Висловлюємо свої міркування. Олег Буцень «Айстри».

Про матеріал
Ознайомити учнів з творчістю українського письменника О.Буценя; вдосконалювати навички свідомого виразного читання прозових творів,вчити учнів уявляти описані картини, розмірковувати над текстом,розвивати спостережливість,творчу уяву,мовне чуття; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Літературне читання 4 клас

Тема: Висловлюємо свої міркування. Олег Буцень «Айстри».
Мета: Ознайомити учнів з творчістю українського письменника О.Буценя; вдосконалювати навички свідомого виразного читання прозових творівчити учнів уявляти описані картини, розмірковувати над текстомозвивати спостережливість,творчу уяву,мовне чуття;
виховувати любов до природи.

Обладнання :  план уроку, малюнки дітей, вірш про квітку, портрет письменника, сигнальні картки, прислів’я.

Хід уроку

І. Організація класу.
- Яким ви хочете бачити наш урок? (цікавим,повчальним,…)
- А  для чого людина повинна читати?

- Почнемо наш урок з читання « Я тобі – ти мені»

  • Домовтеся хто буде починати. ( за хв.)
  • - Чи сподобалось тобі читання твого товариша? Чим ?
  •  Яку пораду ти дав би товаришу?
  • А хто хоче презентувати свою книгу?

ІІ. Перевірка домашнього завдання.
- Яке оповідання ви читали вдома?
(«Хлопчик Івасик і дідусь Тарасик» Дмитра Чередниченка)
- Чим вам запам ’ ятався Івасик?
(Задавав дідусю багато загадок, був допитливим)

- З чого це було видно?

  • Які ж хмарки бачив Івасик?
  • Щоб побачити , які хмарки уявили ви, відправимося з вами в художню галерею.
  • А що ж таке галерея?
  • Хто хоче представити свою   роботу?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні ми будемо читати оповідання Олега Буценя
  • А яка назва , ви дізнаєтесь , коли впізнаєте слово.

Це квітка осені. Вона буває білою, рожевою, бордовою, фіолетовою, червоною. Буває маленькою та великою, з гострими пелюстками. А середина – яскраво – жовта. Її пелюстки можуть пишно стирчати, наче голки в їжака, а можуть охайним віночком оточувати серцевинку.

  • Впізнали квітку ?  Як ви дізналися, що підказало? ( Показ слайду квітки)

Повідомлення теми і мети

  • Почнемо  свою роботу над темою  з поетичної хвилинки

Читання учнем вірша   про айстру.

  • Про що мріяли квіти ? Для чого їх саджають люди?
  • А що ви може цікаве  знаєте про айстру?

Назва перекладається – зірка. До Європи айстра приїхала з Китаю. У Франції її назвали «Царицею маргариток» ( дати дітям)

IV. Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання статті учнями

Портрет на екран

— Про що змалечку мріяв майбутній письменник?

V. Робота над текстом

1. Ознайомлення з прислів’ями.

- Діти, прочитайте прислів’я . В кінці уроку ви скажете, яке з них відповідає темі уроку.
Діло майстра величає!
На дерево дивись, як родить, а на чоловіка, як робить.
Суди про людину по його праці.
Який майстер, така й робота.( на екран)

2.Читання « Учитель – учень»

  Значення якого слова вам незрозуміле?

3. Перевірка сприйняття прочитаного

- Чи сподобалось вам оповідання ? Чим?

Хто дав насіння айстр Сергійкові?

Що запропонувала Юля Сергійкові за насіння?

4.Читання « ланцюжком»

- Хто виростив квіти, а хто про них забув? Доведіть словами з оповідання.

-  Як би ви вчинили в подібній ситуації , якби ви були Сергійком чи Юлею?

5. Вибіркове читання

1. Знайдіть слова, в яких букв більше , ніж звуків.( посаджу, стебельця, схотілось, візьмись). Звуків більше , ніж букв.

2. Знайти речення ,в якому є слово…

3.- Яку частину мови вчимо на мові? Знайдіть дієслова.

• Підбір синонімів до слів:
Схотілось - закортіло
Пестило - голубило
• Підбір антоніма до слова:
Посаджу - викопаю
6. Гра « Кореспондент»

 - Уявіть , що ви кореспонденти і задайте питання товаришу.

7 . Робота  на вибір

1. « Знайди іменник»

2.  Описати  квітку ( слайд)

3. Встановити  послідовність

8. Читання в особах . Інсценізація уривку

9. Гра  « Так чи ні» ( сигнальні картки)
- Я читатиму речення, деколи навмисне замінивши слово. Якщо я прочитала правильно, ви  сигналізуєте зеленим, , якщо речення неправильне,  - червоним.

(+) Побачив Сергійко у дворі Юлю.
(-) Дивись, які насінинки, і розкрив (розтулив) кулак.
(-) Дядько Петро (Семен) мені дав.
(+) Хочеш - запропонувала вона братові, бери за них мої кольорові олівці.
(-) А як з’явилися стебельця – ящик (горщик) на балкон поставила.
(+) Чудові в неї виросли айстри!
(-) А Сергійкові насінинки так і лишились лежати в столі (коробочці).
(-) Побіліла (почервоніла) Юля від похвали і зніяковіло усміхається

VI. Підсумок уроку

  • Тож яке прислів’я відповідає темі оповідання ? Чому ти так вважаєш?
  • Чого навчає це оповідання ?
  • Хто хоче поділитися своїми успіхами на уроці?

VII.Домашнє завдання

Читати і переказувати оповідання : дівчатка – від імені Юлі, хлопчики – від імені Сергійка.

 

 

 

docx
До підручника
Літературне читання 4 клас (Богданець-Білоскаленко Н. І, Зоряна М. І .)
Додано
17 березня 2020
Переглядів
1922
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку