Вітаміни в організмі - запорука здоров'я

Про матеріал
Розширює уявлення дітей про їжу, корисну для здоровя; знайоме з принципами здорового харчування; доводить до розуму дітей, що повноцінне харчування – це шлях до здоров’я. Виховує культуру харчування, пропагандує здоровий спосіб життя серед учнів; визначає залежність здоров'я людини від впливу на ньго продуктів харчування; виховує прагнення берегти своє здоров'я, як найдорожчий скарб, вести здоровий спосіб життя.
Перегляд файлу

                                           ВИХОВНА ГОДИНА

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\ASUS\Desktop\изображение_viber_2020-10-25_11-55-54.jpgМета. Розширити уявлення дітей про їжу, корисну для здоровя; ознайомити  з принципами здорового харчування; довести до розуму дітей, що повноцінне харчування – це шлях до здоров’я. Виховувати культуру харчування, пропаганда здорового способу життя серед учнів; визначити залежність здоров'я людини від впливу на ньго продуктів харчування; виховувати прагнення берегти своє здоров'я,

 як найдорожчий скарб, вести здоровий спосіб життя.

 Обладнання: презентація «Здорова та шкідлива їжа», фото, ілюстрації,  прислів'я, записані на окремих аркушах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

C:\Users\ASUS\Desktop\изображение_viber_2020-10-25_11-54-52.jpgІ. Емоційне налаштування на заняття

̶  Клас готовий працювати?

̶  Продукти харчування вивчати?

̶  По групах їх розподіляти?

̶  Битися й бешкетувати?

̶  Вчасно руку піднімати?

̶  Ґав ловить, байдикувати?

̶  Дружно в групах працювати?

̶  Кросворд, загадку розгадати?

̶  Молодці! Дуже рада була почути ваші відповіді. Впевнена, що всі завдання уроку ми успішно виконаємо.

 

ІІ. Робота над темою

1.Розповідь вчителя про шкідливі та корисні продукти харчування

- Діти, а зараз поговоримо про основи правильного повноцінного харчування та його вплпву на здоров’я людини.

       Правильне харчування - це основа тривалого та плідного життя, запорука здоров'я, бадьорості, гарантія профілактики різних недуг.

Мабуть, кожному відомі мудрі слова: «Ми їмо для того, щоб жити, а не живемо для того, щоб їсти». Дійсно, неможна вбачати мету і зміст життя в їжі. З іншого боку, важливо правильно харчуватися. Дехто вважає, що не має значення, де і що з’їсти, аби не бути голодним. Проходить певний час, і така людина починає відчувати нездужання.

Првильний режим хачування передбачає відповідну кількість і якість продуктів, які має спожити людина, достатній вміст в них необхідних речовин, раціональний розподіл їжі протягом дня, відповідну черговість страв і сприятливі умови для їх споживання.

Енергія, яку витрачає наш організм у процесі життєдіяльності, відновлюється лише за рахунок їжі, тому вона має бути поживною, з достатньою кількістю білків , жирів, вуглеводів, вітамінів та мінеральних речовин.

 

 

2. Творча робота в групах

 

Скласти правила харчування з деформованого речення. Діти мають пояснити це правило.

 

-         РЕТЕЛЬНО ПЕРЕЖОВУЙ ЇЖУ

Добре пережована їжа краще перетравлюється в шлунку і принесе більше користі

нашому організму.

 

-         ЇЖ В ОДИН І ТОЙ ЖЕ ЧАС

Якщо їсти в один і той же час, то шлунок вже почне готуватися заздалегідь до прийому їжі – виділятиме шлунковий сік. А значить їжа принесе більше користі.

 

-         ВЖИВАЙ ТІЛЬКИ ЯКІСНІ ПРОДУКТИ

Неякісні продукти шкідливі для організму, навіть можуть призвести до отруєння.

 

-         НЕ НАЇДАЙСЯ НА НІЧ

Якщо шлунок переобтяжений їжею, у вас буде поганий сон. – «Надмірне наповнення

шлунку шкідливе для здоров’я»; – «Міра в їжі – то мати хорошого здоров’я».

 

 

 

                       

 

 

 

Щоб мати здоров’я, слід правильно їсти,

Вживати поживне і тільки корисне,

Не їсти надміру, не шкодити тілу

І пам’ятати про вітаміни

   Вчитель.

Для нормального росту і розвитку організму людини особливо потрібні вітаміни, їх відкрито і досліджено багато, і позначаються вони літерами латиського алфавіту:

А, В, С, D. Вівтаміни, мінеральні солі й вода добре засвоюються організмом, і продукти, в яких вони містяться, легко перетравлюються.
- Наші Вітамінки розкажуть самі про себе, а ви діти, уважно послухайте.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Інсценування «Ми – корисні для людини»

 

(Виходять діти, на головах у них шапочки з назвами вітамінів А, В, С, D)

Добрий день!

Впізнали нас!?

Ми вітаміни,

Дуже корисні для людини.

 

Вітамін А. 

А я – вітамін А, спирияю росту, допомагаю нормальному зору. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, рибячому жирі.

Вітамін В.

 А я – вітамін В, дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення трвлення. Міщусь в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі.

Вітамін С.

А я – вітамін С, запобігаю простуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багата мною капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.

Вітамін D.

А я – вітамін D, зміцнюю кістки, запогаю рахітові. Живу в молоці, печінці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.

Хто дружить із нами буде –

Всі незгоди позабуде.

Виросте міцним, здоровим,

 Переможе всі хвороби.

 

4. Гра «Знайди продукти»

Діти повинні знайти продукти для різних страв: компот, борщ, салат.  

                                  

 Ми огірочки поріжем тоненько
 І нашаткуєм капусту дрібненько.
 Ще посічемо петрушки і кропу,
 Трохи підсолимо. Знімемо пробу.
Ложку сметани в тарілку.
 Пора Їсти поживний ... , дітвора! ( Салат)

   

  На плиті каструлька біла,
 В ній водичка закипіла.

- Буль-буль-буль, - вода булькоче.
 Що вона сказати хоче?
Каже мама: - Ач яка!
Захотіла буряка! -
Я в окріп буряк поклала,
А вода плюскоче: - Мало! -
Додала тоді квасолю,
Цибулину, бараболю,
І морквину, й капустину,
Ложку солі, дрібку кмину.
Не забула й помідори.
От і ... буде скоро. ( Борщ)

 

  Як закипить у каструлі водичка
  Ягоди вкинемо,малини й сушки.
  Можна смородину, можна і вишні.
  Цукру насиплемо – не буде він лишній
  Знову усе кипить
  Прохолоне - і можна вже пить. ( Компот)  

     

     У всіх є власні смакові уподобання. Хтось більше полюбляє м'ясні продукти, а хтось- рибу. Декому смакують молоко і каші  або страви з овочів і фруктів. Є й такі, які намагаються їсти й пити лише « смачненьке»: копчену ковбасу, морозиво, чіпси, пиріжки, шоколад, пепсі-колу. А чи потрібно при виборі їжі  орієнтуватися лише на власні уподобання?  Давайте проведемо міні- дискусію.

 

5. Міні- дискусія.

 

1.     У чіпсах немає вітамінів. Чи потрібно їх їсти щодня?

 

2.     Кока- і пепсі-кола містять багато цукру та речовин, які негативно впливають  на перетравлювання їжі. Чи потрібно пити такі напої щодня?

 

Виступи учнів.

 

1-й . НА жаль, продукти, які ми так часто обираємо, виявляються найшкідливішими. Так, жувальні цукерки, «чупа-чупси», окрім того, що містять велику кількість цукру, ще мають шкідливі хімічні добавки та барвники. У дешевих шоколадних цукерках, вафельних батончиках дороге какао замінюють жирами, які в усій Європі заборонені вже понад 20 років.

 

Ці жири накопичуються в  кістках, м'язах, викликаючи тяжкі невиліковні хвороби. Також у м'ясних і кондитерських виробах широко використовуються генетично модифіковані продукти.

 

2-й.  Солодкі газовані напої- небезпечна суміш цукру, хімії та газів, які швидко розносяться кров'ю. «Кока-кола», наприклад, -чудовий засіб для  відмивання вапняного накипу на іржі. Якщо в неї занурити старі, забруднені мастилами деталі автомобіля,то через пару годин вони стануть як нові.

 

 

3-й.  Картопляні та кукурудзяні чіпси- це суміш вуглеводів і жиру з оболонкою із барвників і підсилювачів смаку. Як ви розумієте, нічого натурального й корисного ці продукти не містять.

 

  До особливо небезпечних слід віднести продукти швидкого приготування: вермішель, супи, розчинні напої.

 

4-й.  Ми перерахували  лише кілька видів продукції, біля якої варто виставити табличку «Небезпечно для життя!»

 

-         Дякуємо групі за цікаву і корисну інформацію.

Від того, що і як ми їмо залежить наше здоров’я , розвиток, настрій і самопочуття.

 

6. «Гумористична хвилинка» (інсценування гуморески)

Довго гуляла на святі я містом,

І захотілось смачно поїсти.

От і кафе, кличу офіціантку:

-Борщ український,будь ласка, подайте.

Склянку узвару, вареники з м'ясом…

-Пані, ну що ви?! Кафе в нас сучасне:

Ось вам стек, гамбургер, чизбургер, піца…

-Що вона каже і як воно їсться?!

-«Фанта», «Мерінда», є «Спрайт»,

«Кока-кола»,

Ось і «Бонаква», а ще «Пепсі-кола».

Є ще солодощі-тільки для вас:

«Орбіт», «Пікнік», свіжі «Снікерс»

І «Марс»…

-Це вона лається?

-Прошу, сідайте!

-Ой, щось погано, водички подайте!

 

7. Прислів’я і приказки, в яких згадуються  продукти харчування

            1.Хрін за редьку солодший.

            2.Хліб-сіль їж, а правду ріж.

            3.На чужий коровай|паляниця| рот не роззявляй.

            4.Всякому овочу свій час.

            5.Яблоко від яблуні не далеко падає.

            6.Перемелеться - мука|борошно| буде.

            7.Вашими б вустами та мед пити.

            8.Кашу маслом|мастилом| не зіпсуєш.

            9.Не червона хата кутами|рогами|, а червона пирогами.

            10.Недосіл на столі, а пересіл на спині.

            11.Перший млинець – грудкою.

            12.Калина сама себе хвалила, що з|із| медом хороша.|добра|

 

 ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

А зараз спробуємо стати художниками-декораторами і створимо колажі «Корисні та шкідливі продукти»

ІV.Підсумок заняття

̶  Пам’ятайте: нема більшого багатства, ніж здоров’я. Тож на радість усім – і тату, і мамі – зростайте усі здорові та гарні.

Головне – здоровим бути.
Це потрібно всім збагнути!
Бо як є здоров’я й сила,
То весь світ людині милий,
Й думка в неї веселенька,
І тоді вона жвавенька,
Все їй хочеться робити –
І сміятись, і радіти.

 

Топ 5 найшкідливіших продуктів

-         На думку лікарів - дієтологів, одним із най більш шкідливих продуктів харчування є кока-кола. Цей напій містить ортофосфорну кислоту. При вживанні напою є ризик виникнення таких захворювань, як цукровий діабет та ожиріння.

-         На другому місці за ступенем шкідливості картопляні чіпси. Їх готують зовсім не з картопляні, а з порошкової суміші, з великою кількістю жиру і смаковими домішками.

-         Почесне 3 місце посідають сосиски і дешева ковбаса. У їх складі практично немає м’яса. Вони складаються на 80відсотків з трангенної сої.

-         На 4 місці за ступенем шкідливості локшина швидкого приготування. Вона представляється нам сьогоднішнім дивом, але над «дивом» свого часу довго попрацювали хіміки, нічого не залишивши з натуральної муки.

-         На 5 місці жувальні цукерки, чупачупси. Мало того що цукор псує зубну емаль, хімічні добавки і фарбники, які містяться в подібних продуктах у великих кількостях завдають удару по всьому організму.

 

            (На екрані)

    Правила харчування.

  • - харчуватися помірно, але різноманітно;
  • вживати їжу, багату на білки;
  • вибирати свіжі овочі та фрукти;
  • помірно вживати м'ясо, молоко, сир, яйця;
  • використовувати йодовану сіль;
  • вживати їжу, багату на клітковину;
  • віддавати перевагу хлібу грубого помолу, вживати горіхи, боби;
  • солодощі вживати лише зрідка;
  • харчуватися    з    урахуванням    вікових    потреб,    фізичного    та розумового навантаження.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
26 березня
Переглядів
91
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку