"Вогонь - друг чи ворог?" (Виховна година,2 клас)

Про матеріал
Тема: Вогонь – друг чи ворог? Мета: поглибити і закріпити дитячі уявлення про користь і шкоду від вогню, небезпечні ситуації, причини виникнення пожежі та правила поведінки при пожежі; розвивати в дітей розуміння того, що гра з сірниками призводить до біди, формувати навички правильного, бережного користування вогнем та усвідомлених дій під час виникнення пожежі, ознайомити з нелегкою, героїчною працею пожежників. Обладнання: малюнки розмальовки, проектор, ноутбук, мультфільми « Мудрі казки тітоньки Сови «Пожежа», «Приборкувач вогню», загадки, сигнальні долоньки. Хід бесіди І. Організційний момент ІІ.Оголошення теми бесіди. Учитель: Увага! Розпочинає роботу школа надзвичайних ситуацій. Загадки 1. Вогню малі брати 2. Хвостом воду бере, І мають щедру душу. Хвостом випускає Хоч з дерева вони Як вогонь розбушувався Вогонь дають завжди. Його поливає. (Сірники) ( Пожежна машина) 3. Шипить, злиться, Води боїться. (Вогонь) Учитель: - Як ви думаєте, про що сьогодні піде розмова в нас на уроці надзвичайних ситуацій? (Про пожежу) - Що з являється під час пожежі? ( Вогонь, дим) Вогонь давній супутник людини. Від тоді, як за легендою, Прометей порушив заборону Зевса і невелику іскру божественного вогнища сховав у порожній очеретині і приніс людям на землю, вогонь став надійним помічником і товаришем для людей . ( Запалюється свічка ) На вогонь можна дивитися без кінця. Якщо на нього довго дивитися, то можна щось розгледіти. ( Діти дивляться на вогонь і розповідають, що вони побачили.) - Як ви думаєте, діти, вогонь допомагає людині? - Давайте піднесемо руку до свічки, що ви відчуваєте? (тепло) Але давайте подивимось, що може статися, якщо дуже близько підійти до вогню. ( Дослід: показати дітям, що є невидиме полум я і воно теж небезпечне. Піднести папір на відстані кількох сантиметрів, не торкаючись видимої частини полум я. Через кілька секунд лист задимиться, з явиться коричнева пляма, а потім полум я. ) Не можна близько підходити до вогню, можна обпектися.Не можна близько підносити до вогню предмети, вони можуть загорітися і нанести шкоду людині або стати причиною пожежі. Завжди пам ятайте про це , малята. 1 конкурс « Від чого буває пожежа?» (Команди по черзі дають відповідь на запитання «так» чи «ні») - Чи буває вогонь від гри з сірниками? - Чи може загорітися телевізор? - Чи буває пожежа від того, що сердиться мама? - Чи виникне пожежа, якщо сушити білизну над плитою? - Чи буде пожежа від користування несправними електроприладами? - Чи загориться стілець під учнем, що крутиться? 2 конкурс « Чи знаєте ви?» - Як можна загасити маленький вогонь? - Чому всі предмети на пожежному щитку червоного кольору? - Чому не можна ховатися у кімнаті під час пожежі? - Що потрібно робити, якщо вода з чайника загасила газ? - Чи можна тушити бензин, який горить, водою? - Чому полум я гасне, якщо його накрити важкою тканиною? - Чи можна відчиняти вікна під час виникнення пожежі? - Чому не можна гасити водою телевізор? - Чому не можна вмикати електроприлади чи запалювати вогонь, якщо в приміщенні відчувається запах газу? - Як можна захиститися від диму під час евакуації з приміщення? 4 конкурс « Збери пожежний щит » (Діти відгадують загадки, а відгадку-малюнок чіпляють на дошку Загадки : 1. Хвіст дерев яний, залізний рот, Скрізь вистачає мені турбот. ( Сокира) 2. Два вушка, ще й дужка. Порожнє бринить, а повне – мовчить. (Відро) 3. Я вмію все робити – Копати, прикидати. Невже ви не впізнали Звичайної ... ( Лопати) 4. Маю довгу шию, маю два носи, Все з вогню дістану, тільки попроси.(Багор) 5. Я всюди рвуся на пролом, А називаюсь просто…(Лом) 6. Коли вогнище палає, Він гасить його допомагає. Із піщинок наш дружок, Здогадались? Це …. (Пісок) 7. Буває хмаркою вона, сніжинкою буває. Бува, як скло, крихка й тверда, Та більше рідкою буває. Найважливіша в пожежного зброя З нею завжди іде він до бою. (Вода) 8. Він завжди на гвіздочку, Має червону сорочку. І вогонь блокує вміло В білій і пухнастій піні. ( Вогнегасник) Учитель: А якщо все-таки трапилась біда. Що робити? Правило 1. Не ховатись у куток, а вогонь гасити. Правило 2. Поки він іще малий ти на нього воду лий Правило 3. Сип пісок, топчи, накрий, щоб не міг палити. Правило 4. Із вогнем вступай у бій, подолать його зумій. Правило 5. А якщо вогонь не згас і багато диму – вибігай з кімнати враз з дітками малими. Правило 6. Всіх хто є у домі клич на допомогу. - Що треба робити коли впевнились, що трапилась пожежа? Учень: Швидко набирати 101 і правильно називати своє прізвище, вулицю, номер будинку і квартири. Учитель: Не можна даремно викликати пожежників, можливо в цей момент їх чекатимуть в іншому місці, там де вони справді дуже потрібні. - А хто з наших хлопчиків мріє стати пожежником? Робота в групах. Що ви зробите: - У квартирі чути запах газу. Потрібно … (припинити подачу газу, перекривши кран. Провітрити приміщення. Піти до сусідів і повідомити з їхнього телефону батьків про дану ситуацію) - Твоє помешкання раптово почало наповнюватися чадним димом. Потрібно … (з’ясувати причину появи диму, і якщо можливо, погасити пожежу. Провітрити приміщення, повідомити сусідів чи батьків.) - Повертаючись зі школи, ти бачиш, що з вікон твоєї оселі йде густий, чорний дим. Потрібно … (Викликати службу пожежної охорони. Покликати на допомогу людей.) - Знаходячись удома, ти відчув запах диму, який іде від вхідних дверей. Визирнувши на площадку сходів, ти побачив, що із сусідньої квартири суне дим. Ти знаєш , що сусідів немає вдома. Якими будуть твої дії? - Як правильно надати першу допомогу при легкому опіку? Вибери правильну пораду. - Змочити шматочок вати розчином перекису водню й прикласти до ушкодженого місця. - Охолодити обпалене місце під струменем води - Змастити вражене місце кремом або маззю Учитель: Діти, ви переконались, що з вогнем необхідно поводитись обережно, дотримуватись правил протипожежної безпеки. І тоді ніколи не доведеться дзвонити101. Пам’ятка для дітей: - Не грайся з сірниками. - Не розпалюй вогнищ без дорослих. - Не носи запалені палки. - Не пускай підпалених паперових літачків. - Нічого не підпалюй. - Не запалюй збільшувальними скельцями папір, ганчір’я, суху траву. - Не запалюй свічку самостійно, без дорослих. - Не бався запальничкою. - Пам’ятай номер служби безпеки – 101. - 102 – міліція - 103 – швидка допомога Ці номери повинні бути написані великими цифрами і висіти над домашнім телефоном, щоб у разі потреби не розгубитися, а правильно набрати потрібний номер. Цим ви врятуєте своє життя і майно. ІІІ. Підсумок бесіди Учитель: Діти, різні випадки можуть трапитися в житті людини: і пожежа і хвороба, і зустріч з грабіжником. І зараз ми перевіримо, чи знаєте ви до яких служб треба звертатися у таких випадках. 1. Якщо пахне газ в квартирі, Ти дзвони… 104. 2. Якщо з явивсь вогонь і дим – То дзвони …. 101. 3. В хату вдерся злодій, біда! Треба набирати … 102. 4. Якщо потрібні лікарі – Швидше викликай…103. А зараз я хочу перевірити, що ж ви запам’ятали з наших уроків. У кожного з вас у руках є сигналики (у вигляді долоньок) червоного і зеленого кольорів. Я буду читати вам речення і коли твердження буде правильним, ви піднімаєте зелену долоньку, а коли я говорю щось неправильно, ви піднімаєте долоньку червоного кольору. 1. Вогонь допомагає людям готувати їжу і грітися. (так) 2. Первісні люди видобували вогонь тертям двох паличок або двох камінців. (так) 3. Прометей подарував людям воду. (ні) 4. Вогонь можна загасити піском. (так) 5. Під час пожежі у квартирі потрібно відчиняти настіж вікна. (ні) 6. Під час пожежі потрібно телефонувати за номером 122 (ні) 7. Не можна гратися сірниками та запальничками (так) 8. Виходячи з квартири потрібно вимикати всі електроприлади. (так) 9. Щоб стати пожежним потрібно вміти багато спати, багато їсти шоколадок та цукерок. (ні) 10. Під час пожежі потрібно телефонувати за номером 101. Розглядаємо з дітьми стенд « Острівці безпеки» у класі. Робота в парах. Розфарбовуємо малюнки про пожежу.
Перегляд файлу

 

Тема: Вогонь – друг чи ворог?

Мета: поглибити і закріпити дитячі уявлення про користь і шкоду від вогню, небезпечні ситуації, причини виникнення пожежі та правила поведінки при пожежі; розвивати в дітей розуміння того, що гра з сірниками призводить до біди, формувати навички правильного, бережного користування вогнем та активних усвідомлених дій під час виникнення пожежі, ознайомити з нелегкою, героїчною працею пожежників.

Обладнання: малюнки розмальовки, проектор, ноутбук, мультфільми 

« Мудрі казки тітоньки Сови «Пожежа», «Приборкувач вогню», загадки,

сигнальні долоньки.

                                        Хід бесіди

І. Організційний момент

ІІ.Оголошення теми бесіди.

Учитель:  Увага! Розпочинає роботу школа надзвичайних ситуацій.

Загадки

 1.  Вогню малі брати                                      2.     Хвостом воду бере,

     І мають щедру душу.                                        Хвостом випускає

    Хоч з дерева вони                                              Як вогонь розбушувався

    Вогонь дають завжди.                                     Його поливає.

                                (Сірники)                                          ( Пожежна машина)

                                                                     

    3. Шипить, злиться,

        Води боїться.

                       (Вогонь)

Учитель:  - Як ви думаєте, про що сьогодні  піде розмова в нас на уроці надзвичайних ситуацій?  (Про пожежу)

                   -   Що з являється під час пожежі? ( Вогонь, дим)

 Вогонь давній супутник людини. Від тоді, як за легендою, Прометей порушив заборону Зевса і невелику іскру божественного вогнища сховав у порожній очеретині і приніс людям на землю, вогонь став надійним помічником і товаришем для людей .

( Запалюється свічка )

На вогонь можна дивитися без кінця. Якщо на нього довго дивитися, то можна щось розгледіти. ( Діти дивляться на вогонь і      розповідають, що вони побачили.)

                 - Як ви думаєте, діти, вогонь допомагає людині?

                  - Давайте піднесемо руку до свічки, що ви відчуваєте? (тепло)

 Але давайте подивимось, що може статися, якщо дуже близько підійти до вогню.

( Дослід: показати дітям, що є невидиме полум я і воно теж небезпечне. Піднести папір на відстані кількох сантиметрів, не торкаючись видимої частини полум я.  Через кілька секунд лист задимиться, з явиться коричнева пляма, а потім полум я. ) 

Не можна близько підходити до вогню, можна обпектися.Не можна близько підносити до вогню предмети, вони можуть загорітися і нанести шкоду людині або стати причиною пожежі. Завжди пам ятайте про це , малята.

 1 конкурс « Від чого буває пожежа?»

(Команди по черзі дають відповідь на запитання «так» чи «ні»)          

- Чи буває вогонь від гри з сірниками?

 

 

-  Чи може загорітися телевізор?

-  Чи буває пожежа від того, що сердиться мама?

- Чи виникне пожежа, якщо сушити білизну над плитою?                                                

- Чи буде пожежа від користування несправними  електроприладами?                                                          

- Чи загориться стілець під учнем, що крутиться?

2 конкурс « Чи знаєте ви?»

 - Як можна загасити маленький вогонь?

 - Чому всі предмети на пожежному щитку червоного кольору?

 - Чому не можна ховатися у кімнаті під час пожежі?

 - Що потрібно робити, якщо вода з чайника загасила газ?

 - Чи можна тушити бензин, який горить, водою?

           -  Чому полум я гасне, якщо його накрити важкою тканиною? 

           - Чи можна відчиняти вікна під час виникнення пожежі?

           - Чому не можна гасити водою телевізор? 

           - Чому не можна вмикати електроприлади чи запалювати вогонь,  якщо в    приміщенні відчувається запах газу?

          - Як можна захиститися від диму під час евакуації з приміщення?


 4 конкурс « Збери пожежний щит »

(Діти відгадують загадки, а відгадку-малюнок чіпляють на дошку

Загадки :

1.    Хвіст дерев яний, залізний рот,

Скрізь вистачає мені турбот.              ( Сокира)

 

2.    Два вушка, ще й дужка.

Порожнє бринить, а повне – мовчить.                (Відро)

 

3.    Я вмію все робити –

Копати, прикидати.

Невже ви не впізнали

Звичайної …                   ( Лопати)

 

4.    Маю довгу шию, маю два носи,

Все з вогню дістану, тільки попроси.            (Багор)

 

5.    Я всюди рвуся на пролом,

А називаюсь просто…                      (Лом)

 

6.    Коли вогнище палає,

Він гасить його допомагає.

Із піщинок наш дружок,

Здогадались? Це ….              (Пісок)

 

7.    Буває хмаркою вона, сніжинкою буває.

Бува, як скло, крихка й тверда,

Та більше рідкою буває.                     

                                   Найважливіша в пожежного зброя

                                   З нею завжди іде він до бою.                     (Вода)

 

8.     Він завжди на гвіздочку,

Має червону сорочку.

І вогонь блокує вміло

В білій і пухнастій піні.                ( Вогнегасник)

Учитель: А якщо все-таки трапилась біда. Що робити?

Правило 1. Не ховатись у куток, а вогонь гасити.

Правило 2. Поки він іще малий ти на нього воду лий

Правило 3. Сип пісок, топчи, накрий, щоб не міг палити.

Правило 4. Із вогнем вступай у бій, подолать його зумій.

Правило 5. А якщо вогонь не згас і багато диму – вибігай з кімнати враз з дітками малими.

Правило 6. Всіх хто є у домі клич на допомогу.

 

 

 

Що треба робити коли впевнились, що трапилась пожежа?

Учень: Швидко набирати 101 і правильно називати своє прізвище, вулицю, номер будинку і квартири.

Учитель: Не можна даремно викликати пожежників, можливо в цей момент їх чекатимуть в іншому місці, там де вони справді дуже потрібні.

  • А хто з наших хлопчиків мріє стати пожежником?

Робота в групах.

Що ви зробите:

  • У квартирі чути запах газу. Потрібно … (припинити подачу газу, перекривши кран. Провітрити приміщення. Піти до сусідів і повідомити з їхнього телефону батьків про дану ситуацію)
  • Твоє помешкання раптово почало наповнюватися чадним димом. Потрібно … (з’ясувати причину появи диму, і якщо можливо, погасити пожежу. Провітрити приміщення, повідомити сусідів чи батьків.)
  • Повертаючись зі школи, ти бачиш, що з вікон твоєї оселі йде густий, чорний дим. Потрібно … (Викликати службу пожежної охорони. Покликати на допомогу людей.)
  • Знаходячись удома, ти відчув запах диму, який іде від вхідних дверей. Визирнувши на площадку сходів, ти побачив, що із сусідньої квартири суне дим. Ти знаєш , що сусідів немає вдома. Якими будуть твої дії?
  • Як правильно надати першу допомогу при легкому опіку? Вибери правильну пораду.
  • Змочити шматочок вати розчином перекису  водню й прикласти до ушкодженого місця.
  • Охолодити обпалене місце під струменем води
  • Змастити вражене місце кремом або маззю

Учитель: Діти, ви переконались, що з вогнем необхідно поводитись обережно, дотримуватись правил протипожежної безпеки. І тоді ніколи не доведеться дзвонити101.

Пам’ятка для дітей:

  • Не грайся з сірниками.
  • Не розпалюй вогнищ без дорослих.
  • Не носи запалені палки.
  • Не пускай підпалених паперових літачків.
  • Нічого не підпалюй.
  • Не запалюй збільшувальними скельцями папір, ганчір’я, суху траву.
  • Не запалюй свічку самостійно, без дорослих.
  • Не бався запальничкою.
  • Пам’ятай номер служби безпеки – 101.

 

 

 

  • 102 – міліція
  • 103 – швидка допомога

Ці номери повинні бути написані великими цифрами і висіти над домашнім телефоном, щоб у разі потреби не розгубитися, а правильно набрати потрібний номер. Цим ви врятуєте своє життя і майно.

ІІІ. Підсумок бесіди

Учитель:  Діти, різні випадки можуть трапитися в житті людини: і пожежа і хвороба, і зустріч з грабіжником. І зараз ми перевіримо, чи знаєте ви до яких служб треба звертатися у таких випадках.

                                 1.   Якщо пахне газ в квартирі,

                                                  Ти дзвони…  104.

                                          

                                           2.    Якщо з явивсь вогонь і дим –

                                                  То дзвони …. 101.

 

                                           3.   В хату вдерся злодій, біда!

                                                 Треба набирати … 102.

 

                                           4.   Якщо потрібні лікарі –

                                                  Швидше викликай…103.

А зараз я хочу перевірити, що ж ви запам’ятали з наших уроків. У кожного з вас у руках  є сигналики (у вигляді долоньок) червоного і зеленого кольорів. Я буду читати вам речення і коли твердження буде правильним, ви піднімаєте зелену долоньку, а коли я говорю щось неправильно, ви піднімаєте долоньку червоного кольору.

  1. Вогонь допомагає людям готувати їжу і грітися. (так)
  2. Первісні люди видобували вогонь тертям двох паличок або двох камінців. (так)
  3. Прометей подарував людям воду. (ні)
  4. Вогонь можна загасити піском. (так)
  5. Під час пожежі у квартирі потрібно відчиняти настіж вікна. (ні)
  6. Під час пожежі потрібно телефонувати за номером 122 (ні)
  7. Не можна гратися сірниками та запальничками (так)
  8. Виходячи з квартири потрібно вимикати всі електроприлади. (так)
  9. Щоб стати пожежним потрібно вміти багато спати, багато їсти шоколадок та цукерок. (ні)
  10. Під час пожежі потрібно телефонувати за номером 101.

 

Розглядаємо з дітьми стенд « Острівці безпеки» у класі.

Робота в парах.

Розфарбовуємо малюнки про пожежу.

docx
Додано
3 листопада
Переглядів
38
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку