Мета:сформувати поняття про самопізнання й самовиховання,формувати норми й правила поведінки учнів,націлити на побудову життєвого шляху на засадах моральності,гуманності,вчити координувати свою поведінку,виховувати людяність,толерантність
УРОК З ОСНОВ ЗДОРОВ`Я , 9 КЛАС
САМОПІЗНАННЯ Й САМОВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ.СПОСОБИ САМОРЕГУЛЯЦІЇ.
Мета:сформувати поняття про самопізнання й самовиховання,формувати норми й правила поведінки учнів,націлити на побудову життєвого шляху на засадах моральності,гуманності,вчити координувати свою поведінку,виховувати людяність,толерантність
Х І Д У Р О К У
І.Організаційний момент
-«психологічна настанова»
Учні повинні посміхнутися один одному і самоналаштуватися на плідну роботу на уроці,закривши очі та промовляючи фрази :
Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.
Мені під силу навіть важкі завдання.
Бажаю кожному успіхів у вивченні цієї теми
ІІ.Актуалізація опорних знань
-бесіда:
Чому громадяни України зобов`язані піклуватися про своє здоров`я?
Що ви знаєте про визначення Індексу розвитку людини?
ІІІ.Мотивація навчальної діяльності
1.Епіграф уроку:
…до щастя дорога веде через річку-та річка із крові та трішки із сліз,але ти не бійся.Не втопишся.Лізь.
В.Симоненко
2.Що таке щастя?(учні дискутують,потім зачитують визначення слова «щастя» із тлумачного словника)
3.Вчитель підводить учнів до думки,що щасливою людина може стати тільки тоді,коли буде працювати над собою:фізичним станом,духовним розвитком,вмінням будувати стосунки в соціумі
ІУ.Вивчення нового матеріалу
1.Вправа «плюс-мінус»
Кожен з учнів говорить своєму сусіду ,за що він поважає його,а потім додає фразу «але…».Висловлюється думка про те,що треба змінити учневі,аби досягти досконалості.Наприклад : «Ти дуже красива дівчина,але тобі треба слідкувати за своїми висловлюваннями»
2.Визначення власної самооцінки
Інструкція:обведи риси,які тобі властиві.
Добрий |
Злий |
Щедрий |
Жадібний |
Скромний |
Вередливий |
Дбайливий |
Егоїстичний |
Ввічливий |
Брехливий |
Працьовитий |
Грубий |
Простодушний |
Хвалькуватий |
Дисциплінований |
Лінивий |
Вольовий |
Хитрий |
Відповідальний |
Впертий |
Старанний |
Легковажний |
Наполегливий |
Заздрісний |
Товариський |
Неслухняний |
Відвертий |
Безхребетний |
Доброзичливий |
Байдужий |
Чуйний |
Безпорадний |
Турботливий |
Боягузливий |
уважний |
неохайний |
-Чи важко тобі було виконувати завдання?
-Які риси викликають в тебе сумніви?Чому?
3.Робота з підручником : учні з`ясовують,що таке самовиховання,самовизначення,самопізнання(на дошці з`являється схема)
толерантність ?
?
Самовиховання
що для цього робити? самовизначення
?
? яким я хочу стати? Самопізнання
який я?
4.Тестування (будь-який тест за вибором вчителя) на визначення індивідуальних особливостей учнів
5.Бесіда за Біблією:
Кожна людина прагне дістати відповіді на питання :
-хто я? навіщо живу? чого можу досягти?як жити?
Біблія є тим дороговказом,який повинен визначати життєвий шлях людини,тільки тоді людина досягає щастя,духовно визначається і зростає,несе користь людям і суспільству взагалі.Так, Біблія говорить,що кожен повинен:
-відходити від зла(Рим.12,9; 1 Фесал.5,22)
-слідкувати за тим,що говориш (Ефес.4,29 ; Колосянам 3,8)
-любити ближнього (Римл.13,9)
-говорити правду (Ефес.4,25)
6.Ознайомлення зі способами саморегуляції самопідбадьорення,самонаказ,самовладання,самообмеження,самонавіювання,
самостимулювання
У.Закріплення
Вправа «Погляд у майбутнє»
Перед школярем лежить аркуш паперу й олівець.
Інструкція
Ви коли-небудь замислюєтеся про те, що ви будете робити цього року... через п'ять років... через десять років? З ким ви говорите про те, чого б ви хотіли досягти й що пережити у своєму житті?
Задійте свою фантазію й уявіть, яким чудовим буде ваше жиггя. Сядьте як зручно, закрийте очі й постарайтеся уявити те, що ви будете чути.
Уяви собі, що ти вночі лежиш у своєму ліжку і бачиш чудовий сон. Ти бачиш самого себе через п'ять років... (15 секунд).
Зверни увагу, як ти виглядаєш через п'ять років... де ти живеш..., що ти робиш... (15 секунд).
Уяви собі, що ти дуже задоволений своїм життям. Ти ще продовжуєш ходити до школи чи ти вже працюєш? За що саме ти відповідаєш? Що ти вмієш робити з того, чого не вмієш ще зараз, коли ти ще дитина і ходиш до школи? (ЗО секунд).
Протягом деякого, часу подумай і постарайся зрозуміти, що тобі треба було зробити, щоб досягти такого результату. Які кроки для цього ти почав? (1 хвилина).
Тепер повернися назад, у сьогодення, і добре запам'ятай усе, що ти побачив і дізнався про самого себе. Потягнися трохи, напруж і розслаб всі свої мускули й відкрий очі...
Тепер візьми аркуш паперу і опиши, що ти будеш робити через п'ять . років. Запиши, де ти будеш працювати, хто буде важливий для тебе у твоєму житті. Опиши, як ти досяг усього цього (15 хвилин).
Обробка результатів
Школярам, які виконали цю вправу, ставляться наступні запитання:
-Чи задоволений ти побаченим образом свого майбутнього?
-Що тобі там сподобалося найбільше?
-Є чи там щось, що тобі не сподобалося?
-Якщо ти не цілком задоволений,то що б хотів змінити у своєму образі майбутнього?
-Які кроки тобі потрібно для цього зробити?
УІ.Підсумок уроку
УІІ.Домашнє завдання