Мета: розповісти учням про економне використання води; дати уявлення про те, який шлях долає вода, перш ніж потрапляє в наші будинки; закріплювати знання про воду і про те, як людина її використовує; формувати пізнавальний інтерес до природи; виховувати екологічну свідомість.
Тема: Водний детектив, або як економно використовувати воду в повсякденному житті?
Мета: розповісти учням про економне використання води; дати уявлення про те, який шлях долає вода, перш ніж потрапляє в наші будинки; закріплювати знання про воду і про те, як людина її використовує; формувати пізнавальний інтерес до природи; виховувати екологічну свідомість.
Обладнання: малюнки
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
II. Спостереження за змінами в природі.
- Подивіться у вікно. Який стан неба? Холодно чи тепло надворі? Чи є опади? Які саме? Чи є вітер? - Запишіть в таблиці календаря спостережень відповідні умовні знаки. |
|
ІIІ. Повторення вивченого матеріалу
- На попередньому уроці ви дізналися про те, якою буває вода, яке її значення. Пригадайте до якої природи належить вода.
- Де в природі міститься вода?
- Які рослини і тварини живуть у воді?
- Для чого людина використовує воду?
- Чим забруднюється вода?
- що потрібно робити, щоб вода була чистою?
ІV. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку
V. Вивчення нового матеріалу.
Як використовувала воду Лапуня
Витрати води Лапуні:
1 літр води це 5 склянок води.
ІНФОРМАЦІЯ ДО РОЗДУМІВ
Розумник запропонував Пустунчику і Лапуні вести облік використаної впродовж дня води. Полічи, скільки склянок води (або мілілітрів води) витратили Лапуня і Пустунчик. Хто з друзів бережно використовував воду? Скільки води він зекономив? А хто не переймався, скільки води витрачено? На що можна було 6 витратити змарновану воду?
Познач літерою „З" дії як призводять до заощадження води, а літерою „М" познач марнування води
1. Тривалий душ
2. Наповнювання ванни по вінця.
3. Зволікання з ремонтом протікаю чого крану.
4. Ремонтування раковини, яка протікає.
5. Прання тільки при повному заповнення пральної машини.
б. Миття посуду тільки при повному запевненні посудомийної машини.
7. Наповнювання ванни на чверть.
8. Закручування крану під час чищення зубів.
9. Ремонтування протікаючого крану.
10. Щоденне прання невеликої кількості одягу.
11. Чищення зубів при відкритому крані.
ЯК ВИКОРИСТОВУВАВ ВОДУ ПУСТУНЧИК
1. Працював на сонці дуже захотів пити. Напився холодної води 1 склянка.
2. Міні попросила вимити посуд піст сніданку. Поклав посуд у посудомийну машину і включив її. В обід також мив посуд. 60 л
3. Спека. Наповнив басейн у саду. 100 л
4. Мама попросила увечері вимити велосипед. 15 л
5. Поралися з татом на городі. Рослини потребують води, тому підлили їх з шлангу. 40 л
6. Нашій воді щоденно потрібна вода. 40 л
7. Грав у волейбол тому прийняв ванну. 150 л
8. Перед обідом мию руки в біжучій воді. 5 л
9. Треба змити унітаз. 6 л
10. З’їв морозиво треба сполоснути рот під біжучою водою. 2 л
11. Помітив, що протікає кран. Але це ж тільки крапелька! 2 л
Витрати води Постунчика:
— Виявляється, ми витрачаємо води найбільше у світі. Щодня вдома на 1 людину використовуємо:
• на миття рук (не закриваючи кран) — 6-8 л;
• чищення зубів — 6-8 л;
• обполіскування унітазів — 15 літрів (за одне змивання);
• душ — 15-20 л на хвилину;
• прання — 130-150 л (за 1 прання);
• прийняття ванни — 150 л.
Води витрачаємо багато. Тому люди намагаються придумати, як заощадити воду.
Вода тече з крану швидше, ніж ви встигаєте її використовувати повністю. За хвилину з відкритого крану витікає 12-20 л безцінної прісної води! Адже економія води — це всього лише справа звички: закривайте кран, поки ви чистите зуби або користуйтеся склянкою для полоскання рота. Мийте посуд не під поточним струменем води, а в раковині, закривши отвір пробкою. А головне — не забувайте закривати воду!
Три простих правила — і за рік ви можете заощадити ціле озеро діаметром 200 м і завглибшки 2 м. Окрім цього, ви також економите хімікати, що використовують для очищення води, та енергію, що використовують для її нагрівання і перекачування.
5. Вивчення правил економії води
• Під час полоскання рота — закривати кран, поки чистиш зуби, і користуватися склянкою.
• Замінити прийом ванни душем.
• Приймаючи душ, намагатися, щоб вона не витрачалася марно.
• Мити посуд не під поточним струменем, а в раковині, закривши зливний отвір пробкою.
• Прати білизну при повному завантаженні машини.
• За допомогою батьків полагодити всі крани, що підтікають.
• На дачі поставити бочку для водостічної води.
Фізкультхвилинка
VI. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів
VII. Підсумок уроку
— Яке значення має вода в нашому житті?
— Як слід ставитися до води?
— Що на уроці було цікавим?
— Запам’ятайте: економлячи воду, ми зберігаємо енергію, гроші, своє здоров’я і здоров’я нашої планети.