Тема: вивчення уривку з вірша В. Ладижця ,,Веснянка,.
Мета: збагатити уявлення дітей про весну, її прикмети. Вчити дітей розповідати напам'ять уривок з вірша В. Ладижця ,,Веснянкаʹʹ,передаючи інтонаційно яскравий характер весни. Закріпити правильну вимову [л], формувати вміння відповідати на питання вихователя. Продовжувати розвивати поетичний слух дошкільників: вміння відчувати, розуміти і сприймати образну мову вірша. Вправляти в доборі порівнянь, епітетів для опису весни, весняних явищ природи.
Виховувати бережливе ставлення до природи, викликати бажання робити добрі справи.
Попередня робота: Спостереження за деревами, травою, первоцвітами;бесіди про весну; розгляд картин ''Яблуневий цвіт'' художника Непийпиво; робота з глиною(ліплення ґудзиків з різнокольорової глини для квітучого дерева), вивчення заклички ,,Вийди, вийди, сонечкоʹʹ.
Обладнання: аудіозапис п'єси А. Вівальді ''Весна'', різнокольорові ґудзики з полімерної глини для квітучого дерева, намальоване дерево на ватмані паперу, малюнки первоцвітів(крокуси , проліски, підсніжники).
Словник: зеленись, поклонись, розквітла яблунька, травонько.
Хід проведення
Ⅰ. Вступна частина
1.Організаційний момент
Зранку у віконечко
Зазирнуло сонечко(посміхнутись ліворуч, праворуч)
Мило посміхнулося
До щічки торкнулося(торкаються щічок і гладять їх)
Промінцем погладило,(торкаються ручок сусідів і гладять іх)
,,Не сумуй,,- порадило
День, що розпочався (крокують на місці)
Щоб у тебе вдався(плескають у долоні)
Ⅱ.Основна частина.
-Прислухайтесь, ви нічого не чуєте? Хто це так тихо ходить за вікном? (Весна)
-Що вона з собою принесла, чим нас радує?(Теплим сонечком, зеленою травичкою, першими квітами, співом пташок…)
Ла-ла-ла-до нас весна прийшла
Пло-пло-пло-на дворі тепло
Ля-ля-ля-розквітла земля
- Так, а якщо не має на небі сонечка, то що в давні часи робили діти, як закликали сонце. Давайте заспіваємо.(Співають закличку ''Вийди, вийди, сонечко''.)
- Давайте допоможемо сонечку розбудити дерева від зимового сну
1.Колективна творча діяльність дітей ''Квітуче дерево'' під музику А.Вівальді ''Веснаʹ''.
- Яка гарна весняна картина в нас вийшла. Вдихніть всі пахощі, які дарує нам весна
Фізкультхвилинка
Виростем великі (діти показують які вони великі).
Яблучок нарвемо (імітують зривання яблук обома руками)
В кошикі великі (показують які великі кошики, ручки розводять в сторону)
Ми їх складемо (присідають, імітують складання яблук в кошики).
Здавна люди зазивали весну співаючи веснянки та заклички. Сьогодні ми з вами вивчимо уривок з вірша В. Ладижця '' Веснянка''.
2.Повідомлення назви вірша, його автора
3. Читання уривок з вірша В. Ладижця '' Веснянка''.
Травонько, травонько,
Зеленись,
Золотому сонечку
Поклонись,
Щоб розквітла яблунька
На горі,
Щоб гулялось весело
Дітворі!..
4.Бесіда за змістом прочитаного.
- Про що розповідається в вірші?
- Якого кольору сонечко, травонька?
- Про яке дерево автор розповідає? Якоу пору року описує?
- Яка дітвора, чим займається?
5.Повторне читання вірша з наочним прийомом заучування.
- Діти, наша колективна композиція ''Квітуче дерево'' допоможе нам краще запамʹятати вірш.
-А тепер я буду розповідати рядок у вірші , а останнє слово в ньому домовляєте ви.
6.Декламування вірша дитиною, яка його запам'ятала.
Ⅲ. Заключна частина.
Якщо людина добре серце має
Вона іде у світ добро творить.
В її очах любов і ласка сяє.
Така людина сонечком горить!
- Будьте і ви, як маленькі весняні сонечка. Творіть добро, садіть дерева, любіть свою Землю-матінку і вона відповість вам любов'ю і щедрістю.