Виступ на педраді "Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі"

Про матеріал
Виступ на педраді "Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторіУчитель: Брагнюк Наталія

Номер слайду 2

Соціалізація - це процес формування і розвитку особистості, що  відбувається під впливом виховної і навчальної діяльності. Під соціалізацією розуміється  процес засвоєння  індивідом  зразків поведінки,соціальних норм і цінностей, необхідних для його успішного функціонування в даному суспільстві. Виховання і навчання (у вузькому сенсі) - це спеціально організована діяльність   з   метою   передачі   соціального   досвіду   індивіду   і формування у нього певних,  соціально бажаних стереотипів поведінки, якостей і властивостей особистості.

Номер слайду 3

Процеси виховання і соціалізації протікають паралельно і в той же час незалежно один від одного, хоча і спрямовані на становлення особистості, набуття людиною свого місця в житті. Різниця між цими процесами полягає в тому, що виховання, яке здійснюється в сім'ї, в дитячому садку, в школі, може перериватися, а ось соціалізація йде безперервно .

Номер слайду 4

Рання соціалізація здійснюється в сім’ї,  де складаються перші уявлення про світ, про добро і зло, де дитина   усвідомлює себе. Сім’я – основний орган соціалізації.

Номер слайду 5

             Недоліки сімейної  соціалізації:       надмірна опіка, допомога, що гальмує процес дорослішання дитини;       дефіцит елементарних обов’язків, ділових стосунків;      невміння узгоджувати дії, розв’язувати конфлікти.

Номер слайду 6

  Існують три середовища соціального впливу на дитину: Міжособистісна взаємодія.   Спеціально створене середовище переконування. Засоби масової інформації

Номер слайду 7

Міжособистісна взаємодія В ході спілкування, той, хто впливає, прагне домогтися від іншого певних поступок, дає обіцянки, намагається виглядати привабливим, постачає все нову і нову інформацію, часто не залишає можливості на роздуми, вдається до позитивного підкріплення (усмішки, пестливих рухів, прояву уваги, смачної їжі).

Номер слайду 8

Спеціально створене середовище переконування. Вихователь звертається до вихованців, прагнучи переконати їх у чомусь, погодитися з його твердженням, пропозицією виконати певну дію, в цьому разі він впливає одночасно на багатьох  дітей.

Номер слайду 9

Засоби масової інформації Засоби масової інформації впливають на дитину опосередковано, проте щоденно й ефективно, створюючи привабливі образи певних цінностей - здоров'я, доброти, кмітливості, або навпаки - агресії, домінування сили.  Отже, вони можуть «сіяти добро» або нав'язувати дітям чужинні стандарти, штучних героїв, сумнівні авторитети, що можна прийняти як  норму. Вплив, який не позбавляє дитину свободи опору, можливості уникнути погрози або фізичного обмеження свободи.

Номер слайду 10

Важливими соціальними чинниками, що впливають на особистість, є: те, що кажуть авторитетні люди; те, що вони роблять;характеристики конкретної життєвої ситуації. 

Номер слайду 11

Педагогові належить збалансувати важливий для формування соціальної зрілості учнів уміння:уміння орієнтуватися у нових умовах життя;уміння пристосовуватися до навколишнього світу;уміння конструктивно впливати на оточення та самого себе.

Номер слайду 12

Функції виховання щодо управління процесом соціалізації особистостіПроцеси виховання і соціалізації протікають паралельно і незалежно один від одного, вони спрямовані на становлення особис­тості, знаходження людиною свого місця в житті, шляху соціального і професійного самовизначення. За своєю сутністю ці процеси різні. Зіставлення особливостей процесу соціалізації і можливостей виховання дозволяє визначити конкретні функції виховної діяльності щодо керування позитивною соціалізацією учнів .

Номер слайду 13

Перша функція — компенсація недоліків первинної соціалізації, що здійснюється у родині. Саме тут складаються перші уявлення про світ, добро і зло, дитина усвідомлює себе. В умовах соціальної нестабільності росте рівень тривожності, конфліктності як серед дорослих, так і серед дітей. У цих випадках компенсація браку сімейного тепла повинна від­буватися за рахунок гуманізації позиції педагога. Важливо, щоб у дитини була людина, якій вона довіряє.

Номер слайду 14

Друга функція керування процесом соціалізації особистості — по­передження або корекція дитячих комплексів. Необхідно створити сприятливий морально-психологічний клімат у первинному колективі, ситуацію успіху і прийняття особистості навколишніми.

Номер слайду 15

Третя функція процесу виховання пов'язана з відкритістю виховної системи, заснована на взаємодії із соціальним середовищем. Виховання в даному випадку виконує функцію розширення соціального досвіду дітей.

Номер слайду 16

Коригувальна функція виховання, спрямована на  забезпечення моральної витримки особистості до впливу негативних  факторів середовища . Не принижуючи, не критикуючи учнів, прилучити їх до всього багатства культури, справжніх моральних цінностей. Таким чином, виховання як цілеспрямований процес здатне впливати на стихійний процес соціалізації підростаючого покоління.

pptx
Додано
16 березня 2022
Переглядів
1053
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку