ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ
З ПРЕДМЕТУ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ»
(для учнів 2-Б класу)
ТЕТЯНА КРАВЦОВА,
вчитель початкових класів
Тема: |
Властивості води |
Мета: |
дати учням уявлення про властивості води (прозора, рідка, без кольору, без запаху, набирає форму посудини, текуча), про зміни станів води (твердий, рідкий, газоподібний); розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, дослідницький підхід до пізнання властивостей води; сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодшого школяра; виховувати вміння працювати в групах і в парах, закріплювати бажання збереження природи навколишнього світу. |
Тип уроку: Обладнання: |
практична робота,сприймання й засвоєння нових знань. презентація, відеофрагменти, хмаринки, сонечко, коробочка, LEGO, стаканчики, апельсин, вода, лід, сік, глобус, контейнери.
|
Використані джерела: |
|
|
|
Складова успішного випускника: |
|
|
Громадянин |
Орієнтир складової моделі успішного випускника: |
|
|
громадянська позиція (очікувані результати – здатність до спільного життя, до співпраці у громадянському суспільстві, здатність до відповідальності перед суспільством). |
Складова моделі успішного випускника: |
|
|
творча особистість |
Орієнтир складової моделі успішного випускника: |
|
|
дивергентне мислення (очікувані результати – розвиток креативного та творчого мислення, уяви, фантазії) |
Педагогічний інструментарій для формування успішного випускника: |
|
|
особистісно-орієнтований, компетентнісний, діяльнісний підходи; технологія інтерактивного навчання, форма роботи: урок |
Хід уроку
І. Організація класу до роботи.
1. Психоемоційне налаштування на урок.
(Діти читають напам’ять вірш і посміхаються один одному)
Я всміхаюсь сонечку:
— Здрастуй, золоте! —
Я всміхаюсь квітоньці —
Хай вона цвіте!
Я всміхаюсь дощику:
— Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюся —
Зичу їм добра!
2. Вправа «Теплі долоньки»
Розташувати долоні перед собою та скласти долоньку до долоньки. Потираючи їх: спочатку повільно, потім все швидше та швидше, поки не почуємо тепло в них. Тоді долоньки розводимо в сторони та плеснути. Діти стараються плеснути в долоньки разом з вчителем.
3. Вправа «Мій настрій та очікування»:
(На парті у кожного лежить хмаринка, сонечко, сонечко сховане за хмаринкою)
— Знайдіть на парті малюнки, підніміть той малюнок, який відповідає вашому настрою на початку уроку.
— Чудово! А тепер підніміть той малюнок, який би ви хотіли, щоб був настрій протягом уроку.
4. Вправа «Синоптик» з використанням LEGO
— З якими малюнками ми порівняли свій настрій? ( З хмаринкою, сонечком, з погодою)
— Отже, ми зараз проведемо спостереження, визначимо, яка сьогодні погода, день, місяць, .
— А для цього ми використаємо цеглинки LEGO і побудуємо вежу.
(В дітей на парті шість цеглинок)
— Вам потрібно вибрати цеглинку, яка містить правильну відповіді і поставити перед собою, кожну наступну цеглинку будемо ставити зверху.
(Слайд 2-14)
— Якого кольору цеглинка у вас на вершині? (Голубого або синього)
— З чим у вас асоціюється голубий колір?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку.
Створення проблемної ситуації.
(На столі вчителя лежать коробка, діти не відкриваючи її, мають вгадати, що там. У коробці лід і вода)
— В мене в руках коробка, вона не пуста, щоб дізнатися про що ми будемо говорити на уроці, вам потрібно відгадати, що в ній.
— Підказка: воно може бути твердим, рідким.
(Якщо дітям важко відгадати вчитель може використати анаграму)
— Скористуємося підказкою, щоб перевірити чи правильні у вас були варіанти відповіді.
Складіть з букв слово. (Слайд 16)
— Правильно, вода.
( Відкриваю коробку і переливаю в прозору посудину. Можливий такий варіант, що лід не розтопиться, тому:
— Ой, що це? (Лід)
— Невже ми помилилися, ми казали, що в коробці вода, а тут лід?)
— Отже, в коробці вода. ( Слайд 17 – на дошці слово «Вода»)
— В якому стані вода в посудині?
— В яких ще станах може бути вода?
— До якої природи належить вода?
— На партах у вас є картка, прочитайте завдання. ( Слайд 18)
— Вам потрібно правильно поєднати склади і прочитати слово.
— З’єднайте два слова у словосполучення «вода і властивості».( Слайд 19)
— Отже, ми визначимо на уроці «Які властивості має води?»
Напис на інтерактивній дошці
( Слайд 20)
IІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Асоціативний кущ
— Коли ви чуєте слово вода, що ви уявляєте?
( На дошці написане слово «ВОДА», діти називають асоціації і на дошці вони з’являються) ( Слайд 21)
2. Робота в підручнику с. 96
(Слайд 22)
— Подивіться на сторінку підручника, яка на дошці в електронному вигляді.
— Пригадайте, де вода зустрічається у природі.
— Що в мене у руках? (Вчитель тримає глобус)
— Розгляньте глобус, якого кольору найбільше?
— Що позначено на глобусі голубим кольором? (Моря і океани)
— Яка вода у морях та в океанах? (Солона)
— А в річках та озерах? (Прісна)
IV. Фізкультпауза. Релаксація.
— А давайте послухаємо як же звучить вода.
— Закрийте очі і уважно слухаємо. (Слайд 23)
https://www.youtube.com/watch?v=KUgrBTNbSe4&t=505s
— Що ви уявляли?
— Які ви ще чули звуки води?
IV. Опрацювання нового матеріалу
1. Проведення дослідів. Робота в парах.
— Ой, а що ж трапилося з нашим льодом?
— Що сталося з льодом?
— Чому він розтопився?
— Якщо температура повітря вища 0 С, то лід топиться, тобто вода з твердого стану переходить в рідкий.
— Я вам пропоную провести досліди і визначити, які ж властивості має вода.
— Перед вами контейнери.
(Слайд 24) ( На дошці пише «Властивості води», після кожного досліду з’являється слово (властивість води))
Дослід №1
Діти разом з вчителем повторюють властивість води
Дослід №2
Діти разом з вчителем повторюють властивість води
Дослід № 3
Приготуйте дві склянки, одну – з водою, іншу – з молоком (соком, чаєм).
— Який колір молока? А який у води?
— НЕ МАЄ КОЛЬОРУ.
Дослід № 4
Діти разом з вчителем повторюють властивість води
Дослід № 5
Діти разом з вчителем повторюють властивість води
Дослід № 6
(Слайд 24)
— Отже, які властивості води?
IV. Хвилинка відпочинку «Дощик накрапає»
(Слайд 25)
https://www.youtube.com/watch?v=6NdeZd1VIbQ
VІ. Узагальнення й систематизація отриманих знань.
1. Робота з підручником.
( Слайд 26)
— Які стани води зображено?
( Слайд 27)
— Як відбувається перехід води з одного стану в інший?
2. Перегляд відеофільму.
(Слайд 28)
— Що було б, якби зникла вода? Чим корисна вода для всіх живих організмів
VІІ. Самооцінювання.
— Чи справдилися ваші очікування від уроку, підніміть малюнок, який відповідає вашому настрою зараз.
— Що нового ви дізналися на уроці?
— Тож давайте знання, які отримали, візьмемо собі. Встаньте. Зробіть руки ось так (руки перед собою) і швиденько заберемо собі нові знання. Стисніть долоньки.
— Покладіть на голівку долоньку, погладьте себе і скажіть золоті слова:
«Я сьогодні – молодець!».