні вправи для розвитку мовленнєвого апарату, використовувати звуконаслідувальні слова, за допомогою вихователя читати напам’ять утішки; формувати вміння дітей діяти за словесною інструкцією дорослого, узгоджувати слова з рухами під час виконання мовленнєво – рухливих вправ (утішок, фізхвилики); розвивати мовлення, мислення; виховувати гостинність; товариськість, бажання самим допомагати дорослим.
Хід заняття:
У нас сьогодні ніби свято, гостей зібралося багато. Давайте посміхнемось їм і привітаємось ( Добрий день!)
Вихователь: Доброго ранку, доброго дня!
Хай плещуть в долоньки!
Хай тупають ніжки!
Працюють голівки!
Бажаю всім здоров’я й добра.
Вихователь: А тепер давайте зручненько сядемо на килимок. Сьогодні, дітки, я вам розповім цікаву казочку. Ви полюбляєте казочки?
Діти: Так.
Вихователь: Тож слухайте уважно. Жив собі язичок. Він мешкав у своєму будиночку – ротику (Покажіть мені свій язичок).
Ось біжить казковий коник (клац-клац).
Потім він зустрів півника (ку-ка-рі-ку).
Песик поруч пробігав (гав-гав).
А ми за песиком побіжимо (тупу-тупу).
Вихователь: Дітки, ми не наздогнали песика.
Малята, послухайте, хтось тупотить сильно ніжками.
Ой, подивіться, який гарний будиночок. А хто у ньому живе?
Із-за будинку виходить старенька бабуся.
Бабуся: Доброго дня, малята!
Діти: Доброго дня, бабуся!
Вихователь: Бабуся, а чому ти така сумна? У вас щось сталося?
Бабуся: До мене незабаром прийде моя онучка, а я не знаю, що смачненького їй приготувати.
Діти, а що ви любите їсти?
Діти: Борщ, вареники, кашу
Бабуся: Давайте разом з вами ми приготуємо смачненький борщик.
Ви згодні?
Діти: Так!
Варим, варим борщику
В полив’янім горщику.
Ми наварим борщику
Будем пригощати,
Гостей частувати!
Їжте, будь ласка!
Вихователь: Молодці, малята, яку смакоту наварили. А тепер, дітки, до борщику давайте разом спечемо хлібчик.
Печу-печу – хлібчик
Дітям на обідчик
Меншому – менший
Старшому – більший
Шусть у піч, шусть у піч!
Вихователь: Який гарний борщик ви наварили... і хліб духм’яний напекли.
Зрадіє моя онученька смачному обіду, але як вона потрапить до мене у хату? Випало багато снігу всі стежки навколо замело. Доріжка до будиночку вся в снігу, і тепер моя онука не зможе дібратися до мене.
Вихователь: Дітки а в яку пору року іде сніг? Яка зараз пора року? (Зима) А що ще буває взимку? ( мороз, холод )? Не сумуй, бабуся, мої дітки зараз тобі допоможуть. Ми розчистимо тобі доріжку.
Фізхвилинка «Сніг, сніг»
Сніг, сніг закружляв
Всі стежки позамітав
А ми вінички візьмемо
І доріжки прометемо.
Сніг, сніг закружляв
Всі стежки позамітав
Ми лопаточки візьмемо
І доріжки прогребемо.
Вихователь: Які в мене швидкі малята! Бабуся, впоралися мої дітки з твоєю проблемою?
Бабуся: Так, ви справжні молодці! За те,що ви мені допомогли та розвеселили, я зроблю смачненький чай з малини.
Вихователь: А ми з дітками до чаю напечемо калачі. Правда, малята?
Діти: Так.
Я печу, печу, печу
Діткам всім по калачу
Зверху маком притрушу
В піч гарячу посаджу.
Випікайтесь, калачі,
У розтопленій печі.
Бабуся: Малята, які ж ви в мене молодці! Дякую вам велике за допомогу, ви сьогодні гарно попрацювали, я запрошую вас за стіл, де ми з вами будемо пити смачний та ароматний чай з малини та калачами.