ВІТЕР: ПРИЧИНИ ВИНИКНЕННЯ, НАПРЯМ, СИЛА, ШВИДКІСТЬ, ЇХ ВИЗНАЧЕННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ СУЧАСНИХ ПРИЛАДІВ ТА НА ОКО (ВІЗУАЛЬНО). МІСЦЕВІ ВІТРИ.
Номер слайду 3
СЬОГОДНІ НА УРОЦІ МИ: СФОРМУЄМО ЗНАННЯ ПРО ВІТЕР І ПРИЧИНИ ЙОГО УТВОРЕННЯ; ВИВЧИМО ОСНОВНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ВІТРУ; ОЗНАЙОМИМОСЯ З БУДОВОЮ ФЛЮГЕРА; ПОБАЧИМО ЯК ФОРМУЮТЬСЯ РІЗНІ ТИПИ ВІТРІВ; НАВЧИМОСЯ БУДУВАТИ РОЗУ ВІТРІВ; БУДЕМО РОЗВИВАТИ ПАМ’ЯТЬ, ЛОГІЧНЕ МИСЛЕННЯ.
Номер слайду 4
Визначення терміна «вітер» Вітер – це горизонтальний рух повітря з областей високого тиску в область низького тиску.
Номер слайду 5
Основні характеристики вітру:
Номер слайду 6
Мультиплікатор Бурдона Шаровий анемометр Робинсона Прилад, що вимірює швидкість та напрям вітру - Флюгер
Номер слайду 7
Флюгери на будинках Вітер: причини виникнення, напрям, сила, швидкість, їх визначення за допомогою сучасних приладів та на око (візуально). Місцеві вітри.
Найнебезпечніший і грізний вітер бушує в Антарктиді. Його міць проявляється в поєднанні з шістдесяти градусним вологим холодом.
Номер слайду 11
Дайте відповідь на запитання: 1. Як називається вітер з швидкістю 0 м/с і силою 0 балів? 2. Яка швидкість і сила урагану? 3. Яку дію проводить сильний вітер?
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Як утворюється бриз? водойма Н в суходіл бриз
Номер слайду 14
суходіл водойма в н Нічний бриз
Номер слайду 15
Визначення поняття “бриз” Бриз – це легкий вітер, що формується на березі моря, озера або іншої великої водойми і змінює свій напрям двічі на добу.
Номер слайду 16
Тихий океан Як утворюється мусон? В В літо зима
Номер слайду 17
Визначення терміна «мусон» Мусон – це вітер, який змінює свій напрям двічі на рік: взимку дме із суходолу на океан, а влітку з океану на суходіл.
Номер слайду 18
Утворення пасатів
Номер слайду 19
Утворення постійних вітрів
Номер слайду 20
Запитання: Як називається пасат в Північній півкулі? А у Південній півкулі? 3. Назвіть зимові мусони. 4. А тепер назвіть мусони які відповідають їм влітку. 5. Як у вашому атласі називаються стокові вітри?
Номер слайду 21
Спосіб побудови рози вітрів. Накреслити основні і проміжні напрямки горизонту. Умовно взяти, що одному відрізку на графіку дорівнює певна кількість днів. Підрахувати, скільки днів на протязі місяця вітер дме в даних напрямках. На лініях, які відповідають напрямкам відкладаємо від центра число днів з вітрами цього напрямку і ставимо точку. Точки, відмічені на лініях, з’єднуємо по черзі. 1 відрізок - 2 дня Пн Пд Зх Сх Пн-Зх Пн-Сх Пд-Зх Пд-Сх 12 4 6 2 1 0 6 4
Номер слайду 22
Завдання: побудувати розу вітрів за даними в таблиці: Пн Пд Зх Сх Пн-Зх Пн-Сх Пд-Зх Пд-Сх
4
6
10
2
3
1
2
2 НАПРЯМ ВІТРУ КІЛЬКІСТЬ ДНІВ З ВІТРОМ ТАКОГО НАПРЯМКУ 1 відрізок – 2 дня
Номер слайду 23
Роза вітрів Які висновки можна зробити по даній розі вітрів?