Властивості степеня з натуральним показником. Введення даних до комірок

Про матеріал
Бінарний урок з інформатики та алгебри на тему "Властивості степеня з натуральним показником. Введення даних до комірок"
Перегляд файлу

План-конспект бінарного уроку з алгебри та інформатики

Тема: Властивості степеня з натуральним показником. Введення даних до комірок. Типи даних у середовищі табличного процесора.

Мета:

  • Навчальна: закріпити знання учнів про властивості степеня з натуральним показником, ввести поняття «формати даних», формувати в учнів навички свідомого та раціонального використання комп’ютера в своїй навчальній діяльності.
  • Розвиваюча: формувати уміння застосовувати прийоми узагальнення та порівняння, перенесення знань у нову ситуацію, розвивати в учнів логічне мислення, увагу та пам'ять, навчити поєднувати життєву та дидактичну інформацію, результатом якої є використання її в своїй подальшій професійній діяльності.
  • Виховна: виховувати спостережливість, кмітливість; уміння знаходити правильне рішення; формувати взаєморозуміння, доброзичливість, виховувати вміння взаємодії та самоконтролю своєї діяльності, формувати позитивну мотивацію навчання.

 

Тип уроку: бінарний урок (алгебра та інформатика).

Обладнання: проектор, комп’ютери, мультимедійна презентація, картки із завданнями.

Хід уроку

І. Організаційний етап

– Добрий день! (Слайд 1)

Сьогодні у нас незвичний урок, оскільки ми проведемо його у цікавій формі – поєднаємо математику та інформатику.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Як і на будь-якому уроці спочатку перевіримо виконання домашнього завдання. На екрані ви бачите відповіді до вправ, які ви виконували вдома. (Слайд 2)

Чи виникли у вас труднощі при виконанні цих вправ?

Виконайте самоперевірку. Яку оцінку ви отримали?

ІІІ. Актуалізація опорних знань (Слайд 3)

Щоб ми могли далі плідно працювати, давайте пригадаємо основні поняття, з якими ми працювали на попередніх уроках алгебри та інформатики.

Зараз на дошці ви бачите хмаринку, яка заповнена різними термінами. Ваше завдання поділити їх на дві групи. Перша група алгебраїчні терміни, а друга – терміни з інформатики.

Кожен учень записує одне слово в певний стовпик і пояснює його значення.

На дошці запис:

           Алгебра                                   Інформатика

 

Чудово! Всі ви справились з даним завданням. Що вам нагадує ця хмаринка? Вірно, це – кит.

Подивіться уважно на стовпчик «Інформатика». До якої теми відносяться дані терміни? – очікувана відповідь  - «Табличний процесор».

А до якої теми відносяться слова, записані в колонці «Алгебра»? – очікувана відповідь - «Властивості степеня з натуральним показником».

Записуємо в зошитах з алгебри:

Дата

Класна робота

Властивості степеня з натуральним показником

Тема з інформатикиВведення даних до комірок. Типи даних у середовищі табличного процесора. (Слайд 4)

На партах ви маєте картки із завданнями. Виконайте їх у парах. На виконання завдань  відводиться максимум 5 хвилин. Ми всі пам’ятаємо властивості степеня з натуральним показником. На екрані ви їх бачите. (Слайд 5)

Спростити вираз:

  1. (a): (a)

Знайти значення виразу:

Пропонуємо відповіді до завдань. (Слайд 6)

  • Які завдання не викликали у вас труднощі?
  • А з якими завданнями вам не вдалося впоратися?

Відповіді до 1-4 завдань висвітлюємо на екрані. А з 5 і 6 завданнями діти впоратися не змогли, оскільки ці завдання вимагають громіздких і довготривалих розрахунків.

  • В чому ж були труднощі? (учні відповідають)

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Часто у нашому житті зустрічаються завдання, які розв’язати лише з допомогою калькулятора або обчислити усно неможливо, або розв’язання займає дуже багато часу. В таких випадках часто використовують табличний процесор. Цією програмою користуються спеціалісти різних професій – бухгалтери, економісти, банкіри та інші. Табличний процесор допомагає нам виконувати різні обчислення – його для цього і створили.

І ці два завдання, з якими у вас щойно виникли труднощі при розв’язанні, сьогодні на уроці ви навчитесь розв’язувати з допомогою табличного процесора.

То ж, яка на вашу думку мета сьогоднішнього уроку? (учні відповідають) (Слайд 7)

Гаразд, будемо крокувати до нашої мети.

V. Вивчення нового матеріалу

Для того, щоб ми могли проводити обчислення в ТП, нам потрібно спочатку навчитись вводити дані .

В Excel можна працювати з текстом та з числовими даними. Числові дані можуть бути подані у різних формах – загальній, числовій, відсотковій, дробовій, а також у формі дати.

Вводити дані можна безпосередньо до комірки, а можна і в рядок формул. Дані вводяться з клавіатури або з використанням інших методів (копіювання, перетягування, автозаповнення і т. д.)

Для введення даних в комірку ЕТ слід:

  •                   виділити комірку;
  •                   ввести дані;
  •                   зафіксувати введення, натиснувши клавішу Enter.

Формат даних. За замовчуванням використовується загальний числовий формат. У цьому форматі можна вводити ціле число, десяткові дроби. Excel може виконувати деякі операції форматування автоматично. Якщо ввести в комірку 25,5%, програма автоматично використає відсотковий формат. Аналогічно, якщо використати пропуск для відокремлення в дробових числах цілої частини від дробової (наприклад, 2 3/5), Excel автоматично застосує дробовий формат.

  •                 Якщо нам потрібно обчислити певний вираз, то запис починаємо із знаку «=», а у кінці запису зафіксуємо введення, натиснувши Enter.

 

А тепер розглянемо як можна виконати наші «складні завдання».

Вчитель інформатики показує на екрані як можна, скориставшись Excel, за дуже короткий проміжок часу виконати завдання 5 і 6 з картки. Далі, ми закріпимо наші знання на практичній роботі.

VІ. Фізкультхвилинка (Слайд 8)

Діти, а зараз, для зняття м’язової напруги, ми проведемо фізкультхвилинку. Я буду називати твердження, а ви повинні правильно відреагувати:

  • твердження вірне – піднятись;
  • твердження не вірне – сидіти;
  • твердження стосується лише теми «Електронне листування» – піднятись та плеснути в долоні.
  1. табличний процесор працює з таблицями,
  2. у табличному процесорі можливо обробляти фото,
  3. на перетині рядка і стовпця знаходиться комірка,
  4. у полі «кому» вказуємо електронну адресу адресату,
  5. у ТП рядки позначаються великими англійськими літерами,
  6. вкладений файл може містити текст, фото.

VIІ. Правила техніки безпеки (Слайд 9)

VІІІ. Практичне завдання

А тепер пропонуємо попрацювати за комп’ютером. У папці «7 клас» знаходиться файл «практичне завдання». У ньому подані завдання, виконайте їх. На виконання завдань відводиться 10 хв. Всі завдання діти виконують в Excel. Після виконання завдання, файл зберігаємо у власній папці і підписуємо – прізвище учнів, які виконували завдання. Після чого відправляємо на електронну адресу вчителя.

Вчитель демонструє хід виконання завдань на проекторі.

  1. Обчислити: ; .
  2. Встановити відповідність між виразами.

8

 

28

  1. Побудувати таблицю «Товарний чек» за даним зразком.

Всі справились із завданням, ми перевіримо ваші роботи і оцінки відправимо вам  електронною поштою.

IX. Рефлексія

Вчителю важливо не тільки дізнатися і зрозуміти емоційний стан учня вкінці уроку, але й те, наскільки продуктивним для нього став урок. Учні повинні оцінити свою активність на уроці, корисність і цікавість форм подачі знань, захопливість уроку, колективну роботу.

Діти по ланцюжку продовжують речення.

  • Закінчується на урок, нам він сподобався. А тепер нам хотілося б дізнатися і вашу думку. На слайді є підказки для вас. (Слайд 10)

Я дізнався ...

Я навчився ...

Я зрозумів, що можу ...

Мені сподобалося ...

Для мене стало новим ...

Мене здивувало ...

У мене вийшло ...

Мені захотілося ...

Мене надихнуло ...

 

X. Домашнє завдання

- На партах у вас є картки із домашнім завдання. Відповіді до завдань вам потрібно буде надіслати  на електронну скриньку вчителів.

IX. Підсумок уроку

Отже, сьогодні на уроці ви попрацювали дуже добре, дізналися багато нового, навчитись розв’язувати завдання з алгебри, в яких використовуються властивості степеня з натуральним показником у табличному процесорі.

 Нам дуже сподобалась ваша робота. На стікерах зобразіть «ваш настрій» і приклейте їх на дерево.

  • Дякуємо за урок. До побачення!

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пристайчук Ольга Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 лютого 2019
Переглядів
619
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку