Адаптація учнів 5 класу на уроках англійської мови.
У 5 класі відбувається адаптація дитини до навчання у середній ланці школи. Учні переходять до нової системи навчання: «класний керівник – учителі-предметники». Щодо англійської мови, то цей предмет вивчається з першого класу і дітям він знайомий. Та я, як новий вчитель-предметник на початку навчального року розуміла, що моїми першочерговими завданнями є:
Пропрацювавши з дітьми деякий період, можу зробити певні висновки щодо їх знань з англійської мови. Серед усіх учнів класу хочеться виділити Сніжко К. та Карабан Д. Вони завжди відповідальні, активні на уроках, розуміють пояснення нового граматичного матеріалу, можуть допомогти однокласникам в розумінні чогось нового та навчаються на бали високого (інколи достатнього) рівня. На даний час Дарина почувається більш впевненішою та розкутою. Ця риса допомагає їй у написанні самостійних та контрольних робіт. Хоча на початку навчального року із-за того, що отримала бал достатнього рівня дуже засмучувалась. Катя трохи розгублюється і сумнівається, коли виконує письмові завдання. Але усні відповіді у неї кращі. Обох учениць завжди підтримую і намагаюсь не порівнювати їх вміння.
Хороші знання з англійської у Демидишиного А. У написанні письмових робіт йому заважає його повільність.
Достатньо-середній рівень знань має Мотько І., Мокруха В., Мотько А., Матвієнко В.,Малюк Д., Годунок К. Кожен з них міг би б краще навчатись. Але, Мотько І. – трохи розсіяний і зайнятий своїми справами; Мотько А. – повільний і вчиться «для мами»; Мокруха В.- має багато пропусків та боїться лишній раз перепитати, якщо щось не розуміє; Матвієнко В., Мокруха Р., Адамчук В. – недопрацьовують та лінуються; Малюку Д. та Годунок К. англійська дається важко.
Годунка М. необхідно відучити від постійного користування перекладачем та навчитись самостійно виконувати домашні завдання. Тому що відчувається, що мама дуже допомагає в навчанні. Затірка І. має хороші здібності до англійської, інколи активний на уроках та легко схвачує матеріал, хоча вдома ніхто ніколи його не контролює і не мотивує.
Мокруха О. має слабенькі знання із-за неуважності. Йому часто особисто треба пояснювати завдання. Сокол М., Галадюк С. та Чернецький А. не вміють читати. З ними треба індивідуально працювати. Але це не говорить про те, що вони зовсім нічого не виконують. Що можуть, те запам’ятовують, повторюють після вчителя і … .
Характеризуючи клас в цілому, можу сказати, що клас – хороший, дисциплінований. Всі учні в класі доброзичливі, цікаві, позитивні.
Хотілося б додати, що так як і учні, вчителі також проходять період адаптації. Ми повинні працювати з п’ятикласниками враховуючи основні психологічні особливості дітей цього віку. В цьому може допомогти нам шкільний психолог, який вивчає і знає особливості кожної дитини з 1-го класу. Інколи нам необхідні і індивідуальні бесіди з психологом після проведення ним різного роду анкетувань, опитувань на початку навчання учнів у 5 класі. Так як діти йому відкриваються більше.