Виявлення та реалізація міжпредметних зв'язків на уроках технології та фізики

Про матеріал
Фізика тісно пов'язана з технологіями. До середини минулого століття зв'язок між фізикою і технологіями носив такий характер, коли технології йшли попереду. Створювалися технічні пристрої, виникали технічні проблеми, які потім викликали до життя відповідні фізичні дослідження.
Перегляд файлу

Виявлення та реалізація міжпредметних зв'язків на уроках технології та фізики

Фізика тісно пов'язана з технологіями. До середини минулого століття зв'язок між фізикою і технологіями носив такий характер, коли технології йшли попереду. Створювалися технічні пристрої, виникали технічні проблеми, які потім викликали до життя відповідні фізичні дослідження.

Об’єкт дослідження- дослідження зв’язку технологій та фізики.

Предмет дослідження- фізика та технології.

Мета дослідження-  практично обґрунтувати роль фізики у технологіях.

Предмет «Технологія» - особливий. Він не тільки формує у дітей політехнічний кругозір, знайомить з новою технікою, сучасними технологіями обробки матеріалів, допомагає зорієнтуватися у світі професій, а й дає їм можливість ще в школі долучитися до творчої праці. Зазначу також його важливу роль у розвитку самостійності учнів, їх естетичної культури.

Найважливішою особливістю технологій є зв'язок з фізикою. Розглянемо цей взаємозв'язок більш докладно.

Встановлення міжпредметних зв'язків курсів фізики і технології - необхідна умова здійснення політехнічного навчання. Цей зв'язок носить двосторонній характер. Її фундаментом є те, що фізика є основою конструкції і роботи знарядь праці і цілого ряду технологічних процесів, з якими учні можуть зустрітися в подальшому в своїй трудовій діяльності і які вони можуть спостерігати в повсякденному житті.

В процесі викладання основ фізичної науки і її технічних додатків вчителю доцільно спиратися на досвід роботи учнів в майстернях, пропонувати їм завдання зі спостереження за технологічними процесами, з вивчення властивостей оброблюваних матеріалів, по складанню і вирішенню завдань на основі результатів робіт, виконуваних в курсі "Технологія ". Це дозволить учням не тільки більш глибоко вивчити технічні додатки фізичної науки, а й здійснити свідомий вибір майбутньої професії.

Знання фізики і її законів тісно переплетені з технологією, технічною освітою і сільськогосподарською працею. Робота електричної праски, радіо, телевізора, освітлення, тих технічних винаходів, які часто-густо оточують в повсякденному житті, заснована на законах фізики, і ними легко пояснюється.

Фізика та технології безпосередньо пов'язані через наступні розділи:

електротехнічні роботи;

електромонтажні роботи;

пристрою з електромагнітом;

пристрою з елементами автоматики;

електропривод;

прості електронні пристрої;

технології ведення будинку і т.д.

Навіть найпростіше, здавалося б, забивання цвяха молотком буде малоефективним і травмонебезпечним, якщо не враховувати знань з фізики. Щоб правильно і без зайвих зусиль забити цвях, необхідно тримати молоток за кінець рукояті, це дозволить посилити ваш удар за допомогою ваги тіла самого молотка. Результат - це мінімум прикладених вами зусиль і досить малий час проведення операції.

У свою чергу, розвиток техніки надає не менш істотний вплив на вдосконалення експериментальної фізики. Без розвитку електротехніки, електроніки, технології виробництва дуже міцних і позбавлених домішок матеріалів було б неможливе створення таких пристроїв, як прискорювачі заряджених частинок, величезні бульбашкові і іскрові камери, напівпровідникові прилади і т.д.

docx
Додано
30 березня 2020
Переглядів
388
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку