«Візуалізація навчання музейними засобами як метод формування і розвитку предметних компетентностей на уроках різних циклів»

Про матеріал
«Візуалізація навчання музейними засобами як метод формування і розвитку предметних компетентностей на уроках різних циклів»
Перегляд файлу

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №113

Криворізької міської ради Дніпропетровської області

 

 

 

 

 

 

 

Майстер-клас

«Візуалізація навчання музейними засобами як метод формування і розвитку предметних компетентностей на уроках різних циклів»

 

 

 

 

Вчителя КЗШ № 113

О.Пеннер

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м.Кривий Ріг

2021

Візуалізація навчання музейними засобами як метод формування і розвитку предметних компетентностей на уроках різних циклів

 

Історія наша з минулих століть,

Благає, сучасник, спинися на мить

Пізнай, розберись і осмисли критично,

Це дуже важливо і в цьому сторіччі!

Пеннер О.В

Мета: за допомогою опорних експонатів шкільних музеїв здійснювати візуалізацію навчального процесу на уроках різних циклів.

Обладнання: опорні експонати шкільних музеїв «Подвиг», «Скринька калинова»; віртуальна екскурсія по музею «Подвиг»; реклама КЗШ № 113

І блок музей «Подвиг»

1.Віртуальна екскурсія як форма проведення практичного заняття

У нашій школі працює історико-краєзнавчий музей «Подвиг», який є чудовим засобом візуалізації навчального процесу. Музейні експозиції завжди використовувалися для проведення уроків учителями різних спеціальностей, але в першу чергу істориками.

Карантин вніс свої корективи в наше життя, і сьогодні ми пропонуємо вам дистанційний варіант використання візуальних можливостей музею.

Віртуальна екскурсія «Погляд у героїчне минуле земляків» створена за допомогою програми «Кіностудія» (версія 2007 року).

Курс: Історія України

Клас:10-А

Учитель: Пеннер О.В.

Тема: Практичне заняття «Війна в пам’ятках рідного краю. Дослідження експонатів шкільного музею»

Мета: Дослідити події ІІ світової війни, використовуючи експонати музею.

Інструкція:

  1. Переглянути віртуальну екскурсію шкільним музеєм.
  2. Дати відповіді на запитання, які запропонували члени гуртка музеєзнавства (керівник Пеннер О.В.) на онлайн-засіданні гуртка (Viber-група «Гурток Скринька Калинова»; адміністратор: староста гуртка Ущіповська Діана, 10-А клас).

Перелік запитань:

  1. Коротка історія створення музею (коли і де заснований, зміна місця розташування)? 1 бал
  2. Кількість і назви розділів музейної експозиції ?1 бал

3.а) Хронологічні рамки окупації міста нацистами? 0,5 бала

б) Скільки підпільних груп діяло на його території? 0,5 бала

в) Як називалася операція по визволенню міста? 0,5 бала

г) Яка організація передала музею елементи зброї і військового спорядження часів ІІ світової війни? 0,5 бала

4.Підпільна молодіжна організація, про яку зібрані матеріали в музеї:

а) Назва? 0,5 бала

б) Керівник? 0,5 бала

в) Роки існування?0,5 бала

г) Методи боротьби? 0,5 бала

5. Перерахувати поіменно всіх членів групи? 2 бали

6. Які експонати, на вашу думку, найцікавіші і чому? 1 бал

7. Назвати екскурсовода, автора віршів і фотографій в цій екскурсії? 1 бал

8.Висновки:ваші пропозиції щодо покращення роботи музею. І що ви особисто можете для цього зробити? 2 бали

2. Опорні експонати музею «Подвиг» для уроків різного циклу:

  • Математика

а) рахівниця

б) план-карта

в) корпус гранатомета

  • Мистецтво

а) малюнки дітей

б) музичні інструменти сім’ї Кожакіних

  • Технології

а) вироби з дерева (ложки, етажерка)

б) вишивки

в) макет «Квітка Кривбасу»

  • Біології

а) Маки

б) тюльпани, колосся

в) фото

  • Географії

а) карти (німецькі, радянські)

б) фото з ІІІ розділу «Кривий Ріг –перлина України»

  • Фізики

а) фото ІІІ розділу

б) експонати під дією іржі

  • Література

а) Книги сім’ї Кожакіних

б) книги про кохання з дарчим написом

  • Початкова школа

а) екскурсія на килиму ( в розрізі НУШ)

б) опановуємо нові слова «експонат», «експозиція»

  • Етика

а) складаємо казки по методиці Дж.Радарі та В.О.Сухомлинського

  • Захист України – усі експонати І, ІІ та ІV розділу.
  1. Реклама КЗШ № 113 (10-А клас) з вступним словом авторів
  • Творче завдання (курс «Громадянська освіта») на тему «Реклама»

ІІ блок музейна кімната «Скринька калинова»

  •         Наша школа створила чудові засоби для візуалізації навчального процесу завдяки шкільним музеям. Етнографічна кімната «Скринька калинова» - це інтегрований продукт вчителів історії та праці (Шпак Н.І).
  •         Виступ учня-пошуковця про один із експонатів (рубель).
  •         Це експонати назви яких інколи не озвучать і вчителі (вікторина «Згадай назву цих старовинних предметів побуту» 1-8)
  •         Частину музейної кімнати заповнюють історичні артефакти – це результат пошукових завдань шкільного проекту «Пам’ять».
  •         Друга частина виготовлена учнями на уроках праці та мистецтва.
  •         Продовження народних традицій
  •         Прислів’я із цеберка

 

Народна мудрість – вічне слово

І скільки будемо ми жить,

Бабусі пісню колискову,

Обов’язково збережіть,

Дідуся казку, вірш сестрички

І наспів Кобзаря старий

Це наших душ свята скарбничка,

Поки – це є народ живий !

Пеннер О.В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 грудня 2022
Переглядів
299
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку