виступ на педраді з теми "Стан роботи ГПД в ЗЗСО"

Про матеріал
матеріал можна використати при підготовці до педради, нараді при директорові чи заступнику директора, складанні довідки при ВШК
Перегляд файлу

Виступ на педраді ________2020

 заступника директора з НВР

ПІБ

Стан роботи ГПД в ЗЗСО

Життя впевнено доводить, що гарне самопочуття дитини в ГПД, бажання відвідувати її безпосередньо залежить від змісту й форми життєдіяльності в позаурочний час, характеру спілкування й відносин, які складаються в іх процесі.

Виховний простір ГПД – це, по-перше, саме середовище, в якому опиняються молодші школярі після уроків, по-друге, це спеціально організований спосіб життя дітей у даному середовищі: їхня діяльність, відносини, події, які з ними відбуваються.

Головне завдання педагога – це створення атмосфери взаєморозуміння, взаємовиручки, поваги і любові, що є основою комфорту, затишку, спокою, самореалізації особистості кожної дитини.

ГПД є однією з форм виховання дітей і допомагає організувати найсприятливіші умови для їхнього відпочинку, навчання і виховання, поєднання навчально-виховної роботи на уроках та позаурочний час. Вона забезпечує, враховуючи вікові особливості, їхній розумовий, моральний, естетичний, фізичний, духовний розвиток, створює умови для організації продуктивної праці, відкриває можливості всебічного виявлення і розвитку індивідуальних здібностей, запитів та інтересів дітей.

Успішна робота ГПД залежить не тільки від того, наскільки цілеспрямовано спланована робота й наскільки правильно організований у ній режим. Від  раціонального, з точки зору педагогічної і гігієнічної побудови, режиму залежить підвищення успішності, збереження достатньої працездатності і попередження втомлюваності учнів. Дотримання упродовж тривалого часу правильного режиму сприяє зміцненню здоров’я, створює життєрадісний настрій і підвищує працездатність школярів. Неухильне дотримання режиму виховує  в учнів такі цінні якості як: дисциплінованість, акуратність, організованість.

Процесу чергування в режимі дня праці і відпочинку в свою чергу сприяє збереженню у дітей найвищої працездатності. Основними напрямами планування є: збереження здоровя та формування здорового способу життя, забезпечення вихованості учнів. Педагог-вихователь планує і організовує життєдіяльність учнів і здійснює їх виховання. Використовує різноманітні прийоми, методи і засоби навчання. Разом з медичним працівником забезпечує збереження і зміцнення здоров’я вихованців, проводить заходи, які б підходили їх психофізичному розвитку, відповідає за їхнє життя та здоров’я. організовує виконання режиму дня, виконання ними домашніх завдань, якщо такі є, надає їм допомогу у навчанні, організовує дозвілля та в отриманні додаткової освіти, залучаючи  до художньої та науково-технічної творчості, гурткової роботи та до інших занять за інтересами. Організовує з урахуванням віку вихованців роботу з самообслуговування, дотримання ними вимог з охорони праці, техніки безпеки, участь у суспільно корисній праці.

 

Мета, а отже і призначення групи подовженого дня:

1. Організація навчальної, виховної та пізнавальної діяльності учнів.

2. Організації дозвілля учнів.

3. Надання кваліфікованої допомоги учням у підготовці до уроків і виконанні домашніх завдань.

Вихователь ГПД, який відповідає кваліфікаційним вимогам має достатній кваліфікаційний рівень для надання такої допомоги учням. Тому він не лише має право, а й зобов’язаний надавати допомогу учням у підготовці до уроків і виконанні домашніх завдань.

4. Формування в учнів ключових компетентностей, необхідних для успішної життєдіяльності та самореалізації особистості.

5. Забезпечення виконання індивідуальної програми розвитку особи з особливими освітніми потребами, індивідуального навчального плану (за наявності).

Створення ГПД.

Групи подовженого дня створюються та функціонують відповідно до рішення засновника закладу загальної середньої освіти за письмовими зверненнями батьків, інших законних представників учнів.

На підставі рішення засновника керівник закладу загальної середньої освіти видає наказ про організацію діяльності групи подовженого дня. Цікаво, що про скасування діяльності ГПД у відповідному Порядку створення нічого не сказано.

Те саме і стосується мінімального наповнення.

Нормативи наповнюваності груп подовженого дня встановлюються відповідно до Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 20 лютого 2002 року № 128, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 06 березня 2002 року за № 229/6517.

Рішення про встановлення меншої чисельності учнів групи подовженого дня приймає керівник закладу загальної середньої освіти за погодженням із засновником закладу загальної середньої освіти.

Зарахування учнів до групи подовженого дня та їх відрахування з неї здійснюються згідно з наказом керівника закладу загальної середньої освіти на підставі відповідної заяви батьків або інших законних представників учнів.

Заяви про зарахування учнів до групи подовженого дня приймаються протягом навчального року.

Різниця у віці учнів, зарахованих до групи подовженого дня, не може перевищувати двох років. У закладах загальної середньої освіти, що знаходяться в сільській та/або гірській місцевості, де здійснюється підвезення учнів шкільним автобусом, можуть утворюватися групи подовженого дня для учнів різних вікових груп.

Режим роботи ГПД

Режим роботи групи подовженого дня та організації освітнього процесу схвалюється педагогічною радою і затверджується керівником закладу загальної середньої освіти.

Режим роботи групи подовженого дня повинен передбачати:

організацію:

прогулянки (прогулянок) на відкритому повітрі тривалістю не менш як одна година 30 хвилин для учнів перших - четвертих класів;

харчування тривалістю не менш як 30 хвилин;

виконання домашніх завдань (за наявності) тривалістю не більше однієї години;

проведення спортивно-оздоровчих занять для учнів тривалістю не менше години.

Тривалість перебування учнів у групі подовженого дня становить не більше шести годин на день. На підставі заяви батьків, інших законних представників учнів дозволяється відпускати учнів групи подовженого дня у зручний для батьків час.

Для профілактики стомлюваності, порушення статури, зору учнів початкових класів необхідно через кожні 15 хвилин заняття проводити фізкультхвилинки, гімнастику для очей.

Вихователь працює з учнями відповідно до щоденного плану роботи вихователя, який, як правило, включає: прогулянку, самопідготовку, виховні бесіди, дидактичні та рольові ігри тощо.

Санітарні норми щодо ГПД 

Відповідно до Державних санітарних правил і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01) врегульовано деякі питання діяльності ГПД. У групах продовженого дня прогулянка для школярів повинна бути не меншою ніж 1,5 години протягом дня.

Для першокласників, які відвідують групи продовженого дня, необхідно організувати щоденний 1,5-годинний денний відпочинок (сон).

Самопідготовку учнів слід розпочинати із 16 години. Тривалість самопідготовки визначається класом навчання. У 1-му класі домашні завдання не задаються. Обсяг домашніх завдань має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували 1. 2 клас - 45 хв. 2. 3 клас - 1 год. 10 хв. 3. 4 клас - 1 год. 30 хв. 4. 5-6 клас - 2,5 год. 5. 7-9 класах - 3 год. 6. 10-12 клас - 4 год.

Підручники та навчальні посібники учнів першого класу рекомендується зберігати у класі.

Дозволяється використовувати підручники та навчально-дидактичні посібники для учнів 1-12 класів, які мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України та дозвіл Міністерства охорони здоров'я України.

Найкращим поєднанням видів діяльності дітей у групах продовженого дня є рухлива активність на повітрі до початку самопідготовки (прогулянки, рухливі і спортивні ігри, суспільно корисна праця на пришкільній ділянці тощо), а по завершенні самопідготовки - участь у заходах емоційно-розвиваючого характеру (робота в гуртках, ігри, підготовка і проведення концертів самодіяльності, вікторин тощо).

Учні зараховуються до групи продовженого дня за згодою (заявою) батьків або осіб, які їх замінюють. На підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють) дозволяється відпускати дітей у зручний для батьків час.

План роботи вихователя групи подовженого дня погоджується із заступником керівника закладу загальної середньої освіти із виховної роботи і затверджується керівником такого закладу.

Фінансування груп подовженого дня здійснюється за кошти засновника та за інші кошти, не заборонені законодавством.

Відповідальними за життя та здоров’я учнів під час їх перебування в групі подовженого дня є керівник закладу загальної середньої освіти, його заступник, вихователь та інші педагогічні працівники.

Відповідальними за збереження навчального обладнання, що використовується для організації групи подовженого дня, є вихователь та інші педагогічні працівники.

 

Нормативно-правова база щодо роботи ГПД

  • Наказ МОНУ №677 від 25.06.2018 р. «Про затвердження Порядку створення ГПД у державних і комунальних ЗЗСО»
  • Постанова кабміну України №1121  від 05.10. 2009 р. «Про затвердження Положення про ГПД ЗНЗ»
  • Посадова інструкція вихователя ГПД
  • Постанова №1/9-503 від 18.07.2013 р. «Про використання Інструктивно-методичних матеріалів з питань створення безпечних умов організації навчально-виховного процесу в ГПД ЗНЗ»
  • Інструкція з охорони праці під час проведення екскурсій

 

 

Згідно з річним планом роботи школи у лютому 20____ р. здійснено перевірку роботи групи продовженого дня. З цією метою відвідано заняття та виховні заходи, перевірено поурочні плани вихователя та журнал ГПД.

Встановлено, що відповідно до наказу по школі від ______20___ №____ в закладі діє одна група продовженого дня для учнів 1-2 класів. До складу групи на підставі заяв батьків зараховано 30 учнів. З дітьми працює вихователь (ПІБ вихователя)

Для діяльності ГПД у закладі створено сприятливі умови для надання кваліфікованої допомоги учням у виконанні навчальних завдань, усуненні прогалин у знаннях, задоволенні різноманітних інтересів, організації дозвілля вихованців проведення позакласної, позаурочної роботи, з попередження дитячої бездоглядності та безпритульності. Для ефективної роботи ГПД використовується навчальний кабінет 2 класу.

Режим роботи групи, що розроблено у відповідності до державних санітарних правил і норм, виконується вихователем. (ПІБ вихователя) відповідає за стан і організацію навчально-виховного процесу, забезпечує охорону життя та здоров’я дітей, веде журнал групи продовженого дня на належному рівні (відмічає присутність учнів, записує зміст проведеної роботи). За батьківський кошт організовано гаряче харчування у сумі 7 грн/день відповідно встановлених норм. Педагог здійснює гігієнічні заходи, спрямовані на забережня відносно високої працездатності учнів, проводить різі рухливі ігри та фізичні вправи, фізкультхвилинки.

Кількість учнів ГПД 1-2х класів на час перевірки


Дата 


Час


Присутні


Відсутні 


Причина відсутності


11.02.2020р.


13.00

 

 

Відсутні через хворобу _____
Забрали батьки ____, так як учні відвідують ГПД за певним графіком.

Усього учнів 30


13.02.2020р.


15.00

 

 

Відсутні через хворобу _______
Забрали батьки      , так як учні відвідують ГПД за певним графіком.

Усього учнів 30


14.02.2020р.


14.00

 

 

Відсутні через хворобу ________
Забрали батьки         , так як учні відвідують ГПД за певним графіком.

Усього учнів 30

 

Важливе місце в режимі продовженого дня займає навчальна діяльність. Олександра Євгеніївна привчає школярів до регулярного приготування тренувальних вправ в умовах групи продовженого дня, вчить їх економити час і сили. При виконанні цих завдань дає учням певні інструкції, план роботи. Найбільш важкі завдання рекомендує виконувати на початку самопідготовки. Вчить учнів бути зібраними, внутрішньо дисциплінованими, вміти організовувати свою працю, підтримувати порядок на робочому місці, усуває причини неуважності дітей, підтримує порядок і тишу під час самопідготовки.

Приділяється увага і творчості, суспільно-корисній праці. У ігровій кімнаті є набори дидактичних ігор, канцелярське приладдя, книжки та розмальовки. Щодня за умови сприятливої погоди організовуються прогулянки, де діти знайомляться з навколишнім світом за допомогою безпосередніх спостережень і набувають нових знань, спілкуючись з товаришами й вихователем.

Недоліком у роботі групи продовженого дня є часте порушення режиму дня. Не витримується необхідний час для прогулянки на свіжому повітрі. Спортивні години нерідко замінюються прогулянкою, заняття за інтересами найчастіше проходять у формі бесіди, перегляду мультфільмів. У ході самопідготовки недостатня увага приділяється самостійній роботі дітей. Вихователем не передбачено залучення до виховної роботи шкільного бібліотекаря, практичного психолога та медичну сестру.

Проект рішення:

  1. Слід відмітити позитивну роботу школи по організації роботи ГПД.
  2. Вихователю ГПД (ПІБ вихователя)

2.1. Бездоганно виконувати режим дня згідно зі санітарно-гігієнічними нормами.

2.2. Під час самопідготовки дотримуватися норм виконання домашнього завдання

2.3. Розробити святкові заходи для учнів 1-2 кл. в ГПД.

2.4. Спланувати заходи із залученням бібліотекаря, психолога, педагога - організатора, батьками.
2.5.Переглянути план виховної роботи з урахуванням наданих рекомендацій.

3. Заступникові директора з навчально-виховної роботи (ПІБ) у квітні-травні 2020 р. провести повторну перевірку роботи ГПД. Результати обговорити на нараді при директорові.

doc
Додано
18 березня 2020
Переглядів
5965
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку