"Вітрила душі" : інтерактивні методи і прийоми в роботі з класним колективом

Про матеріал
Заняття з елементами тренінгу. Мета: створити умови для формування уявлень про використання інтерактивних методів і прийомів в роботі з класним колективом. Завдання: - активізувати знання педагогів із проблеми формування творчого працездатного учнівського колективу; - виробити практичні стратегії партнерської взаємодії класного керівника й учнівського колективу.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу

"Вітрила душі" : інтерактивні методи і прийоми в роботі з класним колективом

Мета: створити умови для формування уявлень про використання інтерактивних методів і прийомів в роботі з класним колективом.

Завдання:

  • активізувати знання педагогів із проблеми формування творчого працездатного
    учнівського колективу;
  • виробити практичні стратегії партнерської взаємодії класного керівника  й учнівського колективу.

Обладнання: скріпки, вази, цукерки, шаблони корабликів з вітрилом, папір, маркери, таблиця "Алфавіт".

Цільова аудиторія: класні керівники

Кількість учасників: 12 – 16 осіб.

Тривалість: 1 година.

Форма роботи: групова.

 

Хід тренінгу

Тренер: вітаю вас, шановні колеги. Сьогодні ми спробуємо на практиці вирішити деякі питання та завдання, які так чи інакше викають у кожного класного керівникав роботі з класним колективом. Бажаю гарного настрою і продуктивної роботи.

Врава "Скріпка"

дозволяє учасникам майстер-класу об’єднатися у 4 групи. Тренер роздає учасникам по одній скріпці (синього, червоного, зеленого і жовтого кольорів). Потім пропонує усім створити 4 групи за кольором скріпок.

Вправа "Ребус".

Тренер: пропоную зараз вам відгадати зашифроване слово. (Вітрило)

 

Тренер: у кожного учасника є свій шаблон кораблика з вітрилом.  Картинки по запросу "парусник рисунок png"

Із зворотнього боку свого вітрильника напишіть, будь ласка, ваші очікуванні від сьогоднішнього тренінга, переверніть його та відкладіть поки що.

Вправа "Знайомство".

Тренер: кожна група отримує вазу з цукерками, яку необхідно передавати один одному. Кожен учасник дістає цукерку і при цьому:

учасники 1 групи - називають своє ім'я і якість на заголовну букву,

 учасники 2 групи - називають своє ім'я і своє хобі,

учасники 3 групи - називають своє ім'я і улюблене блюдо,

 учасники 4 групи - називають своє ім'я і казковий персонажа, з який вони сам асоціює.

Тренер: усі ви люди творчі, цікаві, робота, сподіваюся, проходитиме активно. Зробіть з ваших скріпок єдиний ланцюг - тепер ви єдина команда.

Вправа "Образ результату".

Тренер пропонує групам вигадати назву нової команди, малюнок-асоціацію, девіз.

Тренер: Скажіть: чим відрізняється команда від групи? Коли ви починаєте работув новому класі, ви хочете, щоб це була група, групи або єдина команда?

(Висловлювання учасників.)

Вправа"Реклама".

Тренер: уявіть, що кожна група, яка у нас сьогодні утворилася випадково, стала класним колективом.

Ваше завдання - так розповісти про свій клас, щоб викликати до нього інтерес у усіх присутніх. Можна використати фотографії, відеоматеріали, вироби, малюнки (якщо заздалегідь учасників тренінгу про це просили).

Представлення груп.

Вправа "Алфавіт".

Тренер: кожен учасник  тренінга на підставі свого кораблика має написати форми виховної роботи, які він використовує в роботі зі своїми учнями.

Потім ці методи кожна група має записати в загальну таблицю "Алфавіт". (Наприклад, А - анкетування, Би - брейн-ринг, В - вечір, Г - гербарій, Д - діалог .Э - екскурсія)

 

Завдання: розкажіть один одному про той метод, з якому ви ще не знайомі.

(Обговорення в групах. Висловлювання учасників.)

Вправа "Усі ми родом з дитинства".

Тренер: запрошую класних керівників розповісти про найяскравіший захід класу, який їм найбільше запам'ятався.

(Тренер записує назви заходів на дошці.)

Вправа "Рішення проблем"

Тренер: Не секрет, що класний керівник у своїй педагогічній практиці зустрічається з рядом проблем. Я пропоную кожній команді спочатку в парах обговорити проблеми в роботі класного керівника, потім ці проблеми обговорити усією командою.

Після цього кожна команда має обрати одну проблему (ускладнення), яка вимагає розв’язання  і є важливою в роботі класного керівника. Кожна команда розповідає про свою проблему.

Завдання: привести такі аргументи, щоб усі позначили цю проблему як найважливішу для розгляду та розв’язання.

(Виступ груп.)

Вправа"Кошик ідей".

Тренер: Ми з вами позначили ряд проблем. Серед них виділи найвагомішу  таку, що є першочерговою. Давайте всі разом заповнимо наш кошик ідеями, порадами, подумаємо, як цю проблему вирішити в класному колективі. (Висловлювання учасників.)

Вправа "Шпаргалка".

Тренер: пропоную кожному учасникові на своєму вітрильнику записати ті методи і прийоми виховної роботи, з якими ви познайомились в ході тренінгу і які хотіли би використовувати на практиці.

Обговорення тренінгу.

Тренер: просить учасників відповісти на низку запитань :

Чи знайшли ви вирішення своєї проблеми?

Чи побачили ви якийсь новий спосіб її розв’язання?

Які ви відчували під час треніннгу?

Чи дізналися ви щось нове для себе?

(Висловлювання учасників.)

Вправа "3 х 2 х 1" :

  •  Три головні моменти, які я осмислив.
  •  Дві речі, які я впроваджу в практику.
  •  Одне питання, яке мене хвилює...

 

(Висловлювання учасників)

Тренер: чи виправдалися ваші очікування, записані на початку тренінгу

(Висловлювання учасників)

Тренер: дякую усім учасникам за активну роботу. Вправи, які ми розглянули сьогодні, ви, як класні керівники можете використовувати в роботі як з класним колективом так і в роботі з батьками. Особливо якщо клас необхідно згуртувати, зробити єдиним колективом. Такі форми роботи допоможуть виявити проблеми класного колективу і позначити шляхи їх спільного подолання. В результаті це буде рішення усіх учнів або батьків, а не одного класного керівника. Вправа "Знайомство" допоможе більше дізнатися про ваших вихованців і їхніх батьків, вправа "Образ результату" буде корисний при складанні символіки класного колективу.

Вправа "Реклама" дозволяє знайти позитивні сторони, емоції і почуття в роботі з дитячим колективом, вправа "Алфавіт" допоможе збагатити ваш методичний арсенал як  класних керівників, особливо якщо серед вас є молоді фахівці-початківці. Увесь тренінг спрямований на формування позитивного відношення до роботи класного керівника, для якого це іноді стає не просто тягарем, а важким тягарем. Проте, як з'ясовується, тільки спільна діяльність учасників освітнього процесу (учнів, батьків і класного керівника) дозволяє створювати неповторні хвилини співтворчості і співпраці.

Дякую за співпрацю. На все добре.

docx
Додано
5 травня 2020
Переглядів
981
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку