Виступ "Нові ролі вчителя в парадигмі сучасної освіти"

Про матеріал

Вчитель Нової української школи. Яким він має бути?

Як говорив Адольф Дістервег, німецький педагог: "…Учитель повинен свідомо йти в ногу з сучасністю, пройматися і надихатися силами, що пробудилися в ній."Він повинен бути активним, комунікабельним, динамічним, працездатним, вольовим, впевненим у собі, толерантним, високо компетентним і творчим.

Перегляд файлу

Нові ролі вчителя  в парадигмі сучасної освіти

Визначальною рисою сьогодення є стрімкий технологічний прогрес .

Сучасні діти працюватимуть у світі, який ми не в змозі детально передбачити, бо швидкість змін зростає.

Відповідно до функцій учителя змінюються і його ролі в навчально -виховному процесі. Нова школа потребує нового вчителя, який може стати агентом змін, тьютором,фасилітатором, коучем,модератором.

 

1.Тьютор (від англ. tutor — учитель) — особа, що веде індивідуальні або групові заняття із учнями, студентами, репетитор, наставник. Тьютор — ключова фігура в дистанційному навчанні, що відповідає за проведення занять із учнями.

2. Фасилітатор.

 Це вчитель, основне завдання якого полягає в стимулюванні та направленні процесу самостійного пошуку інформації та спільної діяльності учнів. Фасилітація – це організація й управління процесом обговорення певних питань (тем) у групі людей. Мета учителя-фасилітатора – організувати спілкування всіх учасників обговорення з нейтральної сторони, налагодити ефективний обмін думками таким чином, щоб зіткнення думок перейшли в конструктивне русло, розбіжності були успішно подолані і прийнятне рішення було вироблено.

 3. Коуч — фахівць, тренер, що проводить тренування.

Дослівний переклад слова «коучинг» – «тренерство». Коуч – це тренер, здатний зробити з людини чемпіона, тобто мова йде про виховання переможців.

 Коучинг дозволить не тільки ефективно розв'язати завдання навчання учнів, але й сприяє створенню згуртованої команди.

 У порівнянні із тренінгом коучинг розвиває самостійність, відповідальність.

4.Модератор — людина, що відповідає за дотримання встановлених норм поводження на інтернет-ресурсах, частіше форумах.  Модератор - це наставник, керівник, який здійснює підтримку і організацію активної роботи групи. 

 

Отже, учитель має навчити дітей активності, навикам співпраці в команді, коли учні можуть доповнювати один одного, стимулювати до саморозвитку та самовдосконалення. Коли всі учні є складовою одного цілісного організму – класу.

 

docx
Додано
29 травня 2018
Переглядів
2559
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку