Визначення невідомих компонентів

Про матеріал
У статті описано досвід роботи вчителя початкових класів з дітьми з ООП на уроках математики. Тут ви можете знайти опис нестандартних прийомів визначення невідомих компонентів арифметичних дій.
Перегляд файлу

Визначення невідомих компонентів

( математика для дітей з особливими освітніми потребами)

Під час роботи з дітьми з особливими освітніми потребами я помітила, що дітям важко засвоїти математичні терміни, а тим паче коментувати свої дії з використанням цих термінів. Але навчити треба всіх. Я спробувала вибрати із словника дітей вибрати зрозумілі для них слова та поняття і пов’язати їх з математикою. Такі діти добре розуміють поняття «моє», «чуже» - позичене в когось (сусідське), «велике», «мале». Можуть порівнювати, виконувати дії спираючись на це. В цій статті я хочу поділитись своїм досвідом, можливо він стане комусь в нагоді і допоможе їх підопічним легше і швидше засвоїти матеріал.

Визначаємо, що є «малі» і «великі» числа. «Малі» числа додаємо і одержуємо «великі». І навпаки щоб одержати щось маленьке треба його забрати у великого.

Коли діти вже засвоїли дії додавання та віднімання, починаємо вчитися визначати невідомі компоненти при цих діях.

При додаванні.

Доданки це - «малі» числа. Якщо невідоме одне з чисел, які додаємо, то це невідомий доданок. Малі числа шукаємо відніманням. Отже, щоб знайти «мале» число треба від «великого» числа відняти одне з «малих» чисел.

Х + «мале» = «велике»

Х = «велике» - «мале»

Правило визначення невідомого доданка діти можливо і не засвоять, але практично його визначатимуть.

При відніманні

Спочатку вчимось знаходити від’ємник. Це число віднімають, значить воно «мале», бо «великі» неможливо відняти. «Малі» числа знаходимо відніманням. Отже, вибираємо в рівнянні «велике» число (зменшуване) і від нього  віднімаємо «мале» (різниця).

«велике» - Х = «мале»

Х = «велике» - «мале»

Визначаємо зменшуване. Це число від якого віднімають (забирають), воно «велике», бо віднімати можна тільки від «великого». «Великі» числа знаходимо додаванням «малих», отже треба «малі» додати (від’ємник і різницю).

Х – «мале» = «мале»

Х = «мале» + «мале»

При множенні та діленні продовжуємо використовувати поняття «малі» і «великі» числа.

«Великі» числа шукаємо множенням, «малі» - діленням.

Навіть, коли дитина не знає правила визначення невідомого компонента, вона умовно поділивши числа на «великі» і «малі», знає яку дію їй потрібно виконати, щоб знайти невідоме число.

Цей поділ ще використовую при розв’язуванні задач на рух.

Відстань – завжди найбільше число. Якби ви не рухались, завжди долаєте чимало. Швидкість менша за відстань, але більша за час вашого руху.

Отож  «мале» · «мале» = «велике»

                 V     ·    t        =     S

А далі визначаємо за відомим принципом:

  • щоб знайти «велике» - множимо
  • щоб знайти «мале» - ділимо

І якщо правил визначення швидкості, часу або відстані дитина не пам’ятає, то про «велике» і «мале»,  сподіваюсь, згадає.

 

docx
Додав(-ла)
Лаврів Наталя
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Інші матеріали
НУШ
Інкл
Додано
1 травня 2023
Переглядів
209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку