Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда.

Про матеріал
Мета: Освітня . Сформувати поняття про силу Архімеда, продовжити формувати вміння знаходити рівнодійну двох сил. Показати роль фізичного експерименту у фізиці. Ознайомити учнів з легендами про Архімеда. Розвиваюча. Продовжувати розвивати в учнів уміння спостерігати фізичні явища, користуватися приладами, інтелектуальні та творчі здібності, мислення, увагу, пам’ять, робити висновки, аналізувати. Виховна . Прививати зацікавленість до навколишнього світу. Виховувати почуття відповідальності та самостійність в мисленні.
Перегляд файлу

Урок 52/23. Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда.

Мета:

              Освітня . Сформувати поняття про  силу Архімеда, продовжити формувати вміння знаходити рівнодійну двох сил. Показати роль фізичного експерименту у фізиці. Ознайомити учнів з легендами про Архімеда.

             Розвиваюча.   Продовжувати розвивати в учнів уміння спостерігати  фізичні явища, користуватися приладами,  інтелектуальні та творчі здібності, мислення, увагу, пам’ять, робити висновки, аналізувати. 

           Виховна .  Прививати зацікавленість до навколишнього світу. Виховувати почуття відповідальності та самостійність в мисленні.

Тип уроку. Урок  вивчення нового навчального   матеріалу .

Прилади та матеріали: відерко Архімеда, динамометр, посудина з водою,циліндричне тіло, брусок.

Презентація  Урок 52.23 

Відео  Архімед

Евріка!

                                                                                                                                                      Архімед

                                                   Хід уроку

1.Організаційний момент.

2.Перевірка домашнього завдання.

       Усне опитування біля дошки.

  1. Будова барометрів.
  2. Залежність атмосферного тиску від висоти
  3. Будова манометрів
  4. Будова і принцип дії насосів.

     Оцінювання відповідей учнів.

3.Актуалізація опорних знань.

         Бліц - опитування.

    1. Що таке атмосферний тиск?

    2. Які одиниці атмосферного тиску?

    3. Яке співвідношення між ними?

    4. Яка причина тиску газу?

    5. Чому виникає тиск рідини?

    6. Сформулювати закон Паскаля.

4.Мотивація навчальної діяльності.

     Згідно закону Паскаля, рідина тисне на дно і стінки посудини.

       Запитання до учнів класу:

  А якщо в середину рідини помістити яке – не будь тверде тіло то що з ним буде?

Учні відповідають, вчитель  аналізує  їх відповіді  і

оголошує тему та мету     уроку.

                Тема: Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда.

5.Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

        Рідина тисне на дно і стінки посудини, а якщо всередину рідини помістити яке-небудь тверде тіло, то воно також зазнаватиме тиску. Рідина тисне на всі грані тіла, але тиск цей неоднаковий. Адже нижня грань тіла занурена у рідину більше, ніж верхня, а тиск з глибиною зростає. Тобто сила,

яка діє на нижню грань тіла, буде більшою, ніж сила, яка діє на верхню  грань. Через це виникає сила, яка намагається виштовхнути тіло з рідини.

          

   На тіло, занурене в рідину, діє виштовхувальна сила — сила Архімеда.

   Нехай на верхню грань тисне зверху із силою F1 стовп рідини заввишки h1. На рівні нижньої грані тіла тиск створює стовп рідини заввишки h2. Цей тиск передається всередині рідини в усі боки.

   Отже, на нижню грань тіла знизу вгору із силою F2 тисне стовп рідини заввишки h2. Але h2, більша від h1, а значить, і модуль сили F2,більший за модуль сили

F1. Тому тіло виштовхується з рідини із силою Fв, що дорівнює різниці сил F2 і F1, тобто

 

Закон Архімеда: на тіло занурене в рідину або газ, діє виштовхувальна сила, яка дорівнює вазі рідини або газу, в об’ємі даного тіла.

 

Архімед (Сіракузи, близько 287 рік до н.е.) – давньогрецький математик, фізик, інженер, винахідник та астроном.

  Закон Архімеда використовують і для повітроплавання. Уперше повітряну кулю в 1783 році створили брати Монгольф’є. У 1852 році француз Жиффар створив дирижабль — керований аеростат з повітряним рулем та гвинтом.

                    

6.Осмислення об’єктивних зв’язків.

       Вчимось розв’язувати задачі.

Задача 1.  Тіло, виготовлене з заліза, повністю занурене у гас. Об’єм тіла 0,2 м³. Визначити архімедову силу, що діє на тіло.

 Задача 2.  Бетонна плита розмірами  4 × 1,5 × 0,2 м повністю занурена у воду. Визначити виштовхувальну силу, що діє на тіло.

Задача 3. На гачку пружинного динамометра висить вантаж об’ємом 130 см3

 і масою 1 кг. Що покаже динамометр, якщо вантаж занурити у воду?

            Питання для закріплення матеріалу.

    1. Чому дорівнює виштовхувальна сила?

    2.  Від чого залежить виштовхувальна сила?

7.Підсумок уроку.

      Метод «Незакінчене речення».

   Учні підсумовують урок  одним реченням, починаючи словами:

   «Я зрозумів, що …»

   «Мене зацікавило те,що…»

    «Я дізнався про…»

    Оцінювання вчителем роботи учнів на уроці.

 8.Домашнє завдання.

  

docx
Додав(-ла)
Пасічник Леон
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
17 березня 2020
Переглядів
2039
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку