Візуалізація навчальної діяльності
Візуалізація – це створення та представлення графічного образу текстової чи математичної інформації, що робить її наочною, отже, зручнішою для аналізу та осмислення.
За результатами психологічних досліджень установлено, що 83% інформації людина сприймає зором,
12% – слухом,
5% – іншими рецепторами.
Дослідження пам’яті свідчать, що людина запам’ятовує 20% від почутого,
30% – від побаченого,
70% – від одночасно побаченого й почутого,
80% – від побаченого, почутого й обговореного,
90% – від побаченого, почутого, обговореного й активно виконаного.
Тому для успішного освоєння знань доцільним є посилення наочно-образної складової матеріалу, що представляється як противага (в деяких випадках) або необхідна «опора» абстрактно-логічного компонента. З позиції цього відкриття, як зазначають більшість науковців, в навчанні необхідно давати достатню «їжу» правій півкулі дитини.
Сучасні діти ... Які вони?!
Вони не затримують свою увагу на чомусь одному і постійно поглинають гігабайти все нової і нової інформації. Тому в комунікації з ними важлива лаконічність та постійні нагадування про себе. Їм властива багатозадачність і нетерплячість. Тільки натиснули кнопку і вже хочуть мати відповідь/товар/результат.
Їх свідомість відмовляється сприймати, що колись не було мобільних та інтернету.
Кліпове мислення, нездатність зосередитись і постійне відволікання, - так описують сучасних школярів вчителі, психологи і фахівці освіти. Як захопити увагу покоління, народженого з гаджетом в руці?
Підростає молоде покоління – нове й унікальне. Це перше покоління, яке народилося у цифровому світі «без кордонів», являючи собою дивну суміш дитячої безпосередності та дорослих умінь. Щоб навчати підлітків XXI століття, учитель має бути «в тренді». «Як зробити урок змістовним, цікавим та насиченим? Як встигнути у короткий термін викласти великий обсяг навчального матеріалу?» Нарешті відповідь знайшлася! ВІЗУАЛІЗАЦІЯ!
Таким чином, візуалізація навчальної інформації дозволяє вирішити цілий ряд педагогічних завдань:
· забезпечення інтенсифікації навчання;
· активізації навчальної та пізнавальної діяльності;
· формування і розвиток критичного і візуального мислення; зорового сприйняття;
· образного представлення знань і навчальних дій;
· передачі знань та розпізнавання образів;
· підвищення візуальної грамотності та візуальної культури тощо
Характеристика літературного героя.
Під час вивчення літературного твору, дуже часто потрібно написати характеристику його героя. Як же це зробити правильно,послідовно,без тавтологій і цікаво?
“Крісло відвертості “, створіть візуалізовану загадку за шаблоном- і аналіз перед вами !
Не подобається ?
Беремося за кроссенс !
МЕТOД КРОССЕНСА. АЛГOРИТМ СКЛАДАННЯ
Безумoвно, існує багато технолoгій, прийомів і методів, які час від часу використовують в освітньому процесі. З oдним із таких методів, застосування якого показало високі результати в підгoтовці учнів закладів П(ПТ)О, є «едьютейнмент» – навчання з розвагою, пoєднання освіти та гри.
Пропонуємо ознайомитися з oдним з елементів едьютейнмента – методом кросенса.
Кросенс – це стандартне поле з дев’яти квадратів, у які розміщено певні зображення – асоціації. Читати його потрібно зверху вниз і зліва направо, далі рухатися тільки вперед та закінчувати на центральному квадраті з номером п’ять чи дев’ять – усе залежить від того, в якому порядку буде пронумеровано квадрати (рис. 1). Так утворюється умовний ланцюжок, загорнутий «равликом».
Що таке сенкан? Як його написати?
Сенкан – це вірш, що складається з п’яти рядків.
Слово »сенкан» походить від французького слова «п’ять» і означає вірш у п’ять рядків.
Охарактеризувати героя можна і так