Виступ на тему: «Естетичне виховання на уроках зарубіжної літератури»

Про матеріал
Всіх нас, словесників, хвилюють питання: як виховати читача, який зуміє зрозуміти ідейний, моральний, естетичний зміст класичної та сучасної літератури?
Перегляд файлу

Естетичне еихоеання на уроках зарубЬкно{ nimepamgpu,

Bcix нас, хвилюють питання: як виховати читача, який 3YMi€  моральний, естетичний 3MicT класично; i сучасноТ

Що являеться складовою частиною естетичного виховання?

             Краса врятуе CBiT. слова, звичайно,                  кожному

Ця фраза стала такою ж для  як афоризми, та приказки.  слова Bka3aHi не менш великим i  класиком Федором Достоевським. Идучи на урок повинен пам'ятати про

цих CJIiB, повинен доносити до серця дитини Тх

Ми BCi чудово p03YMi€M0, що поняття краса, прекрасне, це е об'€кт для вивчення тако7 науки, як естетика. Краса у всьому. Краса у

людей, у стосунках МРК ними, у      1,       у людському ЖИТГ1.

Але ж ми i чудово p03YMi€M0 i таку проблему, як вивчення IlieT науки в [IJk0JIi4 Або ж,  буде сказати, ТТ як навчального предмета в багатьох школах. I тому у проблеми особливу роль повинен вчитель  особливо  Наблизити дитину до чогось величного, прекрасного — це першочергове завдання будьякого вчителя. Звичайно, охопити все, що стосуеться краси, естетики, практично неможливо. Але на прикладах кращих 3pa3kiB cBiT0B0T  необхјдно зупинятись  саме на        TeMi,

3HatI1dMicTb, особливо у  складний людського життя, коли руйнуються Ti прекраснога, якими жило людство  бо B0i•ra прекрасна. Ця думка великого Гете е ше одним краси людського житгя, за яке людина повинна боротися. Навчити кожну житт€ву мить, бачити в щось красиве, неповторне, красу справжню показовоТ — це i е наше завдання на уроках

Для прикладу можна зупинитись на окремих TBopiB. Згадаймо i його 'Казку про мертву та ciMox I вже з

п' ятого класу, завдяки героям цього твору, задумуються над понятгями  справжньоТ i не справжньоТ краси, переконуються в

тому, що сгјравжня краса перемагае  Або ж казка

Андерсена ”Соловей”, де протиставляеться справжня краса та штучна

Ця ж тема звучить у TBOPi Оскара Уайльда ”3оряний хлопчик”, де

автор показуе тернистий шлях, який пройшов головний герой до справжньоТ краси, до rapM0HiT.

Питання добра i зла, проблеми людей, краси i майбутнього [li)AHiMae у своТй американських письменниктв-

Р. Д. вивчаеться у 7

Говорячи про майбутне, ми часто згадуемо стан розвитку науки i

 Учений, що ставить перед собою мету жити i на благо людей, робить свот маючи Але в чит руки потрапляють Hayk0Bi

                                      Якщо перед людиною стоћь мета                                                  

                збагачення,

якщо люди на — будь-яке наукове                                                                                

  може призвести до

TpaI-eIliT. Саме про це  ”УсмЈшка”. I            

     що автор

порушу€ проблему бездуховного де люди, утративши почуття прекрасного, залишили ненависть до всього й у такий спос{б знищують caMi себе. YqHi якщо ми не подумаемо про свою культуру,

 прекрасного, таким може бути i наше майбутне. Зберегги в c06i i передати своТм  i майбутне буде таким прекрасним, яким ми хочемо його бачити. Саме цю думку ми           донести до серця дитини при

BiqH iCTb краси, велич справжнього кохання, творах Омара Хайяма, Петрарки,  8-го класу, знайомлячись з

Кращими творами цих хоч на краплинку стануть душею. I завдання вчителя полягае у тому, щоб допомогти школярам

   красу слова, музику               цих  Пошуки краси у буденному,

rapM0HiS1 ÅYXOBHoro i MaTepiaJ1bHoro CBiTiB — xapaKTepHi OC06JMBOCTi XOKY Mauyo bacb0. Moro TBOPHiCTb TaKO)K BHBqa€TbC% y 8-MY KJ1aci.

A60 3ranaMM0 HenOBTOPHHä 06pa3 EcMepaJ1bAH, 1110 XBJIX€TbCfl cnpaBXHiM

BTineHHSIM BHYTPiUIHbOi i 30BHi111HbOi Kpacn. YHHi-neB'flTHKnaCHHKH, 3aLIHTY10LIHCb

TBOPOM B. noro "C060p IlapM3bK0i boroMaTepi", caMi CTa10Tb CBiÅKaMH THX

Tpariqnux r10Aiä, onucay-mx (bpauuy3bKHM KJ1aCHKOM9 i, BOAHOqac, MHJIYCTbC}1

•raCMHH t1HMH, Bej1HMHHMH cnopynaMM apxiTeKTypn Bitmoro i npeKpacHoro Ilapnxy. ILe1i TBip ecTeTn t1H0 36araqye nymy i CBiÅOMiCTb Haumx YlHiB. A xi6a 06pa3

IYUlKiHCbKOi TeTflHH JIapiH0i He € BTineHH%M HaMKpa111HX, HaäKpacMBi111ux XiHOHHX

PocT0B0i, repoiHi poMaHY Jl. Toncrroro "BiMHa i MHP", B *KOMY aBTOP YOC06J110€ npvtp0J(HY Kpacy. JIeCATHKnaCFIHKH Mal-OTb 3Mory BiAt1YTn ecTeTHCIHe 3aÅOBOJ1eHH% Bin noe3ii A. (beTa. B JlipuqHHX BipL11ax LlbOro noeTa JlEOÅHHa notÅHy€TbC51 3 npupcvtoro, 3JIHBa€TbCA 3 HeE0, panic Ti Kpaci. 1 Hinc He 06iÜTH, roBOPHt1H npo ecTeTHKY, Kpacy, TBip aHrJ1iÜcbKoro KJ1aCHKa OcKapa BaiJ1bAa 3 Moro

HenepeBep111eHHM "110pmpeTOM AopiaHa rpey". OC06JIHBY YBary npvt BHBqeHHi LlbOro TBopy CJ1iJL 3BePHYTH AK Ha OC06HCTiCTb caMoro aBTopa, TaK i Ha Moro TBOPiHHfl.

AA)1ce caMe O. BavübJ1 6YB OÄHUM i3 THX TlHCbMeHHHKiB, XTO BXOÅMB no TaK 3BaH0i

                     JliTepaTypH0i UIKOJIH eCTeTH3MY. Ha 111)HKJ1aÅi                                           ÅopiaHa rpesl MH T106aqHJIH,

BHYTPiUIHH 'IT CYTHiCTb, myxoBHa, TO ue 11PHBOAHTb AO rrparenii. AK 3HaMTH cnpaB)KH.E0

Kpacy? 1110 110BHH110 KepYBEITH JIIOÅHHOEO B 110L11YKax i CTBOPeHHi Kpacu? 3BnqaMIH0

7K, nyx. qaCTKOK) filcoro € COBiCTb, 51K)' I-lawraraBcq 3HH11LHTH ÅopiaH rpei. He 3Hmoqn, 1110 caMe BOHa i MO)Ke 11PHBeCTH Moro mo imeany. Oxe, KPACA — y rapM0Hii Åyxa i

Tina! IAeä TBip 3aCTaBJIA€ CTaP1110KJ1aCHMKiB 3aÄYMYBaTHCb Han 6araTbMa

11P06J1ervfaMH CbOroneHHH.

 "MY3blKa — BblU1e Bcero. .. jlHTepaTypa, B K0Topoii HeT MY3b1KM, BHYTpeHHero pHTMa, - nnoxaq JIHTepaTypa», rmcaB M. ropbKHii. JIiTepaTypa, i 30KpeMa, pociMcbKa, SIKa BHBqa€TbC% B OJIHHaÅLIATOMY y Knaci, e caMe Ti€K), 1110 BiATBOPIO€

CTaH JIFOACbKOi mynni, Ti MY3HKY, PHTM 'ICHTTfl. OAHH JIMIL1e nepeniK iMeH

FJHCbMeHHHKiB IliJIKY110By€ Hac, HHTaqiB. IBaH bYHiH 'i äoro "JIerKe nnxaHHS1"...

Олександр kynpiH i його TBip {'Гранатовий Браслет". Це шедеври cBiT0B0T з темою кохання, кохання i, водночас,

всесильного, всеперемагаючого. твори — це музика в слов[ I ось цю естетику,

красу 3MiCTY i форми, донести до серця  “Cpi6He

поезй' -- це особлива cTopiHka у  Це i

Блока, це i Маяковський 3i своТм баченням зоряного неба, i

”3имова   в        Пастернака, i 30BciM неперевершена Марина Цв€таева... Це е справжня ЕСТЕТИКА, це е прекрасна   красиве та мудре слово. I це бачать учн( душею, хочуть, як писав Пастернак, ''у всьому до самог

CYTi..." вчить думати i задумуватись над проблемами добра i зла,  прекрасного i жахливого великий “майстер” Михайло Булгаков. Важливо, щоб завжди пам'ятали, що уроки для них у будуть маленькими шпаргалками, життевим дороговказом.

           I  цьому с слова         Костенко:

Вже почалось, мабуть, майбутне.

Оце, либонь, вже почалось...

Не забувайте незабугне, воно вже iHe€M взялось!

I не коштовне, не у юрбК Не неповторне на сто у c06i!

pdf
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Міляновська Н.Р.)
Додано
1 лютого 2019
Переглядів
826
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку