Тема : Вода-джерело життя,збережемо її.
( Заняття зі сталого розвитку з елементами економічного виховання та ознайомлення з соціумом)
Мета:
уточнювати й розширювати знання дітей про воду,її властивості; роль води у житті людей, тварин, рослин; форми існування води: джерела, річки, моря, океани, хмаринки, опади ( дощ, сніг,град,роса), пар...тощо.
вчити дітей звертати увагу на забруднення води та наслідки від цього;
розширювати знання про заходи, щодо запобігання забрудненню води;
залучати дітей до пошуково-дослідницької діяльності;
розвивати зв'язне мовлення, допитливість, вміння логічно мислити, міркувати, робити певні висновки, узагальнення;
спонукати висловлювати власну думку;
виховувати любов та інтерес до природи, дбайливе ставлення до води,економно її вживати.
І.Організаційний момент
Вихователь з дітьми вітається з гостями стоячи в колі
Доброго ранку,любі гості.
Ми назустріч Вам відкриваємо
І долоньки і серця ( діти до гостей протягують та махають долоньками, а потім роблять серце з долоньок)
Нехай тепло Вам всім буде
Посміхайтесь всім нам люди :)
Вихователь звертає увагу на себе ( супроводжуючи слова рухами)
Наші розумні голівки.
Думатимуть багато, спритно.
Вушка будуть слухати уважно.
Ротик чітко говорити.
Ручки працюватимуть.
Ніжки ходитимуть.
Спинки виправили.
Один одному посміхнулись.
І до праці повернулись.
ІІ Основна частина
-А зараз настав час відгадати загадку.
Відгадайте ж бо любі дітки
Що таке: пливе і ллється....
Часом на камінь дереться....
А як її немає все висихає
Людина, тварина й рослина
без неї страждають......(Вода)
- Так, вода - наш друг і помічник , цінне джерело.
Дидактична гра " Крапельку водички візьми,для чого вона потрібна розкажи..."
( На тканині висять картки-підказки: людина - п'є, миється,плаває,готує їжу,миє овочі,пере одяг; тваринка - п'є, купається; рослина - росте,поливають рослину;
море, озеро,болото,канал, хмаринка,сніг, дощ, джерело,водоспад, річка,водосховище)
А зараз погляньте до нас спустилася хмаринка з краплинками......( чарівна мелодія)
( На шафах висить синє покривало з хмаринкою та її краплинками ( кожна з мотузками), щоб дітки могли краплинку одягнути на себе)
Завдання: до кого торкається чарівна паличка , той бере краплинку і користуючись картками-підказками, які навколо Вас говорить - для чого потрібна водичка.
- Ви молодці. А тепер щоб помандрувати далі слухають наші вушка
1,2,3- чарівна паличка діток в маленьких крапельок перетвори.....
( Звучить чарівна музика і діти одягають краплинки...)
Ви перетворилися на Краплинок....а я зараз перетворююся на Маму-Хмаринку..
Зараз Ви рахуєте з закритими очима....
( Діти рахують)
1,2,3 - Людмилу Вікторівну в Маму-Хмаринку перетвори
( Звучить чарівна музика)
( Звучить звук моря, водичка шумить....)
Ви малесенькі краплинки, плаваєте літаєте.... за мамою-хмаринкою все виконуєте..
( Виконуємо певні рухи, потім звучить грім,шум вітру...)
-А ж тут налетів Злий дядько Вітер і розніс Краплинки.......
( дітки розлітаються всі окремо...)
(Звучить мелодія водоспада, струмочка)
-Але ми дружні Краплинки, тому ми почали збиратися Краплинка до Краплиночки - потекли маленькими струмочками ( по три дитини), Струмочки зустрічаються ( діти беруться за руки) і стають великою Річкою ( крокують однією колоною). Пливуть Краплинки у великій Річці, подорожують і потрапляють у Море ( стають в хоровод)
Пливли ми -Краплинки, пливли і потрапили в Океан ( розтягуємося у велике коло і присідають)
(Звучить весела музика легка)
-А ж тут припекло ясне Сонечко, Краплинки згадали, що їх чекає Мама-Хмаринка і стали легенькими, повітряними ( діти піднімаються на носочки і тягнуть ручки вгору).
Випарувалися Краплинками під промінчиками Сонця і повернулися до Мами-Хмаринки ( Дітки підходять до вихователя)
-Які ж Ви гарними та слухняними Краплинками були,але зараз слухають наші вушка...
1,2,3-повернись,на дитинку знову перетворись....
( Звучить чарівна музика)
Дидактична гра - міркування "Що я бачу і чому це відбулося"
-Тепер ми мандруємо далі......(підходимо на килимок і звучить чарівна але хвилююча мелодія, на мольберті накрита картинка пів Земної кулі,де все засохло)
( Відкриваю мольберт)
Зараз у нас будуть працювати очі, вушка, а ротик буде працювати тільки у того, до кого торкнулася чарівна паличка)
- Що Ви бачите? Чому це сталося?
-Молодці!
-А тепер скажіть мені, допоможемо Землі? ( відповіді з чарівною паличкою)
( Звучить чарівна мелодія)
Щоб допомогти нашій Землі ми маємо помандрувати картою
( Намальована карта)
1. Намальований маршрут до умивальної кімнати
Перше завдання карти нам принесе ( ім'я дитини...)
*прокрокувати прямо.....кроків, повернути направо, пройти ....кроків, взяти те, що стоїть в третьому умивальнику від дверей.
( Дитина бере тазик, в нього капає вода де не закрили кран)
- Ім'я дитини.....скажи будь-ласка, що ти нам приніс?
-Чому ця водичка там опинилася?
- Чи правильно вчинила та дитина,яка не закрила кран? Чому?
- Молодці! Одну частину ми отримали. ( кріплю на ватман)
2. Щоб виконати друге завдання карти нам потрібно підійти до столів
( Дітки поділяються по три - як раніше було вже поділено їх)
( На столах стоять: немитий посуд, брудні овочі, брудні пензлики,брудна сукня,брудні лялькові черевички. Також на кожному столі стоїть мисочка, чашка з водою, губка, серветка)
Увага! Зараз будуть працювати наші ручки.
Завдання: потрібно зробити ті предмети,які лежать перед Вами чистими.....
Працювати починаємо за сигналом дзвіночка і до тих пір поки пісочок весь не збіжить донизу..
( Дзвенить дзвіночок і дітки починають працювати)
- Молодці! А тепер говоритимуть наші ротики, але тільки у того до кого торкнеться чарівна паличка.
- Що ми зробили?
- Куди ми можемо подіти цю воду?
- Розумнички, друга частина теж у нас ( кріплю на ватман)
Фізхвилинка - А зараз відпочинемо
Щоб город перекопати.....
Що беруть до рук?... ( Лопату)
Потім у глибоку ямку...
Висівають, що?...( Зернятко)
Треба й сонце і тепло....
Щоб зернятко.....( Проросло)
А чому рослина сходить?
Бо корінчики п'ють ......(Воду)
А щоб добрий був врожай...
Ти зі мною політай......
3. Третє завдання від карти, перепливти річку.
Я буду капітаном, а Ви моєю командою.
1,2,3 в корабель вже сіли ми.....
( Звучить мелодія річки)
Ми пливемо.... Ой, а що це? ( сміття)
- Ми його так і залишимо? ( ні,зберемо)
Завдання: збираємо сміття в пакет.......
Дидактична гра " Я почну,а ти продовж...."
( Відповідають тільки ті,до кого доторкнуся чарівною паличкою)
-А тепер можу його викинути в річку? Чому?
- Ми не можемо кидати сміття в річку, бо там .......
- І якщо ми її забруднимо, то .......
- Для того,щоб в нас була вода, ми ...........
- Ми отримали з Вами третю частину ....
- Погляньте,які ми молодці. Ми з Вами врятували нашу Землю.
Дидактична гра " Земля яка?"
- Відповідає той, до кого торкнулася чарівна паличка....
ІІІ. Підсумок заняття
- Молодці! Ви сьогодні змогли допомогти нашій Землі.
А давайте пригадаємо приказку,яку ми вивчили раніше:
" Закривай сильніше кран, щоб не витік океан..."
- Ви мої розумнички. А зараз Ви скажете,що Вам найбільше сподобалося, чи що Ви запам'ятали.
Мама-Хмаринка,яку ми з Вами виготовили раніше чекає своїх діток-Краплинок..
Дидактична гра " Краплинку на місце повертай, що запам'яталося - розповідай...
( Діти повертають Краплинки до Хмаринки та розповідають, що запам'ятали.
- Ось і закінчилося наше заняття. Але пам'ятайте, що вода - це сік життя. Без неї ми не зможемо жити....
А на згадку про наше заняття, Вам зараз в спальні Вікторія Геннадіївна роздасть сині кульки, які дуже схожі на краплинки води. Ви їх там надуєте ( ми вчилися) і потім віднесете додому і розкажете своїм батькам про те, що робили на занятті.
- До, побачення скажіть нашим гостям і крокуйте в спальню.