Вода-джерело життя, збережемо її.

Про матеріал
Заняття зі сталого розвитку з елементами економічного виховання та ознайомлення з соціумом. Мета: уточнювати й розширювати знання дітей про воду, її властивості; роль води у житті людей, тварин, рослин; форми існування води: джерела, річки, моря, океани, хмаринки, опади (дощ, сніг, град, роса), пар...тощо. вчити дітей звертати увагу на забруднення води та наслідки від цього; розширювати знання про заходи, щодо запобігання забрудненню води; залучати дітей до пошуково-дослідницької діяльності; розвивати зв'язне мовлення, допитливість, вміння логічно мислити, міркувати, робити певні висновки, узагальнення; спонукати висловлювати власну думку; виховувати любов та інтерес до природи, дбайливе ставлення до води, економно її вживати.
Перегляд файлу

                               

                                        Тема : Вода-джерело життя,збережемо її.

( Заняття зі сталого розвитку з елементами економічного виховання та ознайомлення з соціумом)

Мета:

уточнювати й розширювати знання дітей про воду,її властивості; роль води у житті людей, тварин, рослин; форми існування води: джерела, річки, моря, океани, хмаринки, опади ( дощ, сніг,град,роса), пар...тощо.

вчити дітей звертати увагу на забруднення води та наслідки від цього;

розширювати знання про заходи, щодо запобігання забрудненню води;

залучати дітей до пошуково-дослідницької діяльності;

розвивати зв'язне мовлення, допитливість, вміння логічно мислити, міркувати, робити певні висновки, узагальнення;

спонукати висловлювати власну думку;

виховувати любов та інтерес до природи, дбайливе ставлення до води,економно її вживати.

І.Організаційний момент

Вихователь з дітьми вітається з гостями стоячи в колі

Доброго ранку,любі гості.

Ми назустріч Вам відкриваємо

І долоньки і серця ( діти до гостей протягують та махають долоньками, а потім роблять серце з долоньок)

Нехай тепло Вам всім буде

Посміхайтесь всім нам люди :)

Вихователь звертає увагу на себе ( супроводжуючи слова рухами)

Наші розумні голівки.

Думатимуть багато, спритно.

Вушка будуть слухати уважно.

Ротик чітко говорити.

Ручки працюватимуть.

Ніжки ходитимуть.

Спинки виправили.

Один одному посміхнулись.

І до праці повернулись.

ІІ Основна частина

-А зараз настав час відгадати загадку.

Відгадайте ж бо  любі дітки

Що таке: пливе і ллється....

Часом на камінь дереться....

А як її немає все висихає

Людина, тварина й рослина

без неї страждають......(Вода)

- Так, вода - наш друг і помічник , цінне джерело.

Дидактична гра " Крапельку водички візьми,для чого вона потрібна розкажи..."

( На тканині  висять картки-підказки: людина -  п'є, миється,плаває,готує їжу,миє овочі,пере одяг; тваринка -  п'є, купається; рослина - росте,поливають рослину;

море, озеро,болото,канал, хмаринка,сніг, дощ, джерело,водоспад, річка,водосховище)

А зараз погляньте до нас спустилася хмаринка з краплинками......( чарівна мелодія)

( На шафах висить синє покривало з хмаринкою та її краплинками ( кожна з мотузками), щоб дітки могли краплинку одягнути на себе)

Завдання: до кого торкається чарівна паличка , той  бере краплинку і користуючись картками-підказками, які навколо Вас говорить - для чого потрібна водичка.

- Ви молодці. А тепер щоб помандрувати далі слухають наші вушка

1,2,3- чарівна паличка діток в маленьких крапельок перетвори.....

( Звучить чарівна музика  і діти одягають краплинки...)

Ви перетворилися на Краплинок....а я зараз перетворююся на Маму-Хмаринку..

Зараз Ви рахуєте з закритими очима....

( Діти рахують)

1,2,3 - Людмилу Вікторівну в Маму-Хмаринку перетвори

( Звучить чарівна музика)

( Звучить звук моря, водичка шумить....)

Ви малесенькі краплинки, плаваєте літаєте.... за мамою-хмаринкою все виконуєте..

( Виконуємо певні рухи, потім звучить грім,шум вітру...)

-А ж тут налетів Злий дядько Вітер і розніс Краплинки.......

( дітки розлітаються всі окремо...)

(Звучить мелодія водоспада, струмочка)

-Але ми дружні Краплинки, тому ми почали збиратися  Краплинка до Краплиночки - потекли маленькими струмочками ( по три дитини), Струмочки зустрічаються ( діти беруться за руки) і стають великою Річкою ( крокують однією колоною). Пливуть Краплинки у великій Річці, подорожують і потрапляють у Море  ( стають в хоровод)

Пливли ми -Краплинки, пливли і потрапили в Океан ( розтягуємося у велике коло і присідають)

(Звучить весела музика легка)

-А ж тут припекло ясне Сонечко, Краплинки згадали, що їх чекає Мама-Хмаринка і стали легенькими, повітряними ( діти піднімаються на носочки і тягнуть ручки вгору).

Випарувалися Краплинками під промінчиками Сонця і повернулися до Мами-Хмаринки ( Дітки підходять до вихователя)

-Які ж Ви гарними та слухняними Краплинками були,але зараз слухають наші вушка...

1,2,3-повернись,на дитинку знову перетворись....

( Звучить чарівна музика)

Дидактична гра - міркування "Що я бачу і чому це відбулося"

-Тепер ми мандруємо далі......(підходимо на килимок і звучить чарівна але хвилююча мелодія, на мольберті накрита картинка пів Земної кулі,де все засохло)

( Відкриваю мольберт)

Зараз у нас будуть працювати очі, вушка, а ротик буде працювати тільки у того, до кого торкнулася чарівна паличка)

- Що Ви бачите? Чому це сталося?

-Молодці!

-А тепер скажіть мені, допоможемо Землі? ( відповіді з чарівною паличкою)

( Звучить чарівна мелодія)

Щоб допомогти нашій Землі ми маємо помандрувати картою

( Намальована карта)

1. Намальований маршрут  до умивальної кімнати

Перше завдання карти нам принесе ( ім'я дитини...)

*прокрокувати прямо.....кроків, повернути направо, пройти ....кроків, взяти те, що стоїть в третьому умивальнику від дверей.

( Дитина бере тазик, в нього капає вода де не закрили кран)

- Ім'я дитини.....скажи будь-ласка, що ти нам приніс?

-Чому ця водичка там опинилася?

- Чи правильно вчинила та дитина,яка не закрила кран? Чому?

- Молодці! Одну частину  ми отримали. ( кріплю на ватман)

2. Щоб виконати друге завдання карти нам потрібно підійти до столів

( Дітки поділяються по три - як раніше було вже поділено їх)

( На столах стоять: немитий посуд, брудні овочі, брудні пензлики,брудна сукня,брудні лялькові черевички. Також на кожному столі стоїть мисочка, чашка з водою, губка, серветка)

Увага! Зараз будуть працювати наші ручки.

Завдання: потрібно зробити ті предмети,які лежать перед Вами чистими.....

Працювати починаємо за сигналом дзвіночка і до тих пір поки пісочок весь не збіжить донизу..

( Дзвенить дзвіночок і дітки починають працювати)

- Молодці! А тепер говоритимуть наші ротики, але тільки у того до кого торкнеться чарівна паличка.

- Що ми зробили?

- Куди ми можемо подіти цю воду?

- Розумнички, друга частина  теж у нас ( кріплю на ватман)

 

Фізхвилинка - А зараз відпочинемо

Щоб город перекопати.....

Що беруть до рук?...  ( Лопату)

Потім у глибоку ямку...

Висівають, що?...( Зернятко)

Треба й сонце і тепло....

Щоб зернятко.....( Проросло)

А чому  рослина сходить?

Бо корінчики п'ють ......(Воду)

А щоб добрий був врожай...

Ти зі мною політай......

3. Третє завдання від карти, перепливти річку.

Я буду капітаном, а Ви моєю командою.

1,2,3 в корабель вже сіли ми.....

( Звучить мелодія річки)

Ми пливемо.... Ой, а що це? ( сміття)

- Ми його так і залишимо? ( ні,зберемо)

Завдання: збираємо сміття в пакет.......

Дидактична гра " Я почну,а ти продовж...."

( Відповідають тільки ті,до кого доторкнуся чарівною паличкою)

-А тепер можу його викинути в річку? Чому?

- Ми не можемо кидати сміття в річку, бо там .......

- І якщо ми її забруднимо, то .......

- Для того,щоб в нас була вода, ми ...........

- Ми отримали з Вами третю частину ....

- Погляньте,які ми молодці. Ми з Вами врятували нашу Землю.

Дидактична гра " Земля яка?"

- Відповідає той, до кого торкнулася чарівна паличка....

ІІІ. Підсумок заняття

- Молодці! Ви сьогодні змогли допомогти нашій Землі.

А давайте пригадаємо приказку,яку ми вивчили раніше:

" Закривай сильніше кран, щоб не витік океан..."

- Ви мої розумнички. А зараз Ви скажете,що Вам найбільше сподобалося, чи що Ви  запам'ятали.

Мама-Хмаринка,яку ми з Вами виготовили раніше чекає своїх діток-Краплинок..

Дидактична гра " Краплинку на місце повертай, що запам'яталося - розповідай...

( Діти повертають Краплинки до Хмаринки та розповідають, що запам'ятали.

- Ось і закінчилося наше заняття. Але пам'ятайте, що вода - це сік життя. Без неї ми не зможемо жити....

А на згадку про наше заняття, Вам зараз  в спальні Вікторія Геннадіївна роздасть сині кульки, які дуже схожі на краплинки води. Ви їх там надуєте ( ми вчилися) і потім віднесете додому і розкажете своїм батькам про те, що робили на  занятті.

- До, побачення скажіть нашим гостям і крокуйте в спальню.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 жовтня 2023
Переглядів
260
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку