Тема уроку: Вивчення числа і цифри 1.
Мета уроку: Ознайомити учнів з числом і цифрою 1, поняття «перший»; пояснити утворення цифри 1; навчити писати цифру 1; формувати навички усної лічби; розвивати увагу, мислення, інтерес до математики, вміння обґрунтовувати відповідь; виховувати старанність.
Тип уроку: комбінований.
Перебіг уроку
1.1. Привітання.
Продзвенів для нас дзвінок,
Починаємо урок,
Попрацюємо старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі –
Учні - просто молодці!
1.2.Перевірка готовності учнів до уроку.
1 варіант ( допомогою гри «Пінг-понг»)
- Зараз ми з вами пограємо в гру і таким чином перевіримо вашу готовність до уроку. Правила гри такі: я по черзі називаю вам приладдя, необхідні для сьогоднішнього уроку, а ви мені показуєте їх. Готові?
- Так!
- Підручник, зошит, олівці та ручка.
- Молодці!
2 варіант
ДЕВІЗ: Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно й плідно працювати.
1.3.Налаштування на роботу. Репрезантація ігрового персонажу
- Тепер ми готові до уроку. До речі, сьогодні до нас завітає Блискавка Макквін. (СЛАЙД 2). Давайте зробимо так, щоб йому сподобалося навчатися математиці разом із нами.
2. Актуалізація опорних знань і способів дії.
2.1. Перевірка домашнього завдання (пропускаємо цей пункт, оскільки у першому класі домашніх завдань немає)
2.2. Опитування учнів.
- Яку тему ми проходили на тому уроці?
- Порядкова лічба
ЗАВДАННЯ №1. (Логачевська, Логачевська, Комар), стр 13 №2 (СЛАЙД 3)
ВІДПОВІДЬ:
- Ось ми і повторили те, що вивчали на тому уроці.
2.3. Фізкультхвилинка. (пісня “Чіка Ріка”)
3. Формування нових знань і способів дії.
3.1.Підготовка до вивчення нового матеріалу і повідомлення теми заняття
- Зараз Ви спробуєте відгадати загадку, щоб зрозуміти з яким саме числом ми будем знайомитись сьогодні на уроці. Уважно слухаєте?
- Так!
ЗАГАДКА ( СЛАЙД 4)
В світі є багато, діти,
Того, що тільки лиш одно.
Одненьке сонечко у світі,
Хоч світить людям всім воно.
Один лиш місяць
В небі темнім,
Й планета в нас на всіх одна.
Допомагає це позначити
Та це цифра, що живе сама.
Я дам підказку,
Як годиться.
Ця цифра зветься….
ВІДПОВІДЬ: Одиниця.
3.2.Вивчення нового матеріалу
ЗАВДАННЯ №2 (СЛАЙД 5-7)
- Як ми бачимо Блискавка Макквін вирішив допомогти Вам у вивченні нового матеріалу та підготував для вас завдання. Нумо дивитися.
- Як його звати?
ВІДПОВІДЬ: Один хлопець. Його звати Павло.
ЗАВДАННЯ З ПІДРУЧНИКА (СЛАЙД 8), (Логачевська, Логачевська, Комар)
- Отже, діти, відкриваємо підручники на сторінці 16 №2. Уважно читаємо вправу.
- Коли Ви вже прочитали, то ланцюжком починаємо виконувати вправу. Хто відповідає, то читає питання, наприклад, скільки на вулиці аптек і відповідає: “на вулиці одна аптека”. Завдання зрозуміле чи треба ще раз пояснити?
ВІДПОВІДЬ: одна аптека, одна піцерія, одна квіткова крамниця, она книгарня, одна пекарня
- Ви великі молодці, а тепер продовжимо далі, перегортаємо сторінку і вправа №3. Її я також пропоную зробити ланцюжком, на кому зупинилися (ім’я), той і продовжує. (СЛАЙД 9)
- Ось ми і закінчили усне засвоєння поняття цифри і числа 1. А тут нас знову чекає повідомлення від Блискавки Макквін. (СЛАЙД 10). Такі поради ми отримали від нашого помічника, а теперь вся увага на мене.
3.3 Написання цифри 1. (СЛАЙД 11)
- Цифра 1 складається з двох елементів: короткої та довгої похилих ліній. Перший елемент починаємо писати трохи вище середини клітинки. Ведемо коротку похилу лінію до верхнього правого кута. Не відриваючи руки, пишемо вниз довгу пряму похилу лінію до середини нижньої сторони клітинки.
Робота в зошиті
● Пропишемо цифру 1 в повітрі разом зі мною.
● Олівцями старанно пропишемо рядок цієї цифри у Ваших зошитах.
4. Закріплення та узагальнення нових знань і способів дії
4.1. Закріплення і повторення матеріалу.
- Знову вітаємо Блискавка Макквін, який нам щось запропонує. ( СЛАЙД 13)
4.2. Підбиття підсумків уроків.
- Допоможіть Блискавка Макквін відповісти на питання, щоб він впевнився, що ви все добре зрозуміли. Не мовчіть, а проговорюйте все, і пояснюйте.
Вправа «Мікрофон» (СЛАЙД 14)
- Що дізнались на уроці?
- Яке завдання було найцікавішим?
- Чи сподобався вам урок?
- Настав час прощатися. Тож підведіться. Дякую за урок.
- До побачення!