Стимулювання позитивного ставлення учнів до навчання.
Створення умов для ефективної мотивації в умовах НУШ
Сьогодення показує, що мотивація учнів до навчання – це виклик для вчителя.
Сучасні діти перенасичені інформацією з інтернету, тому їм не цікаво вчитися в школі і не зрозуміло для чого це робити.
Перший цикл навчання в початковій школі ставить в пріорітет ігрові форми навчання, але навчитись читати, писати, рахувати, розв’язувати задачі, все одно, потрібно і це – не завжди цікаво, а іноді й важко.
Другий цикл навчання тісно пов’язаний з пошуковою та проєктною діяльністю. Але навчальний матеріал він також є, більш складний, який потребує «нудного» опрацювання.
Як же зацікавлювати учнів, стимулювати, мотивувати до роботи? Такі питання виникають у кожного вчителя.
Дуже важливо – добре знати своїх учнів: їхні вподобання, інтереси, прагнення, їх характер ,щоб знайти підхід до кожної дитини, адже вони всі різні.
Для одних доброю мотивацією є те, що вони бажають бути кращими, першими в навчанні ( краще за інших писати, відповідати, виконувати різні завдання, отримувати кращі оцінки). Для інших – це зовсім не є мотивацією. А мотивують їх батьки. Дитина старається в школі, щоб їй щось купили чи, навпаки, щоб не забрали телефон, велосипед і т.ін. Для деяких мотивом є(навіть уже в початкових класах) їх майбутнє: майбутня професія, доросле життя. Тому стараються лише з тих предметів, які їм будуть потрібні в майбутньому, щоб стати, наприклад, програмістом, лікарем, економістом…
Сучасні діти мають свою думку і мало прислухаються до думки дорослих. Дуже хочуть, щоб їх слухали і приймали їхні відповіді, якщо, навіть, вони не правильні. Виправляти, поправляти таких дітей не можна. Вони дуже це не люблять і не приймають. Такий учитель їм заважає. Вони так і кажуть: « Ви можете мені не заважати?!» А тому потрібно дуже обережно направляти роботу так, щоб вони самі побачили свої помилки і захотіли їх виправити.
Але не все так страшно і безвихідно. Все таки є багато способів мотивації учнів до навчання і їх треба використовувати учителю в роботі:
Звичайно, це не всі способи заохочення до навчання. І кожен учитель знайде свої; відповідно до свого класу, свого предмета, своїх умов та можливостей.