Вчитель Нової української школи. Яким він має бути?
Як говорив Адольф Дістервег, німецький педагог: "…Учитель повинен свідомо йти в ногу з сучасністю, пройматися і надихатися силами, що пробудилися в ній."Він повинен бути активним, комунікабельним, динамічним, працездатним, вольовим, впевненим у собі, толерантним, високо компетентним і творчим.
Нові ролі вчителя в парадигмі сучасної освіти
Визначальною рисою сьогодення є стрімкий технологічний прогрес .
Сучасні діти працюватимуть у світі, який ми не в змозі детально передбачити, бо швидкість змін зростає.
Відповідно до функцій учителя змінюються і його ролі в навчально -виховному процесі. Нова школа потребує нового вчителя, який може стати агентом змін, тьютором,фасилітатором, коучем,модератором.
1.Тьютор (від англ. tutor — учитель) — особа, що веде індивідуальні або групові заняття із учнями, студентами, репетитор, наставник. Тьютор — ключова фігура в дистанційному навчанні, що відповідає за проведення занять із учнями.
2. Фасилітатор.
Це вчитель, основне завдання якого полягає в стимулюванні та направленні процесу самостійного пошуку інформації та спільної діяльності учнів. Фасилітація – це організація й управління процесом обговорення певних питань (тем) у групі людей. Мета учителя-фасилітатора – організувати спілкування всіх учасників обговорення з нейтральної сторони, налагодити ефективний обмін думками таким чином, щоб зіткнення думок перейшли в конструктивне русло, розбіжності були успішно подолані і прийнятне рішення було вироблено.
3. Коуч — фахівць, тренер, що проводить тренування.
Дослівний переклад слова «коучинг» – «тренерство». Коуч – це тренер, здатний зробити з людини чемпіона, тобто мова йде про виховання переможців.
Коучинг дозволить не тільки ефективно розв'язати завдання навчання учнів, але й сприяє створенню згуртованої команди.
У порівнянні із тренінгом коучинг розвиває самостійність, відповідальність.
4.Модератор — людина, що відповідає за дотримання встановлених норм поводження на інтернет-ресурсах, частіше форумах. Модератор - це наставник, керівник, який здійснює підтримку і організацію активної роботи групи.
Отже, учитель має навчити дітей активності, навикам співпраці в команді, коли учні можуть доповнювати один одного, стимулювати до саморозвитку та самовдосконалення. Коли всі учні є складовою одного цілісного організму – класу.