20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Вивчення роману Йоaнни Яґелло «Кава з кардамоном» в 10 класі.

Про матеріал
Матеріал складається з карток, які можна використовувати при вивченні роману Йоaнни Яґелло «Кава з кардамоном» в 10 класі і включає в себе паспорт літературного твору, паспорт головної героїні, хмарки слів до родини дівчини, друзів та ворогів, ментальної карти з характеристикою героїні та інші завдання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Творчий задум роману «Кава з кардамоном»«Можна сказати, що я написала першу книжку для доньки. Я подумала, що хотіла б написати для неї такий молодіжний соціально-побутовий роман – про життя, про любов, про проблеми, з якими стикається сучасна молодь».«Я дуже хотіла написати книжку із сильною фабулою, бо саме такі книжки я люблю».«Я пишу про те, що вважаю важливим… Депресії в житті ой як багато, я знайома з купою людей, які пережили її самі або ж на неї страждав хтось із близьких. Гадаю, що цей так званий «скелет у шафі», який з’являється у цій книжці, це не лише залишення Касі в дитячому будинку. Це факт, що хтось не зміг упоратися із власною психікою й потрапив через це до психіатричної лікарні. У Польщі це табуйовані теми, але ж є чимало дітей, чиї батьки не дають собі ради. Мені здається, вони можуть знайти себе в цій книжці. У мене взагалі був задум показати, що світ дорослих – дуже недосконалий. Дорослі роблять помилки й не завжди добре чинять. Часто не тому, що вона погані, а через те, що по-іншому не вміють. Кожна доросла людина має право бути слабкою, а діти й поготів! Кожна людина має право (а може, обов’язок) намагатися ці помилки виправити».«Спочатку книжка мала бути геть про інше. Переважно — про кохання. Ідея остаточного сюжету виникла вже під час написання. Зовсім несподівано. І я подумала, що кохання буде, але не тільки воно. Додам ще дещо. Проблему. Таємницю. Те, що доведеться розплутувати».

Номер слайду 5

Паспорт роману Й. Яґелло «Кава з кардамоном»Автор. Йоанна Яґелло. Назва твору «Кава з кардамоном»Рік написання 2011 рік. Жанр. Повість (з елементами детективу)Тема. Життя й проблеми сучасного підліткаІдея. Протест дитини проти аморального й бездушного світу дорослих. Кожен повинен думати про наслідки власних вчинків. Проблематика Прірва відчуження й нерозуміння між батьками та дітьми. Пошуки підлітками свого місця й себе в непростому вирі життєвих проблем, у дружбі та коханні. Проблема сімейних таємниць, які руйнують родинний затишок. Вибір у складних життєвих ситуаціях. Відповідальність за власні вчинки. Життя дитини з дитбудинку. Герої Дівчинка Халіна Барська та її сім’я: мама, вітчим Адам, брат Казимеж (Кай), 3 бабусі (мамина – Стефа, батькова – Божена, вітчимова – Ружа); подруги Наталія та Кася Печериця, друг і коханий Адріан, фотографи Мацек і Конрад, класний керівник Яцек Шрон, однокласники, вчителі, батьки друзів і подруг, прийомні батьки КасіМісце дії Варшава, Краків, Сероцьк. Композиція Твір складається з окремих розділів, назвами яких є місяці навчального року, коли відбувалися події в житті 15-річної учениці гімназії Халіни Барської. Кожен розділ ділиться на підрозділи й має власну композицію. На початку розділу – дивні містичні сни Лінки про мамину таємницю. Конфлікт У творі кілька конфліктів: між батьками й дітьми; між вигаданим життям, брехнею, і реальним життям, правдою; між людиною «не такою, як усі» й навколишніми.

Номер слайду 6

Автор Туряниця Вікторія

Номер слайду 7

Родина Лінки. Знайдіть членів родини головної героїні. Що ви про них знаєте?

Номер слайду 8

Друзі і вороги Лінки. Знайди друзів та ворогів Лінки. Схарактеризуй героїв твору

Номер слайду 9

Риси характеру Лінки. Знайди та назви риси характеру героїні твору. В яких епізодах вони виявляються?

Номер слайду 10

Проблематика роману «Кава з кардамоном»Доповни названі проблеми. Подумай, чи не стосуються вони й інших підлітків?Прірва __________ й ___________ між __________ та _________Проблема сімейних ____________, які руйнують родинний затишок_____________ у складних життєвих ситуаціях__________________ за власні вчинки. Пошуки підлітками свого ______ й ____ в непростому вирі життєвих проблем, у __________ та _________Життя дитини з ______________

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Паспорт літературного героя. Лінка Барська

Номер слайду 13

Дай правильні відповіді на запитання:1. Фікус - це: кімнатна рослина, песик, приятель. 2. Лінка – це скорочене ім’я від: Ліна, Халіна, Віталіна. 3. В нашій школі 1 вересня урочисті заходи починаються о 8.30, а у Лінки: 9.30, 10, 114. Яцек Шрон - це: класний керівник, математик, друг фотограф, однокласник, вітчим. 5. Адріан – це: хлопець Наталії, двоюрідний брат Наталії, брат Лінки. 6. Фадо: португальська музика, автомобіль, прізвище музиканта. 7. В якому місті живе Лінка: Варшава, Гданськ, Київ, Краків. 10. У гардеробі Лінки панували: джинси, футболки й светри - сукні, спідниці, джинси – светри, спідниці, брюки. 8. Що з названого найчастіше пригадується в творі: кава, фотографії, косметика, автомобіль. 11. Які книги любила читати Лінка: про мистецтво, жіночі романи, детективи. 12. Коли вперше Лінка усвідомила існування таємниці у своєму дитинстві і необхідність діяти: після фотосесії, після зникнення матері, після розповіді Каськи про себе. 9. Пригадування якого давньогрецького міфу стало поштовхом до усвідомлення Лінкою свого кохання: міф про народження Афродіти, міф про Нарциса, Персей та Аріадна.

Номер слайду 14

Дай правильні відповіді на запитання (картка для вчителя):1. Фікус - це: кімнатна рослина, песик, приятель. (Песик)2. Лінка – це скорочене ім’я від: Ліна, Халіна, Віталіна. (Халіна)3. В нашій школі 1 вересня урочисті заходи починаються о 8.30, а у Лінки: 9.30, 10, 11 (11)4. Яцек Шрон - це: класний керівник, математик, друг фотограф, однокласник, вітчим. (Класний керівник, математик)5. Адріан – це: хлопець Наталії, двоюрідний брат Наталії, брат Лінки. (Двоюрідний брат Наталії)6. Фадо: португальська музика, автомобіль, прізвище музиканта. (португальська музика)7. В якому місті живе Лінка: Варшава, Гданськ, Київ, Краків. (Варшава)10. У гардеробі Лінки панували: джинси, футболки й светри - сукні, спідниці, джинси – светри, спідниці, брюки. (Джинси, футболки й светри)8. Що з названого найчастіше пригадується в творі: кава, фотографії, косметика, автомобіль. (Фотографії)11. Які книги любила читати Лінка: про мистецтво, жіночі романи, детективи. (Детективи)12. Коли вперше Лінка усвідомила існування таємниці у своєму дитинстві і необхідність діяти: після фотосесії, після зникнення матері, після розповіді Каськи про себе. (Після розповіді Каськи)9. Пригадування якого давньогрецького міфу стало поштовхом до усвідомлення Лінкою свого кохання: міф про народження Афродіти, міф про Нарциса, Персей та Аріадна. (Про Нарциса)

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Лінка Барська – яка вона?«Лінка – сильна героїня, вона відразу такою була. Це вам не листочок на вітрі. Вона постійно бореться». Йоaнна Яґелло

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Епіграф до уроків за романом «Кава з кардамоном» Раз , два, три, чотири, п’ять – я іду шукать… ( з дитячої гри в хованки) Що шукає Лінка?_______________________________________________________________________________

Номер слайду 20

pptx
Додано
3 травня
Переглядів
180
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку