Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Калинка»
Броварської міської ради Броварського району
Київській області
Конспект заняття «Витівки Снігової Королеви. Звук і буква «С» проведеного в старшій логопедичній групі « Казка»
Підготувала вчитель-логопед:
Олена СОЛОВЕЙ
2023 р.
«Витівки Снігової Королеви». Звук і буква «С».
Мета: закріпити знання дітей про букву «С», та правильну вимову звука «С». Вдосконалювати вміння узгоджувати прикметники з іменниками, іменники з числівниками, утворювати іменники різних відмінків; розповідати вірші, скоромовки за мнемотаблицями; виконувати пальчикові нейровправи; вміння складати складнопідрядні речення із сполучником «тому що». Розвивати фонематичний слух, дрібну моторику. Збагачувати словник. Виховувати товаристкість, бажання допомагати іншому.
Матеріал: дзеркала, ноутбук, тарілки з манкою, смужки для розфарбовування, олівці, картинки, ліхтарик, ігри: «Сині предмети», «Снігова куля», «Крижинки», «Доповни слово з нейровправами», «Снігова баба», «Сніжка», «Сонечко».
І Організаційний момент
Відео
ІІ Основна частина
1. Вступна бесіда
Логопед: Яка зараз пора року? Чому ви так вважаєте? (ознаки в мнемосмужках) Відповідь дітей.
Сюрпризний момент
Логопед: Діти, подивіться хто це прийшов? ( сніговичок Олаф та олень Свем з мультфільма Діснея «Крижане сердце»). Послухайте вірш який сніговик розкаже та здогадайтеся який звук ми будемо вчити.
Стоять під снігом сосни сонно, Сидять на соснах снігурі. Санчата на ставок з розгону Скотились весело з гори.
Логопед: Молодці! Вірно здогадались. Ми будемо вчити звук «С». Давайте згадаємо разом із Свемом правильну артикуляцію звука «С».
Артикуляційні вправи «С» (дзеркала).
Логопед: Послухайте про що розповість вам сніговик Олаф.
- Привіт, любі хлопчики й дівчатка. Ви розумні та сміливі, можете допомогти друзям у важку годину. Допоможіть Степану та Софійці. Ось послухайте, що з ними трапилось. Одного разу Степан та Софійка, побачивши як весело гралися діти у сніжки, вирішили без дозволу батьків вийти на вулицю. Вони катались, розважались і потрапили у королівство Снігової Королеви. (картинка Снігова Королева). Вона сильно засмутилась, що діти порушили її спокій і зачарувала Степана і Софію (музика, картинка або слайд). Після цього вони стали сумні, злі, і їхнє сердечко перестало бути добрим і стало крижане(показ картинки). Сонечко побачило що сталося і вирішило допомогти дітям розтопити кригу в їхніх сердечках, але зла Снігова Королева заморозила і його промінчики (на дошці або слайд сонечко без промінчиків сумне). Діти, допоможіть розморозити промінчики, щоб сонечко допомогло Софії і Степану. Для цього потрібно виконати завдання Снігової Королеви.
Завдання 1: «Впіймай звук»
Логопед: Плесніть в долоні, коли почуєте звук «С» в складах у словах.
Молодці діти, правильно виконали завдання і промінчик розморозився (музика, з’являється промінчик до сонечка на дошці).
Са- за- ша- жа- са
Со-зо-со-шо
Сапка-шапка, миска-мишка, кашка-каска
Завдання 2: «Крижинки» (ліхтарики)
Логопед: В королівстві Снігової Королева темно. І тому потрібно взяти ліхтарик, щоб побачити що заморозила Снігова Королева, вірно промовляючи звук «С» у словах.
Сова, сани, сало, серце, сукня, собака Сито, сир, свиня, снігур, сом, страус.
Молодці діти, правильно виконали завдання, іще один промінчик розморозився (музика, з’являється промінчик до сонечка на дошці).
Завдання 3: «Доповни слово» із нейровправами.
Логопед: Снігова Королева заморозила звук «С» у словах. Потрібно здогадатися що це за слово, до якої картинки відноситься.
Ли(с)ток, (с)онце, (с)ова, о(с)а, (с)обака, (с)умка.
Відгадайте картинку і покажіть відповідну пальчикову вправу, яка зображена під картинкою. Молодці діти, правильно виконали завдання, іще один промінчик розморозився (музика, з’являється промінчик до сонечка на дошці).
Завдання 4: «Снігова куля»
Логопед: Снігова Королева заморозила в снігову кулю один чи багато предметів. Потрібно правильно назвати, щоб розморозити їх. апельсин-апельсинів серце-сердець самокат-самокатів глобус-глобусів синиця-синиць ананас-ананасів капуста-капусти
ковбаса-ковбаси
Молодці діти, правильно виконали завдання, іще один промінчик розморозився (музика, з’являється промінчик до сонечка на дошці).
ІІІ Фізкультхвилинка (відео)
Завдання 5: «Снігова баба»
Снігова Королева поламала сніговика Олафа. Потрібно вірно скласти кулі, вірно визначаючи місце звука «С» у словах. Яка куля була складена невірно?
Молодці діти, правильно виконали завдання, іще один промінчик розморозився (музика, з’являється промінчик до сонечка на дошці).
а) салат, свиня, гусак, кактус.
Завдання 6: «Сніжки»
Логопед: ( діти стоять в колі).
Снігова Королева зачарувала вірші, речення, скоромовки. Кому я кину сніжку, той повинен розказати вірш або скоромовку за мнемотаблицею.
Логопед: 1, 2, 3. Ти по колу йди. Сніжку впіймай та завдання виконай а) Чистомовки
Ас-ас-ас – прийшла зима до нас
Са-са-са – яка кругом краса
Се-се-се – Сергій сам несе
Сі-сі-сі – спить сова у лісі
Ис-ис-ис – в лісі хитрий лис Су-су-су – сумку несу б) Скоромовки
У маленької Соні перекинулись сани.
Тепер у Соні нові сильні сани
На сосні сидить сова, під сосною- лисеня
в) Речення за мнемотаблицями
1 Софійка і Степан ліплять снігову бабу
2 Степану та Софійці купили нові санки
3 У селі Степан та Софійка катались на ковзанах
4 У селі Степан катався на лижах
5 Соломія грає в сніжки із Степаном та Софійкою
г) Вірш
Ставаймо на лижі
Сідаймо в санчата
Берім ковзани, щоб стрілою помчати
Хай щоки щипає мороз жартома Хороша погода! Весела зима!
Молодці діти, правильно виконали завдання, іще один промінчик розморозився (музика, з’являється промінчик до сонечка на дошці).
Завдання 7: « Буква «С» (тарілочки із манкою, олівці, смужки для розфарбування).
Логопед: Снігова Королева заморозила і букву «С». Вам потрібно написати в тарілці із манкою букву «С» та знайди правильно написану букву «С» у смужечках. Молодці діти, правильно виконали завдання, іще один промінчик розморозився (музика, з’являється промінчик до сонечка на дошці).
ІV Гра: «Сонечко»
Сніговик Олаф: Супер! Ви виконали всі завдання і повернули сонечку всі його промінчики. (з’являється сонечко веселе). І воно змогло розморозити своїм теплом сердечка Степана та Софійки. Вони стали знову добрими і радісними.
(картинка веселих дітей).
Логопед: Діти і у вас теж добре серце. Ви допомогли сонечку, Степану і Софійці (вправа серце). Давайте поділимося із нашими гостями добрими посмішками і добрим серцем (діти «відправляють» сердечко гостям).
V Підсумок.
Логопед: - Що ви дізнались сьогодні?
- Що вам сподобалось?
- Що було важко?