План-конспект бінарного уроку з алгебри та інформатики
Тема: Властивості степеня з натуральним показником. Введення даних до комірок. Типи даних у середовищі табличного процесора.
Мета:
Тип уроку: бінарний урок (алгебра та інформатика).
Обладнання: проектор, комп’ютери, мультимедійна презентація, картки із завданнями.
Хід уроку
І. Організаційний етап
– Добрий день! (Слайд 1)
Сьогодні у нас незвичний урок, оскільки ми проведемо його у цікавій формі – поєднаємо математику та інформатику.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Як і на будь-якому уроці спочатку перевіримо виконання домашнього завдання. На екрані ви бачите відповіді до вправ, які ви виконували вдома. (Слайд 2)
Чи виникли у вас труднощі при виконанні цих вправ?
Виконайте самоперевірку. Яку оцінку ви отримали?
ІІІ. Актуалізація опорних знань (Слайд 3)
Щоб ми могли далі плідно працювати, давайте пригадаємо основні поняття, з якими ми працювали на попередніх уроках алгебри та інформатики.
Зараз на дошці ви бачите хмаринку, яка заповнена різними термінами. Ваше завдання поділити їх на дві групи. Перша група алгебраїчні терміни, а друга – терміни з інформатики.
Кожен учень записує одне слово в певний стовпик і пояснює його значення.
На дошці запис:
Алгебра Інформатика
Чудово! Всі ви справились з даним завданням. Що вам нагадує ця хмаринка? Вірно, це – кит.
Подивіться уважно на стовпчик «Інформатика». До якої теми відносяться дані терміни? – очікувана відповідь - «Табличний процесор».
А до якої теми відносяться слова, записані в колонці «Алгебра»? – очікувана відповідь - «Властивості степеня з натуральним показником».
Записуємо в зошитах з алгебри:
Дата
Класна робота
Властивості степеня з натуральним показником
Тема з інформатики – Введення даних до комірок. Типи даних у середовищі табличного процесора. (Слайд 4)
На партах ви маєте картки із завданнями. Виконайте їх у парах. На виконання завдань відводиться максимум 5 хвилин. Ми всі пам’ятаємо властивості степеня з натуральним показником. На екрані ви їх бачите. (Слайд 5)
Спростити вираз:
Знайти значення виразу: |
Пропонуємо відповіді до завдань. (Слайд 6)
Відповіді до 1-4 завдань висвітлюємо на екрані. А з 5 і 6 завданнями діти впоратися не змогли, оскільки ці завдання вимагають громіздких і довготривалих розрахунків.
ІV. Мотивація навчальної діяльності
Часто у нашому житті зустрічаються завдання, які розв’язати лише з допомогою калькулятора або обчислити усно неможливо, або розв’язання займає дуже багато часу. В таких випадках часто використовують табличний процесор. Цією програмою користуються спеціалісти різних професій – бухгалтери, економісти, банкіри та інші. Табличний процесор допомагає нам виконувати різні обчислення – його для цього і створили.
І ці два завдання, з якими у вас щойно виникли труднощі при розв’язанні, сьогодні на уроці ви навчитесь розв’язувати з допомогою табличного процесора.
То ж, яка на вашу думку мета сьогоднішнього уроку? (учні відповідають) (Слайд 7)
Гаразд, будемо крокувати до нашої мети.
V. Вивчення нового матеріалу
Для того, щоб ми могли проводити обчислення в ТП, нам потрібно спочатку навчитись вводити дані .
В Excel можна працювати з текстом та з числовими даними. Числові дані можуть бути подані у різних формах – загальній, числовій, відсотковій, дробовій, а також у формі дати.
Вводити дані можна безпосередньо до комірки, а можна і в рядок формул. Дані вводяться з клавіатури або з використанням інших методів (копіювання, перетягування, автозаповнення і т. д.)
Для введення даних в комірку ЕТ слід:
Формат даних. За замовчуванням використовується загальний числовий формат. У цьому форматі можна вводити ціле число, десяткові дроби. Excel може виконувати деякі операції форматування автоматично. Якщо ввести в комірку 25,5%, програма автоматично використає відсотковий формат. Аналогічно, якщо використати пропуск для відокремлення в дробових числах цілої частини від дробової (наприклад, 2 3/5), Excel автоматично застосує дробовий формат.
А тепер розглянемо як можна виконати наші «складні завдання».
Вчитель інформатики показує на екрані як можна, скориставшись Excel, за дуже короткий проміжок часу виконати завдання 5 і 6 з картки. Далі, ми закріпимо наші знання на практичній роботі.
VІ. Фізкультхвилинка (Слайд 8)
Діти, а зараз, для зняття м’язової напруги, ми проведемо фізкультхвилинку. Я буду називати твердження, а ви повинні правильно відреагувати:
VIІ. Правила техніки безпеки (Слайд 9)
VІІІ. Практичне завдання
А тепер пропонуємо попрацювати за комп’ютером. У папці «7 клас» знаходиться файл «практичне завдання». У ньому подані завдання, виконайте їх. На виконання завдань відводиться 10 хв. Всі завдання діти виконують в Excel. Після виконання завдання, файл зберігаємо у власній папці і підписуємо – прізвище учнів, які виконували завдання. Після чого відправляємо на електронну адресу вчителя.
Вчитель демонструє хід виконання завдань на проекторі.
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
28 |
Всі справились із завданням, ми перевіримо ваші роботи і оцінки відправимо вам електронною поштою.
IX. Рефлексія
Вчителю важливо не тільки дізнатися і зрозуміти емоційний стан учня вкінці уроку, але й те, наскільки продуктивним для нього став урок. Учні повинні оцінити свою активність на уроці, корисність і цікавість форм подачі знань, захопливість уроку, колективну роботу.
Діти по ланцюжку продовжують речення.
Я дізнався ...
Я навчився ...
Я зрозумів, що можу ...
Мені сподобалося ...
Для мене стало новим ...
Мене здивувало ...
У мене вийшло ...
Мені захотілося ...
Мене надихнуло ...
X. Домашнє завдання
- На партах у вас є картки із домашнім завдання. Відповіді до завдань вам потрібно буде надіслати на електронну скриньку вчителів.
IX. Підсумок уроку
Отже, сьогодні на уроці ви попрацювали дуже добре, дізналися багато нового, навчитись розв’язувати завдання з алгебри, в яких використовуються властивості степеня з натуральним показником у табличному процесорі.
Нам дуже сподобалась ваша робота. На стікерах зобразіть «ваш настрій» і приклейте їх на дерево.
1