Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №113
Криворізької міської ради Дніпропетровської області
Майстер-клас
«Візуалізація навчання музейними засобами як метод формування і розвитку предметних компетентностей на уроках різних циклів»
Вчителя КЗШ № 113
О.Пеннер
м.Кривий Ріг
2021
Візуалізація навчання музейними засобами як метод формування і розвитку предметних компетентностей на уроках різних циклів
Історія наша з минулих століть,
Благає, сучасник, спинися на мить
Пізнай, розберись і осмисли критично,
Це дуже важливо і в цьому сторіччі!
Пеннер О.В
Мета: за допомогою опорних експонатів шкільних музеїв здійснювати візуалізацію навчального процесу на уроках різних циклів.
Обладнання: опорні експонати шкільних музеїв «Подвиг», «Скринька калинова»; віртуальна екскурсія по музею «Подвиг»; реклама КЗШ № 113
І блок музей «Подвиг»
1.Віртуальна екскурсія як форма проведення практичного заняття
У нашій школі працює історико-краєзнавчий музей «Подвиг», який є чудовим засобом візуалізації навчального процесу. Музейні експозиції завжди використовувалися для проведення уроків учителями різних спеціальностей, але в першу чергу істориками.
Карантин вніс свої корективи в наше життя, і сьогодні ми пропонуємо вам дистанційний варіант використання візуальних можливостей музею.
Віртуальна екскурсія «Погляд у героїчне минуле земляків» створена за допомогою програми «Кіностудія» (версія 2007 року).
Курс: Історія України
Клас:10-А
Учитель: Пеннер О.В.
Тема: Практичне заняття «Війна в пам’ятках рідного краю. Дослідження експонатів шкільного музею»
Мета: Дослідити події ІІ світової війни, використовуючи експонати музею.
Інструкція:
Перелік запитань:
3.а) Хронологічні рамки окупації міста нацистами? 0,5 бала
б) Скільки підпільних груп діяло на його території? 0,5 бала
в) Як називалася операція по визволенню міста? 0,5 бала
г) Яка організація передала музею елементи зброї і військового спорядження часів ІІ світової війни? 0,5 бала
4.Підпільна молодіжна організація, про яку зібрані матеріали в музеї:
а) Назва? 0,5 бала
б) Керівник? 0,5 бала
в) Роки існування?0,5 бала
г) Методи боротьби? 0,5 бала
5. Перерахувати поіменно всіх членів групи? 2 бали
6. Які експонати, на вашу думку, найцікавіші і чому? 1 бал
7. Назвати екскурсовода, автора віршів і фотографій в цій екскурсії? 1 бал
8.Висновки:ваші пропозиції щодо покращення роботи музею. І що ви особисто можете для цього зробити? 2 бали
2. Опорні експонати музею «Подвиг» для уроків різного циклу:
а) рахівниця
б) план-карта
в) корпус гранатомета
а) малюнки дітей
б) музичні інструменти сім’ї Кожакіних
а) вироби з дерева (ложки, етажерка)
б) вишивки
в) макет «Квітка Кривбасу»
а) Маки
б) тюльпани, колосся
в) фото
а) карти (німецькі, радянські)
б) фото з ІІІ розділу «Кривий Ріг –перлина України»
а) фото ІІІ розділу
б) експонати під дією іржі
а) Книги сім’ї Кожакіних
б) книги про кохання з дарчим написом
а) екскурсія на килиму ( в розрізі НУШ)
б) опановуємо нові слова «експонат», «експозиція»
а) складаємо казки по методиці Дж.Радарі та В.О.Сухомлинського
ІІ блок музейна кімната «Скринька калинова»
Народна мудрість – вічне слово
І скільки будемо ми жить,
Бабусі пісню колискову,
Обов’язково збережіть,
Дідуся казку, вірш сестрички
І наспів Кобзаря старий
Це наших душ свята скарбничка,
Поки – це є народ живий !
Пеннер О.В