Пропоную вашій увазі розробку виступу екологічної агітбригади Чернігівського ліцею № 32 "Агенти змін". Моя команда посіла перше місце на міському етапі конкурсу "Земля - наш спільний дім".
Сценарій виступу екологічної агітбригади
Чернігівського ліцею № 32
«Агенти змін»
за темою
«Раціональне природокористування»
2018 рік
Музичний вихід 1
Аня. Ти забув про мене Каріна. Ти не згадуєш мене Саша. Ти завжди кудись біжиш Вероніка. Ти береш у мене все, що тобі необхідно Аня. Але ти не поглянеш на мене Каріна. І навіть не скажеш дякую Саша. А я не тримаю на тебе зла Вероніка. Подумай про мене, поки ще не пізно
Музика 2
Аня 1)Чарівний Всесвіт — просто неозорий,
І в нім Земля перлинкою пливе.
Який же дивовижний світ казковий
І на Землі усе-усе живе.
Каріна На ній рослини дивні і тварини,
Вона у фарбах вся і у красі,
І місце тут знайшлося для людини.
Планет багато, але різні всі.
Саша Поля і гори, ріки і долини,
Моря, озера, квіт — за небокрай…
Це все для щастя кожної людини.
І хто сказав, що на Землі не Рай!
Вероніка Це рай земний, а ми у ньому — люди,
І випало нам жити на Землі.
Життя одне і іншого не буде,
Для нас усі і радощі, й жалі,
Аня. Й краса оця, що серцем не збагнути,
І небо, й зорі, й вся ця дивина…
То ж тільки треба просто мудрим бути,
Щоб зрозуміти, що Земля одна.
Каріна А вона – Земля наша , хворіє,
Як же нам їй всім допомогти.
І нехай вона вже не старіє.
Треба їй до лікаря піти
Лунає музика 3. Виходять Лікар і Планета Інсценізація «Земля Батьківна на прийомі у лікаря»
Саша. Зупинися, людино, на мить…
І відчуй, як планеті болить
Як із серця крик вирина
Зупинися, земля в нас одна
Аня. Як у серці тліє любов
Щоб колись розгорітися знов
Зупинися, людино, на мить,
І відчуй, як планеті болить
Музика 5 Саша і Аня співають Пісня «Потрібно зберегти нам планету від зла
У нас одна мета – вдосконалить життя, Потрібно зберегти нам планету від зла назавжди Згадай – планета єдина в нас одна Збережем її Земля єдина в нас одна Ти не забувай про це, не забувай! Бережи її Планета єдина в нас одна Ти це пам”ятай»
Музика 5.1.
Аня: Вся історія людського суспільства –це історія його взаємодії з природою. Каріна. Людина з давніх пір використовує її у своїх господарських цілях: полювання, збиральництво, рибальство Саша: Протягом декількох тисячоліть характер зв’язків людства з навколишнім середовищем зазнав великих змін: Вероніка: близько 30 тисяч років тому збиральництво, мисливство та рибальство. Людина пристосовувалася до природи, а не зраджувала її. Аня: 6-8 тисяч років тому – сільськогосподарська революція: перехід основної частини людства від полювання і рибальства до обробітку землі Каріна: вже в той час відбувається слабке перетворення природних ландшафтів Саша: середні віки – збільшення навантаження на землю, розвиток ремесел – потрібно залучити до господарського кругообігу більше природних ресурсів. Вероніка: 300 років тому- промислова революція: швидке перетворення природних ландшафтів, зростають масштаби впливу людини на навколишнє середовище. Аня: з середини 20 століття - різкі зрушення в системі «суспільство – природне середовище». Каріна: зараз активна роль людини у використанні природи знайшла своє відображення в природокористуванні. Музика стихає
Саша: Профіль природокористування дуже насичений. Вероніка Економія природних ресурсів - експлуатація природних ресурсів Аня: Охорона природного середовища - забруднення довкілля Каріна: Утилізація відходів - утворення відходів Саша: Лісовідновлення - скорочення площі лісів Вероніка: Традиційна енергія - альтернативна енергія Аня: Продовольча безпека - споживання продовольства
Музика 6 Під час пісні учасники виходять зі слідами в одну сторону з білими, в іншу – з чорними.
Пісня
Людину по слідах я можу
Хорошу і не дуже знайти
Депутата й браконьєра
Лісника й еколога
Чиї це сліди я бачу
Біля злочину цього
Дерево вони зрубали
Не пробачу нікого
Ні, звичайн, так , звичайно
Будь ти певен, міркуй
По лісових стежках ходять
Депутник і браколог
Бабка
Я проста україночка
Звичайна україночка
Стільки років прожила
І ще би стільки хотіла
В поті лиця працювала
Їжі не доїдала
Правди недобачала
Любові недочувала
Може ви мені скажете, що мені робити?
Дід. О знову голосить. Що тобі знову не так? Знову проблеми? Баба. Все дуже просто. Я вже втомилася палити в печі дровами. Що мені робити? Пенсія мала. За що ті дрова купляти?
Музика 7, 8
Дід. Стара , ти чуєш, що робиться. Точно треба відмовитись від дров. Баба: Але як? Що ж нам робити. Вероніка: А тут на допомогу приходимо ми – агенти змін. Дід. Агенти ЦРУ? Бабо , тікаймо. Вероніка: Та почекайте. (але баба і дід тікають) Лине музика
Аня:::::Ми знаємо як їм допомогти. Можна ж використовувати енергію сонця
Мелодія 9. «Сонце нам сяє, сяє, сяє.» В цей час учасники виходять зі сонцем та сонячними смайлами.
Каріна ідею концентрації сонячного світла на дзеркалах приписують Архімеду
Саша: наприкінці XVIII ст. французький хімік Антуан Лавуазьє винайшов сонячну піч
Вероніка: шведський вчений Горацій де Соссюр винайшов перший у світі сонячний колектор, який він використовував для приготування їжі
Аня: у 1958 році сонячні батареї були вперше застосовані у США для енергозабезпечення штучного супутника Землі
Каріна: Використання сонячних батарей – це найактуальніше питання сьогодення
Саша: Позитивний бік. По-перше, «сировина» - сонячне світло, яке ніколи не закінчиться. По-друге, сонячна енергія є загальнодоступною, тому що сонце світить на півдні і заході, в Африці та Європі.
Вероніка: Негативний бік. Сонячні батареї не є абсолютно безпечні , бо при виготовленні батарей використовуються шкідливі речовини, які можуть нашкодити природі - такі як свинець, кадмій, галій, миш'як. А значить ускладнюється процес утилізації
Дід. Бач , придумали. Сонячні батареї. Де я візьму гроші на ті батареї? А тут баба ніби здуріла. Довбе мене та й довбе: хочу машину і все. Виїжджає на самокаті Каріна
-Дід Що це ти робиш? Каріна: Це мій вид транспорту. Саме так я добираюся до школи і в інші місця. Аня: Правильно робиш, адже транспорт – один з наймогутніших чинників антропогенного впливу на довкілля.
Музика 10. Пісня
Їде машина
І від неї багато диму
Пальне очі всім виїдає
І життя природа немає
Природу збережем!
Аня: Саме тому тре6а замінити звичайні види транспорту на звичайнісінькі: велосипед, ролики, самокат та екомобілі
Баба тягне мішок зі сміттям Саша: Що ви робите? Баба: Та хочу спалити купу сміття. Саша: ви ж розумієте, що не можна цього робити, це небезпечно для здоров’я і для природи. Баба: І що, мені байдуже, скажу по-секрету, хочу аби сусіда зачадило, бо його кури весь город мені перерили. Саша: Не робіть біди йому і не буде вам погано. А як згорить хата його, то він прийде до тебе жити. Подумайте. Баба: Таки-так.
Музика 11. Пісня. Під час пісні учасники виносять парами сміття – бутилки й папір – в спеціальні контейнери Ми сміття не будемо кидати з вами, з вами, з вами Збережем природу – нашу рідну мати, мати, мати\ Папір і бутилки будемо збирати, рати, рати Віднесемо їх в спеціальні грати, грати, грати.
Каріна: Що ж нам робити, щоб зберегти природу? Вероніка: Вже людство не живе, а виживає, Невже воно цього не помічає І той кошмар, який воно створило Усе живе сьогодні отруїло. Саша: Чи ж не прийшла пора поміркувати, Як людству на Землі мудрішим стати
Музика 12. Під шум дощу виходить баба
Баба. Ой лишенько! Що ж робити? Дід. Що таке? Що на цей раз? Баба. Залило! Залило, гніздо курки змило! Корову вже віднесло по ріці. Вівці взагалі не можу віднайти. Що ж робити? Діду, роби щось. Іди шукати правди. Дід Піду. Інакше згинемо всі.
Музика13. Танець Каріни
Дід виходить під час танцю з дверей. Читає Танці з зірками. Не туди попав.
Музика 14. Пісня
Вони нікуди не йдуть
Природу не бережуть
Робочий день 5 хвилин
І на все байдуже їм
В думках тільки він – новенький лімузин
Мета у них одна – зрубати більше бабла
Природу не збережуть, чекать не варто
Здається, я маю план. Оу!
Як же я давно цю мить чекав.
Мелодія 15 Банда банда
Дід. О, добрий день. Куди я попав? «Зоряні яйці»
Під супровід картинок дівчата кажуть наступне
Аня: Ми відмовляємося від старої моделі господарювання Саша: І знаємо найпростіші способи як допомогти планеті Разом: Робіть як ми, робіть краще за нас. Вероніка: Використовуйте обидві сторони паперу Аня: Віддавайте скло на переробку Каріна: Упаковуйте креативно
Вероніка: Користуйтеся електронними квитками Саша: Купуйте менше води в пластикових пляшках Аня: Замініть ванну прийняттям душу Каріна: Чистіть зуби із закритою водою Вероніка: Приймайте душ менше часу Аня::: Поміняйте лампочку на енергозберігаючу Каріна: Вимикайте комп’ютер на ніч Саша: Не вмикайте духовку заздалегідь Вероніка: відключайте зарядні пристрої Аня: Використовуйте акумуляторні пристрої Саша: Віддавайте старі мобілки на переробку Каріна:: І тільки тоді ми прийдемо до нової моделі господарювання
мелодія 16. Де ж ти де
Дід О. Добрий день. Де це я? «Зірки під гіпнозом». О Боже!
Дід. Що, знову не туди прийшов? Ні, туди. Ну, начувайтеся. Саша: Отже , раціональним може бути тільки таке природокористування, при якому строго дотримуються таких умов: Аня: Використовують ресурси із мінімальними затратами праці та з одночасним внеском коштів на їх відновлення й охорону Каріна: Використовувати ресурси без втрат при видобуванні, транспортуванні та переробці.
Вероніка: Відновлювати природну екосистему, з якої добувають ресурс Саша: Використовувати стільки , скільки за рік приросте Аня:::Використовувати Тільки безвідходне виробництво Каріна: Замінити рідкісні нечисленні ресурси іншими штучно створеними Дід
Моя концепція наступна
Вода товктиметься у ступі
Аж до тих пір, коли вже стукну
По столі особисто я
Прикинь: всі олігархи в шоці
На мене дивляться : «А хто це?»
Коли до них я вже прийшов
То депутат мені це дав
Ідіть, дідусю, каже звідси
Не заважайте нам усім
І видали мені коробки
І що робити мені з цим?
Аня: Дідусю, та це звичайнісінькі лічильники.
Лічильники – це справедливий спосіб оплати, позаяк ви платите лише за ті послуги , яку ви справді отримуєте.
Використання лічильників також дуже важливе для майбутнього водопостачання, газопостачання та електропостачання, оскільки вони спонукають людей використовувати все з розумом. Запаси природних багатств не є необмеженими. Нам потрібно заощаджувати , для того щоб її було достатньо для всіх.
Дівчата виходять в інших костюмах.
Каріна: Довкілля- це природний капітал,
Без нього людство жде загибель і провал.
Слід повернутися обличчям до проблеми
І не лише задуматися , де ми
А зберегти , примножити природу
Щоб потім не ходити вже до суду
А ви Кожного дня і кожну хвилину Оберігайте всяку звірину.
Тільки добра їй потрібно бажати І намагайтеся не ображати.
Олександра: То ж кожен з нас повинен пам’ятати: Зламати легко, відновити ж як?
В природі ми лиш часточки малі.
Земля не нам належить — ми
Землі!...
Вероніка: Мабуть, ще людство дуже молоде.
Бо скільки б ми не загинали пальці, -
XX І вік! - а й досі де-не-де
трапляються іще неандертальці.
Аня: Подивишся: і що воно таке?
Не допоможе й двоопукла лінза.
Здається ж, люди, все у них людське,
але душа ще з дерева не злізла.
Каріна Не створюйте самі собі важливості:
Щось - над усе! А решта - абияк.
Природою караються надмірності,
А ви й не знатимете, чом погано так.
Аліна Добрим світ створив Творець,
Сонце - спільний наш отець,
А Земля, звичайно, - мати,
Треба Землю зберігати!
Фінальний танець.