Творчий задум роману «Кава з кардамоном»«Можна сказати, що я написала першу книжку для доньки. Я подумала, що хотіла б написати для неї такий молодіжний соціально-побутовий роман – про життя, про любов, про проблеми, з якими стикається сучасна молодь».«Я дуже хотіла написати книжку із сильною фабулою, бо саме такі книжки я люблю».«Я пишу про те, що вважаю важливим… Депресії в житті ой як багато, я знайома з купою людей, які пережили її самі або ж на неї страждав хтось із близьких. Гадаю, що цей так званий «скелет у шафі», який з’являється у цій книжці, це не лише залишення Касі в дитячому будинку. Це факт, що хтось не зміг упоратися із власною психікою й потрапив через це до психіатричної лікарні. У Польщі це табуйовані теми, але ж є чимало дітей, чиї батьки не дають собі ради. Мені здається, вони можуть знайти себе в цій книжці. У мене взагалі був задум показати, що світ дорослих – дуже недосконалий. Дорослі роблять помилки й не завжди добре чинять. Часто не тому, що вона погані, а через те, що по-іншому не вміють. Кожна доросла людина має право бути слабкою, а діти й поготів! Кожна людина має право (а може, обов’язок) намагатися ці помилки виправити».«Спочатку книжка мала бути геть про інше. Переважно — про кохання. Ідея остаточного сюжету виникла вже під час написання. Зовсім несподівано. І я подумала, що кохання буде, але не тільки воно. Додам ще дещо. Проблему. Таємницю. Те, що доведеться розплутувати».
Паспорт роману Й. Яґелло «Кава з кардамоном»Автор. Йоанна Яґелло. Назва твору «Кава з кардамоном»Рік написання 2011 рік. Жанр. Повість (з елементами детективу)Тема. Життя й проблеми сучасного підліткаІдея. Протест дитини проти аморального й бездушного світу дорослих. Кожен повинен думати про наслідки власних вчинків. Проблематика Прірва відчуження й нерозуміння між батьками та дітьми. Пошуки підлітками свого місця й себе в непростому вирі життєвих проблем, у дружбі та коханні. Проблема сімейних таємниць, які руйнують родинний затишок. Вибір у складних життєвих ситуаціях. Відповідальність за власні вчинки. Життя дитини з дитбудинку. Герої Дівчинка Халіна Барська та її сім’я: мама, вітчим Адам, брат Казимеж (Кай), 3 бабусі (мамина – Стефа, батькова – Божена, вітчимова – Ружа); подруги Наталія та Кася Печериця, друг і коханий Адріан, фотографи Мацек і Конрад, класний керівник Яцек Шрон, однокласники, вчителі, батьки друзів і подруг, прийомні батьки КасіМісце дії Варшава, Краків, Сероцьк. Композиція Твір складається з окремих розділів, назвами яких є місяці навчального року, коли відбувалися події в житті 15-річної учениці гімназії Халіни Барської. Кожен розділ ділиться на підрозділи й має власну композицію. На початку розділу – дивні містичні сни Лінки про мамину таємницю. Конфлікт У творі кілька конфліктів: між батьками й дітьми; між вигаданим життям, брехнею, і реальним життям, правдою; між людиною «не такою, як усі» й навколишніми.
Проблематика роману «Кава з кардамоном»Доповни названі проблеми. Подумай, чи не стосуються вони й інших підлітків?Прірва __________ й ___________ між __________ та _________Проблема сімейних ____________, які руйнують родинний затишок_____________ у складних життєвих ситуаціях__________________ за власні вчинки. Пошуки підлітками свого ______ й ____ в непростому вирі життєвих проблем, у __________ та _________Життя дитини з ______________
Дай правильні відповіді на запитання:1. Фікус - це: кімнатна рослина, песик, приятель. 2. Лінка – це скорочене ім’я від: Ліна, Халіна, Віталіна. 3. В нашій школі 1 вересня урочисті заходи починаються о 8.30, а у Лінки: 9.30, 10, 114. Яцек Шрон - це: класний керівник, математик, друг фотограф, однокласник, вітчим. 5. Адріан – це: хлопець Наталії, двоюрідний брат Наталії, брат Лінки. 6. Фадо: португальська музика, автомобіль, прізвище музиканта. 7. В якому місті живе Лінка: Варшава, Гданськ, Київ, Краків. 10. У гардеробі Лінки панували: джинси, футболки й светри - сукні, спідниці, джинси – светри, спідниці, брюки. 8. Що з названого найчастіше пригадується в творі: кава, фотографії, косметика, автомобіль. 11. Які книги любила читати Лінка: про мистецтво, жіночі романи, детективи. 12. Коли вперше Лінка усвідомила існування таємниці у своєму дитинстві і необхідність діяти: після фотосесії, після зникнення матері, після розповіді Каськи про себе. 9. Пригадування якого давньогрецького міфу стало поштовхом до усвідомлення Лінкою свого кохання: міф про народження Афродіти, міф про Нарциса, Персей та Аріадна.
Дай правильні відповіді на запитання (картка для вчителя):1. Фікус - це: кімнатна рослина, песик, приятель. (Песик)2. Лінка – це скорочене ім’я від: Ліна, Халіна, Віталіна. (Халіна)3. В нашій школі 1 вересня урочисті заходи починаються о 8.30, а у Лінки: 9.30, 10, 11 (11)4. Яцек Шрон - це: класний керівник, математик, друг фотограф, однокласник, вітчим. (Класний керівник, математик)5. Адріан – це: хлопець Наталії, двоюрідний брат Наталії, брат Лінки. (Двоюрідний брат Наталії)6. Фадо: португальська музика, автомобіль, прізвище музиканта. (португальська музика)7. В якому місті живе Лінка: Варшава, Гданськ, Київ, Краків. (Варшава)10. У гардеробі Лінки панували: джинси, футболки й светри - сукні, спідниці, джинси – светри, спідниці, брюки. (Джинси, футболки й светри)8. Що з названого найчастіше пригадується в творі: кава, фотографії, косметика, автомобіль. (Фотографії)11. Які книги любила читати Лінка: про мистецтво, жіночі романи, детективи. (Детективи)12. Коли вперше Лінка усвідомила існування таємниці у своєму дитинстві і необхідність діяти: після фотосесії, після зникнення матері, після розповіді Каськи про себе. (Після розповіді Каськи)9. Пригадування якого давньогрецького міфу стало поштовхом до усвідомлення Лінкою свого кохання: міф про народження Афродіти, міф про Нарциса, Персей та Аріадна. (Про Нарциса)