Заняття зі сталого розвитку на тему : " Упаковка"
Мета: дати дітям первинні уявлення про "упаковку", види упаковок,
формувати початкові уявлення про дизайн, як вид творчої діяльності; підводити до розуміння того, що упаковка – це матеріал, в який упаковане що-небудь. Необхідна річ, яку використовують люди у побуті, та те, що продукти дизайну красиві та привабливі; стимулювати фантазію дітей; вчити висловлювати власну думку; розвивати логічне мислення, зв'язне мовлення, творчу уяву, моторику, креативність, здатність послідовно доводите розпочате до кінця; закріплювати вміння рахувати в межах 8; виховувати самостійність, естетичний смак.
Попередня робота: розгляд упаковок від різних товарів, їх обговорення; бесіда
про професію дизайнера, її різновиди; розгляд картинок дизайнерських
професій; вивчення віршів.
Матеріали: картки з цифрами від 1 до 8 на А 4 форматі; картки з буквами на А 4
форматі У,П,А,К,О,В,К,А; картки сонечка, квітки, дощика, посмішки, повітряного поцілунку, та людина махає рукою; карта з конвертами від 1 до 5 в яких завдання; листочки А 5 формату по 1 на кожну дитину; кольорові олівці; макет шоколадки; чарівна паличка ( можна щоб світилася)
- Любі дітки, до нас сьогодні завітали гості, давайте з ними привітаємося за
допомогою картинок
* Привітаймо сонечко!
* Здрастуй дороге!
* Привітаймо квіточку!
* Хай вона росте!
*
* Привітаймо дощик!
* Лийся мов з відра!
* Привітаймо гостей усіх
* Зичимо добра!
- А зараз ми привітаємося з Вами. Є люди, які вітаються без слів за допомогою мі-
міки обличчя чи мовою жестів. так і ми дивимося на картинки і вітаємося
( посмішка, повітряний поцілунок, помахати рукою)
- Сьогодні ми з Вами будемо мандрівниками, а подорожувати нам з Вами допоможе чарівна паличка.
Дидактична гра " Вперед, назад, вліво, вправо"
( звучить чарівна мелодія)
- 1, 2, 3 - чарівна паличка шлях нам покажи...Ой, чарівна паличка вказує мені на
( вихователь торкається дитини, яка буде виконувати завдання, а діти в цей час
сидять півколом. Дитина, яку вибирає паличка підходить до вихователя)
- Дивіться, чарівна паличка засвітилася і кудись мене тягне.
( вихователь з паличкою йде до стільця тієї дитини і дістає конвертик та
звертається до дитини)
Завдання: ....кроків вліво ( вправо, вперед, назад).... кроків вліво ( вправо, вперед,
назад); ....кроків вліво ( вправо, вперед, назад)
( відповідно до того написати де буде висіти карта, завішена покривалом)
- Допоможи мені зняти покривало і поглянемо всі на що ж нам указувала чарівна
паличка.
( на ватмані карта з конвертами від 1 до 5)
- Погляньте, чарівна паличка світиться. Вона задоволена нами. А що ж це ми з
Вами відкрили?
Дидактична гра " Пригадай та виклади.."
( звучить чарівна мелодія)
1, 2, 3 - завдання з конвертика під № 1 дістане ....
( вихователь вибирає дитину і торкається її чарівною паличкою)
- Вам потрібно викласти по порядку цифри від 1 до 8
( діти сидять за столами, а вихователь проводить індивідуальну роботу за потре-
бою. А дитина, яку вибрала чарівна паличка, виконує завдання на дошці)
- Зараз ми перевіримо чи правильно виконали завдання. Якщо правильно то мало
утворитися слово.
( перевертаємо цифри і утворилося слово - УПАКОВКА)
- Чарівна паличка знову світиться, значить ми молодці і виконали завдання.
( звучить чарівна мелодія)
1, 2, 3 - завдання під № 2 дістане з конвертика ......
( вихователь торкається певної дитини чарівною паличкою)
Завдання : що таке УПАКОВКА?
( діти стоять півколом перед 2 столами на яких лежать різні упаковки: пляшки,
банки, коробки, обгортки, стіки...)
- Розгляньте все, що Ви бачите перед собою .....Але відповідь на моє запитання
дає той, до кого я торкаюся чарівною паличкою.
- Що таке, на Вашу думку, упаковка?
- Для чого потрібні упаковки?
- Які Ви знаєте упаковки?
- Що таке стіки? ( показую)
Стік- це стильна упаковка для порціонної продукції.
- Як Ви гадаєте, що значить таке висловлювання:
По одягу зустрічають,
по розуму проводжають.
( відповіді дітей, а потім звучить чарівна мелодія)
- Ой, паличка знову нас кудись кличе.
- Дітки, одяг - це та ж упаковка. Але одяг ми одягаємо на себе, а упаковка -
упаковує та зберігає товар.
Дидактична гра " Упаковка яка?"
- Той до кого я торкаюся чарівною паличкою, відповідає.
( відповіді дітей: яскрава, красива, цікава, мила, приваблива....)
- А чому упаковку виготовляють такою привабливою?
( відповіді дітей)
( звучить чарівна паличка і починає світитися)
- Ви молодці, гарні відповіді давали, але паличка знову щось хоче.... Вона хоче,
щоб ми дістали завдання з конвертика № 3
- Паличка хоче, щоб ми зробили фізхвилинку.
Фізхвилинка
Встанем разом на хвилинку, зробимо фізкультхвилинку:
Руки вгору, руки вниз, вправо, вліво нахились.
Сіли, встали, сіли, встали, як зайчата, пострибали.
Ніжками потупотіли, у долоньки поплескали.
Веселенько усміхнулись, до роботи повернулись.
- Паличка чарівна світиться. Ви розумнички. Нам вже час відкривати конверт № 4
( вихователь торкається дитини, яка приносить завдання і діти стають в коло)
Дидактична гра" Розбери упаковки"
- Завдання наше з Вами зараз таке: до кого торкається чарівна паличка, той бере з
кошика будь-яку упаковку. Але віднести її потрібно і покласти до відповідної
коробки. Там де написано букву М - кладемо м'яку, а там де написана буква Ж-
жорстку. ( під час гри проводиться індивідуальна робота за потребою)
( звучить тиха, спокійна мелодія і діти за дотиком чарівної палички починають
працювати).
- Знову наша паличка світиться, значить ми молодці і правильно виконали
завдання.
Дидактична гра " Дизайнери"
1, 2, 3 - за завданням наступним піде... ( той до кого торкається чарівна паличка)
( там маленька шоколадка та записка)
Записка: Ви - дизайнери.
- Сідайте на свої місця. І ми з Вами послухаємо діток, які підготували нам деякі
дітки.
( на столах перед дітьми лежать листочки та олівці)
Вірші:
1. Не спиниться ані мить
В його руках усе горить
Так швидко і уміло
Робить дизайнер своє діло.
2. Той, хто вміє малювати
Може хати меблювати
Він робитиме кар'єру
Як дизайнер інтер'єру/
3. Модельєри фантазують
Сукні та спідниці
Шиють та малюють
Моду просувають
Все про неї знають.
4. Не планує інтер'єр
Модний одяг розробляє
Та моделей одягає
Це дизайнер - модельєр.
- Ось зараз і Ви будете дизайнерами упаковок для всіх Вами улюблених шоколадок. Щоб покупці на них звертали увагу потрібно, щоб вони були яскравими.
Погляньте, давайте пригадаємо, що на упаковці має бути:
* назва
* термін зберігання
* склад
* товарний знак
І звичайно вона має бути яскравою. Поки звучить мелодія Ви працюєте і робите
макет - упаковки для ось цієї шоколадки ( вихователь показує макет шоколадки)
( індивідуальна робота за потребою)
- Закінчилася мелодія і знову горить наша чарівна паличка. Ви молодці, створили
гарні макети упаковки. А тепер підніміть і покажіть їх гостям, а потім покладіть їх
на стіл.
( чарівна мелодія звучить)
1, 2 , 3 - в коло разом стали ми. Ми сьогодні розумнички. Обіймемо себе та
посміхнемося :)
А тепер той, до кого торкається чарівна паличка, пригадує що ми робили на
занятті та розповідає, що йому найбільше сподобалося. ( відповіді дітей)
Погляньте за те, що ми були розумничками чарівна паличка знову світиться і веде
мене кудись. ( вихователь йде туди де заховані смаколики)
А ось і наші смаколики, це маленькі шоколадочки. Це Вам за те, що Ви були ро-
зумнички. А пригощатися Ви будете коли попрощаєтеся з гостями.
Давайте скажемо гостям: До побачення!
( Діти виходять з групи)
1