Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Впровадження християнства

Про матеріал
Висвітлення внутрішньої і зовнішньої політики Володимира Великого, навчити учнів розуміти історичне значення впровадження християнства як державної релігії; розвивати в учнів уміння визначати місце Русі-України серед європейських держав після прийняття християнства; показувати на карті територію Київської держави за правління Володимира Великого; Розвивати ключові компетентності: хронологічну, логічну, мовленнєву та розвивати в учнів дослідницькі уміння, спостережливість, уміння узагальнювати, розвивати аналітичне мислення, уміння працювати з текстовими та візуальними історичними джерелами, виховувати в учнів цікавість до історії своєї держави.
Перегляд файлу

Тема : Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Впровадження     християнства.

Мета : ознайомити учнів з правлінням В. Великого; навчити учнів називати роки правління Володимира,дату впровадження християнства як державної релігії;показувати на карті територію Київської держави за правління В. Великого;навчити розуміти історичне значення впровадження християнства як державної релігії;розвивати в учнів уміння визначати місце Русі-України серед європейських держав після прийняття християнства;показувати на карті територію Київської держави за правління Володимира Великого; . Розвивати ключові компетентності:хронологічну,логічну,мовленнєву та розвивати в учнів дослідницькі уміння, спостережливість, уміння узагальнювати, розвивати    аналітичне мислення, уміння  працювати  з  текстовими  та  візуальними історичними  джерелами,  виховувати в учнів цікавість до історії своєї держави.

Тип уроку : урок засвоєння нових знань

Форма уроку :

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань

Тест

  1. Одним із перших київських князів, згідно з літописом, були Аскольд і Дір. (+)
  2. Слова, що Київ є матір’ю градам руським належать князю Ігору.  (-)
  3. Олег правив в 912-945 роках. (-)
  4. На час правління князя Ігоря припадають перші звістки про печенігів. (+)
  5. Полюддя – це збирання князем данини з підлеглого населення (+)
  6. У 907 та 911 роках Олег здійснив військовий похід на Німеччину (-)
  7.  945 року княгиня Ольга придушила повстання древлян. (+)
  8. Слова «Іду на вас» належать князю Святославу. (+)
  9. У 968 році Святослав здійснив похід на печенігів. (-)
  10.  Святослав підкорив в’ятичів, волзьких болгар. (+)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Перегляд відеозапису «Володимир»

  1. Яке прізвище отримав князь Володимир в історії ?
  2. Ким за віросповіданням був Володимир ?
  3.  Чому Рогнеда, полоцька князівна відмовилася одружитися з князем
  4. Що робив Володимир для захисту своїх кордонів від ворогів ?

 

IV. Вивчення нового матеріалу

 

План

Початок правління Володимира Великого

Внутрішня та зовнішня політика Володимира Великого

Запровадження християнства

 

Розповідь вчителя

Чи знаєте ви, що портрет Володимира Великого зображений на 1 гривні ?

Сьогодні на уроці ми дізнаємося, як Володимир пройшов шлях від сина ключниці до великого князя. У 972 році після смерті Святослава між його синами розпочалася міжусобна боротьба за одноосібну владу, яка закінчилася перемогою Володимира в 980 році.

Роки правління Володимира – 980-1015 рр. (учні записують в зошит)

У фольклорних творах Володимира називали Красним Сонечком за його заслуги у розбудові Київської держави.

Київська Русь за Володимира перетворилася на найбільшу європейську державу. Її кордони простягалися від Карпат до Волги, від Балтійського до Чорного й Азовського морів.

Володимир з метою розширення кордонів своєї держави та їх зміцнення здійснював військові походи проти сусідніх племен і народів. Він воював на заході своєї держави з литовським племенем ятвягів, а на сході – з волзькими булгарами. Через Київ проходили важливі торговельні шляхи, Київ поступово перетворювався на один з найбільших центрів торгівлі у Східній Європі.

Працюємо з атласом

За допомогою карти атласа «Київська держава за князювання Володимира та Ярослава (980-1054)» дайте відповідь на запитання та виконайте завдання

Назвіть держави та народи, що межували з Київською Руссю на початку ХІ століття ?

Проти яких слов’янських племен здійснював походи князь Володимир ?

Які території були приєднані до Київської Русі за часів князювання Володимира ?

Які племена нападали на Київську Русь за часів князювання Володимира?

Робота з підручником

Опрацювати матеріал підручника про внутрішню і зовнішню політику Володимира Великого і заповнити таблицю (Додаток 1)

Зразок заповнення таблиці

 

 

 

 

Зовнішня політика Володимира

Внутрішня політика Володимира

980-984рр. – приборкання в’ятичів, радимичів, приєднання Червенської Русі, частини Литви;

Відбиття печенігів, укріплення кордонів;

Шлюбна дипломатія (4 дітей – у 4 країнах Європи + жінки у Візантії)

1013 р. – угода зі Священною Римською Імперією;

-      Посол до Папи Римського

Адміністративні реформи :

Уведення законів «Статут земельний»;

Відкриття початкової школи;

Поділ країни на округи та волості;

Призначення 12 синів намісниками – удар по місцевих князівствах;

Запровадження єдиних грошей – гривень, герба, тризуба;

Будівництво міст-фортець, захисних валів на півдні;

Військова реформа: служба за землю феодалів;

Проведення військової реформи ;

Проведення судової реформи;

Поповнення казни;

Хрещення.

 

Висновок : зростання міжнародного авторитету Київської Русі. Київська Русь перетворюється на могутню середньовічну державу.

 

 

Запровадження християнства

Запитання

1.Згідно з літописом, як Володимир обирав релігію для своєї держави ?

2. Чому Володимир вирішив обрати саме християнство ?

3. Як відбувалося хрещення Київської держави ?

4. Які, на вашу думку, були справжні причини запровадження християнства ?

5. Як ви думаєте, чи швидко прижилася нова релігія в державі?

6. Яку церкву спорудив князь після прийняття християнства ?

988 рік – запровадження християнства (учні записують дату в зошит)

Розповідь вчителя

На об’єднаних Володимиром землях мешкали різні племена й народи. Усі вони дотримувалися своїх споконвічних звичаїв і традицій, вірили у своїх богів, які здебільшого були різними навіть у споріднених племен, різнилися мовою, побутом, а найвіддаленіші – й способом життя. За таких умов територіальна єдність держави, підтримувана лише силою зброї, була доволі примарною. Щоби виплекати могутню  імперію – а саме такий намір мав Володимир, – він мусив поклопотатися про ідеологічне  обґрунтування свого володарювання. За давніх часів право володарювати вважалося дарованим богами. Подібних уявлень дотримувались і наші предки. За умов панування язичницьких культів Володимир наражався на небезпеку постійного спротиву племен, що поклонялися кожне своєму богові й корилися освяченому тим богом правителю.  Київський князь знищив племінні князівські династії, проте залишилися боги… І вони вустами жерців-волхвів намовляли люд до поновлення споконвічного порядку.

 

 

 

Отже, Володимирова імперія була несумісна із язичницьким багатобожжям. Для всієї держави мусив бути єдиний Бог, який своєю волею надав право володарювати київському князеві.

Наслідки запровадження християнства для Київської держави (учні записують в зошит)

Зміцнення влади київського князя

Встановлення рівноправних відносин з християнськими релігіями

Заснування церковної організації

Розквітла княжа культура

З утвердженням християнства на наших землях зміцніла сім’я, закріпилося шанобливе ставлення дітей до батьків, великої пошани набула жінка-матір.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Складання портрета Володимира Великого (Додаток 3)

Як скласти історичний портрет

1. Як відбувалося становлення особистості історичного діяча.
1.1. Де і коли він народився?

1.2. Де і в яких умовах жив, зростав, виховувався?

1.3. Як формувалися його погляди?

2. Особисті якості й риси характеру.

2.1. Як особисті якості діяча впливали на його діяльність?

2.2. Які з його особистих якостей вам подобаються, а які ні?

3. Діяльність історичного діяча.

3.1. Охарактеризуйте основні справи його життя.

3.2. Які успіхи й невдачі були в його справах?

3. Які верстви населення підтримували його діяльність, а які — ні та чому?

3.4. Хто були його друзі, а хто вороги та чому?

 3.5. Якими були наслідки його діяльності:

   а) для сучасників;

   б) для нащадків.

 3.6. 3а що людство вшановує цю людину?

4. Яке ваше особисте ставлення до історичного діяча?

 4.1. Які почуття викликає у вас його діяльність?

  4.2. Як ви ставитеся до засобів і методів його діяльності? Обґрунтуйте свою позицію.

VI. Підсумки уроку

VII. Повідомлення Д/ З:Опрацювати відповідний параграф підручника,закінчити таблицю.


 

docx
Додано
5 квітня 2023
Переглядів
1869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку