Визначаю будову слова

Про матеріал

закріпити знання учнів про будову слова, формувати уміння визначати частини слів за допомогою зміни їх форми та застосовувати вивчені орфограми при написанні, формувати вміння працювати у групах та в парах, вдосконалювати навички самооцінювання та взаємооцінювання;

розвивати мовно-комунікативні вміння, мислення, пам'ять, увагу; розширювати словниковий запас, розвивати творчі здібності дітей, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати;

виховувати самостійність, охайність, працьовитість та наполегливість; любов до рідної мови і рідного краю, почуття відповідальності та взаємодопомоги.

Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА МОВА     4     КЛАС

 

Тема. Визначаю будову слова.

 

Мета: закріпити знання учнів про будову слова, формувати уміння визначати частини слів за допомогою зміни їх форми та застосовувати вивчені орфограми при написанні, формувати вміння працювати у групах та в парах, вдосконалювати навички самооцінювання та взаємооцінювання;

розвивати мовно-комунікативні вміння, мислення, пам’ять, увагу; розширювати словниковий запас, розвивати творчі здібності дітей, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати;

виховувати самостійність, охайність, працьовитість та наполегливість; любов до рідної мови і рідного краю,  почуття відповідальності та взаємодопомоги.

 

Очікувані результати (предметні компетентності):

-         пише розбірливо;

-         робить  охайні  виправлення; дотримується  абзаців,  полів  зошита;

-         заповнює таблицю;

-         з’ясовує будову слова;

-         удосконалює свою  вимову,  зважаючи  на  фонетичні закономірності;

-         утворює в процесі мовлення відповідні граматичні форми слів різних частин мови;

-         правильно наголошує загальновживані слова;

-         визначає і пояснює роль закінчення, кореня, префікса, суфікса в слові;

-         розрізнює спільнокореневі слова і форми того самого слова.

 

Ресурси уроку: ноутбук, мобільні телефони, роздатковий матеріал із завданнями.

 

Хід уроку

 

І. Організація учнів до уроку. Привітання.

 

Вправа «Доброго ранку!»

Завдання. Вчитель промовляє слова «Доброго ранку!» і називає когось з класу.

Ті, до кого звертається вчитель, помахають рукою - отже, вони почули і відповідають на привітання.

 

-         Доброго ранку всім дівчаткам!...

 (Дівчата махають і відповідають: "Доброго ранку!")

-         Доброго ранку всім хлопчикам!

(Хлопчики  махають і відповідають: "Доброго ранку!")

-         Доброго ранку всім тим, хто сьогодні зранку поснідав!

-         Доброго ранку всім, кому подобається така погода, як зараз за вікном!

-         Доброго ранку всім, хто любить морозиво!

-         Доброго ранку всім, хто сьогодні хоче дізнатися щось нове.

 

ІІ. Уведення в тему. Відтворення фонових знань та умінь. Повідомлення теми та мети уроку.

 

Вправа «Знайди відмінності»

Завдання. Порівняти написане у кольорових прямокутниках.

 

 

 

 

 

 

-          

-         Прочитайте колонку, в якій записані слова.

-         Прочитайте колонку, в якій записані словосполучення.

-         Що об’єднує ці слова та словосполучення?

 

Евристична бесіда

-         Сьогодні ми побуваємо у незвичайному дворику на вулиці з назвою Будова слова. Там розташовані чудові казкові будиночки, в яких живуть частини слова.

-         Чи знайомі вам назви частин слова?

-         Ми бачимо, що наші кольорові будиночки об’єднані одним фундаментом – основою слова.

-         Пригадайте, що називається основою слова?

-         З   яких частин складається основа слова?

-         Які слова називають спорідненими?

Робота в парах

Завдання. Розказати про будову слова за схемою і ключовими словами.

 

Працюємо так:

  Учень 1: називає слово на плашці

  Учень 2: шукає на хмаринках визначення цієї частини слова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\будова слова.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Тренувальні вправи на формування умінь визначати будову слова.

 

Складання схеми «Як розібрати слово за будовою?» Робота в групах.

Завдання. Розташувати  в правильній послідовності алгоритм роботи над розбором слова за будовою з кольорових комірок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Самоперевірка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Досліджую речення | Тест з української мови – «На Урок»

-         Продемонструйте виконане завдання.

-         Оцініть свою роботу у групах (самооцінювання)

 

Досліджуємо спільнокореневі слова.

-         Наш Щебетунчик любить віртуальні мандрівки різними країнами країнами. Прочитайте назву країни, яку він відвідав.

 

НІМЕЧЧИНА

Завдання. Виписати спільнокореневі слова із вправи 2. Позначити корінь в словах. Скласти два речення із даними словами.

-         Які слова є зайвими у вправі?

-         Чому?

                                        (відповіді учнів)

Самостійна робота.

Завдання. Скласти два речення із даними словами.

 

Робота з таблицею та картою.

Завдання. Знайти Німеччину на карті.

cs_evropa_2014

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-         Розгляньте таблицю.

-         Яку інформацію ви довідалися із таблиці? А з карти?

-         Що вас найбільше здивувало?

 

Коментоване письмо.

Завдання 1. Виписати з таблиці виділені слова і розібрати їх за будовою.

 

      місто        німецька          населення

 

 

     Завдання 2. Знайти і скласти речення зі словом, яке має таку будову.

 

 

 

 Весела руханка  «Ми -  українці» https://youtu.be/jTWryZ8fDww?si=5l3vyJTWizFeWU3Y

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з таблицею на дошці Padlet

Завдання. Скласти таблицю «Інформація про Україну».

 

Інформація про Україну

Офіційна назва

 

Столиця

 

Прапор "України", середній, розмір: 60х90 см, прапор України, нейлон  (поліестер): продаж, ціна у Києві. Прапори та герби від "Магазин "PalMar""  - 403665325Прапор

 

 

 

Державна мова

 

Валюта

 

Кількість населення

 

 

Робота в парах.

Завдання. Прочитай імена німецьких школярів, з якими познайомився Щебетунчик. Розбери їх за будовою.

 

Вправа-гра  «Інтуїція»

Завдання. Прочитати німецькі ввічливі слова. З’єднати їх з українськими відповідниками.

 

 

 

 

Вправа «Вгадай слово!»

Завдання. Здогадайся, який ввічливий вислів сказав під час знайомства Щебетунчикові хлопчик Ганс. Запиши цей вислів і розбери слова за будовою.

 

 

Гра «Хто швидше?»

Завдання. Відгадати мовні загадки.

    Префікс від слова “приїзд”, корінь від слова “казати”, суфікс та закінчення від слова “ніжка”.

    Префікс від слова “завести”, корінь від слова “напис”, суфікс і закінчення від слова “ручка”.

    Корінь з “підберезника”, префікс з “обшивки”, суфікс і закінчення з “косинки”, а все для книжки .

 

Слова-відгадки: приказка, записка, обкладинки.

 

IV. Підсумок уроку. Рефлексія

Вправа «Мій успіх»

Завдання. Оцінити свою роботу на уроці, зобразивши у зошиті відповідний заряд батареї.

 

 

 

 

 

 

 

Вправа «Долонька»

C:\Users\User\Desktop\долонька.jpgЗавдання. Відповісти на запитання.

 

 

 


 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 жовтня 2023
Переглядів
865
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку