Володимир Короленко "Сліпий музикант"

Про матеріал
Подаю матеріали до уроку зарубіжна література в 5 класі за творм В. Короленка "Сліпий музикант". Встанови послідовність подій за творм, впізнай героя, літературний диктант. Ці види діяльності на уроці розвивають логічне мислення дітей , творчу уяву і дають можливість перевірити як учні запамятали твір.
Перегляд файлу

Володимир Короленко «Сліпий музикант»

Літературний диктант

  1. Володимир Галактіонович Короленко народився в м. Житомирі, в сім’ї … (судді).
  2. Хлопець навчався в польському пансіоні , потім – … ( у Житомирській і Рівненській гімназіях).
  3. Гімназійний курс Володимир Короленко завершив із … (срібною медаллю).
  4. «Людина створена для щастя, як птах для польоту», – стверджував митець в оповіданні … («Парадокс»). 
  5. У повісті «Сліпий музикант» відображені спогади В. Короленка про … (матір).
  6. Дія повісті відбувається на … (заході сучасної України).
  7. За жанром №Сліпий музикант»  – це … (повість).
  8. У центрі твору поставлений образ … (Петра Попельського) .
  9. Хто першим відкрив перед хлопчиком чарівний світ музики? ( Конюх Юхим).
  10. Вихованням Петра займались … (мати і дядько Максим).
  11. Сліпі дзвонарі – це … (Єгорій і  Роман).
  12. Петрусь здивував Евеліну тим, що … (він сліпий, а може розрізняти на дотик квіти).
  13. Петро, разом із сліпими жебраками помандрував до … (Почаївської лаври).
  14. Як склалися стосунки Петра й Евеліни?  (Вони одружилися, в них народився син).
  15. Найкращий друг і вихователь Петруся …  (дядько Максим).

 

 

 

Володимир Короленко «Сліпий музикант»

Впізнай героя за цитатою

  1. «… був схожий на тисячу інших сільських поміщиків Південно-західного краю: він був добродушний, навіть, мабуть, добрий, добре наглядав за робітниками й дуже любив будувати та перебудовувати млини. Ця робота забирала майже весь його час, і тому голос його лунав у домі тільки в певні , визначені години дня, що збігалися з обідом, сніданком та іншими такими подіями. В таких випадках він завжди вимовляв незмінну фразу: « Чи здорова ти, моя голубко?» …  (Батько).

 

  1. «… був зовсім іншою людиною. Років за десять до описуваних подій був відомий як найнебезпечніший забіяка не тільки в околицях його маєтку, а навіть у Києві «на Контрактах». Усі дивувались, як це в такій поважній в усіх відношеннях сім’ї, якою була сім’я пані Попельської, уродженої Яценко, міг удатися такий жахливий братик.»   ( Дядько               Максим).

 

  1. «Праву ногу йому зовсім одрізали, і тому він ходив на милиці. А ліва рука була покалічена й придатна тільки на те, щоб сяк-так спиратися на палицю. Та й взагалі він став серйознішим, вгамувався, і тільки час від часу його гострий язик орудував так само влучно, як колись шабля. Він перестав їздити на «Контракти», рідко показувався на людях і більшу частину часу просиджував у своїй бібліотеці, читаючи якісь книжки, про які ніхто нічого не знав, крім припущення, що книжки зовсім безбожні. Він також писав щось, та що писання його ніколи не друкувалися в «Кур’єрку», то ніхто не надавав їм серйозного значення….»  ( Максим).

 

  1. Для свого віку хлопчик був високий і стрункий; обличчя його було трохи бліде, риси тонкі й виразні. Чорне волосся відтіняло ще дужче білість обличчя. А великі темні , малорухливі очі надавали йому своєрідного виразу, що якось зразу приковував увагу. Легка складка над бровами, звичка трохи подаватися головою вперед і вираз смутку, що часом  пробігав якимись хмарами по вродливому обличчю, …»  (Петрусь).

 

  1. «… невеличка дівчинка, з довгою русою косою й блакитними очима, що вражала всіх при першому ж знайомстві якоюсь дивною солідністю, розлитою в усій її постаті. Здавалося, спокій пізнього кохання батьків відбився в характері доньки цією недитячою розсудливістю, плавною спокійністю рухів, задумливістю й глибиною блакитних очей. Вона ніколи не цуралася сторонніх, не ухилялась від знайомства з дітьми й брала участь в їх іграх.» (Донька Яскульських).

 

  1. «… став уже юнаком, зріс, як теплична квітка, захищений від різних сторонніх впливів далекого життя. …» (Петро).

 

  1. «…був міцний старик, сивий, з довгими козацькими вусами і в широких козацьких шароварах. Він носив кисет з тютюном та люльку привязаними біля пояса, розмовляв не інакше, як по-малоросійському, і поруч двох синів, вдягнутих у білі свитки й вишивані малоросійські сорочки, дуже нагадував гоголівського Бульбу з синами. Однак у нього не було й слідів романтизму. Що відзначав гоголівського героя. Навпаки, він був прекрасний практик-поміщик, який ціле життя чудово ладнав з кріпацькими відносинами, … .  (Ставрученко).

 

  1. «… Такі обличчя бувають, здається, тільки у слов’янок. Правильні, гарні риси, покреслені плавними, холодними лініями; блакитні очі дивляться рівно, спокійно; рум’янець рідко показується на цих блідих щоках, але це не та звичайна блідість, яка щохвилини готова спалахнути полум’ям палкої пристрасті, це швидше холодна білість снігу. Пряме біляве волосся ледве-ледве відтінялось на мармурових скронях і спадало важкою косою, що ніби відтягала назад її голову приході»  ( Евеліна).

 

  1. « … виріс і змужнів. На щоках швидко спалахнув густий рум’янець. І так само швидко розливалася матова блідість. Нижня губа , ледве-ледве  відтягнута кутками вниз, часом якось напружено здригалася, брови чуйно насторожувались і ворушилися, а великі гарні очі , що дивились рівним нерухомим поглядом, надавали обличчю якогось не зовсім звичайного , похмурого відтінку.»  (Сліпий).

 

  1. «Був трохи старший; широка ряса висіла складками на худому тілі, риси обличчя були грубіші й різкіші. При уважному погляді на них проступали й відміни: був блондин, ніс у нього був трохи горбатий, … . Над губами пробивались вуса, і кучерява борідка облямовувала підборіддя. Але в жестах, в нервових складках губ, у постійному русі брів була та дивна, мовби кревна схожість, через яку багато горбанів теж нагадують один одного обличчям, як брати.»  (Дзвонар).
  2. «Обличчя його було широке, подзьобане віспою і надзвичайно добродушне. Закриті повіки ховали ямки очей, на губах грала добродушна усмішка. …) (Роман).

 

 

Володимир Короленко «Сліпий музикант»

Установіть послідовність подій у творі

 

  1. Спілкування Петруся зі Ставрученками.
  2. Прозріння сліпого.
  3. Евеліна і Петрусь – добрі друзі.
  4. Народження сліпого хлопчика в родині Попельських.
  5. Шлях до Почаєва.
  6. Нові перспективи для Евеліни і Петруся.
  7. Життя зі сліпцями.
  8. Враження від зустрічі із дзвонарем. 

 

 

docx
Додано
30 квітня 2023
Переглядів
158
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку