Тема. Властивості додавання натуральних чисел.
Мета: повторити і систематизувати знання учнів про переставну і сполучну властивості додавання; сформувати навички застосування властивостей додавання під час розв'язання вправ на додавання.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: схема «Властивості додавання».
Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання
№ 197
1) |
|
II. Актуалізація опорних знань
Усні вправи
III. Повторення і систематизація знань учнів
Під час повторення матеріалу зручно буде спиратися на таблицю-схему (див. табл.).
Властивості додавання
1. Переставна а + b = b+ a. |
Приклад: 64 + 23 = 23 + 64 |
2. Сполучна (a + b) + c = b + (a + c) = a + (b + c) |
Приклад:
1) (64 + 23) + 77 = 64 + (23 + 77) =
2) 136 + (а + 214) =136 + (214 + а) = = (37 + 13) + (29 + 41) = -50 + 70 = 120 |
IV. Формування навичок
Усні вправи
1) 26 + 19 + 34 + 51; 2) 32 + 29 + 28 + 41; 3) 630 + 40 + 160 + 70:
Письмові вправи
№183 (1,3,5,7).
Слід ще раз звернути увагу на необхідність вибрати найбільш «зручний» порядок дій («зручність» зумовлена бажанням отримати «кругле» число).
№189 (1,3,5,7).
Спростити вираз — тобто виконати дії можна лише додавши числові доданки. Для цього і застосовуємо переставний і сполучний закони додавання.
№ 193.
Розв'язання прикладів № 1,2,6,7 можна зробити у вигляді спрощення виразів із застосуванням переставного і сполучного законів додавання.
[Нехай перший доданок а, а другий — b, їх сума а + b.
1) (а + 12) + b = (а + b) + 12 — сума збільшиться на 12;
2) (a + 23) + (b + 17) = (a + b) + 40 — сума збільшиться на 40 тощо.]
№ 199, 200.
Розв'язання можна супроводити розповіддю про Карла Гаусса.
V. Домашнє завдання
п. 7, №№ 18455 190; 191; 197 (2). Додатково № 201.