Володимир Сосюра. Коротко про поета. Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви його творів. Любов до Батьківщини як важливий складник життя людини («Любіть Україну!»)

Про матеріал
Запропонований матеріал презентації допоможе формувати наступні ключові компетентності: уміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності; емоційно-ціннісна - ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом В.Сосюри; опрацювати зміст поезії «Любіть Україну» та поезії «Осінь», формувати вміння виразно й осмислено читати поезії, проаналізувати образ України; літературознавча – повторити відомості  про віршовані розміри; з’ясувати значення терміна «громадянська лірика»; загальнокультурна – дотримуватися культури мовлення, удосконалювати  вміння зв’язно висловлюватися в контексті змісту; діяльнісна – розвивати логічне й образне мислення, увагу, пам'ять, спостережливість, вміння робити висновки, узагальнення; соціокультурна – виховувати любов до природи, до рідної землі, до Батьківщини.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тридцяте листопада. Класна робота Володимир Сосюра. Коротко про поета. Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви його творів. «Любіть Україну!». Любов до Батьківщини як важливий складник життя людини

Номер слайду 2

Ти власним світом, Україно,Сіяти будеш на землі. Епіграф уроку: Володимир Сосюра

Номер слайду 3

Прийом «Кластер»(Ґронування)Складіть ґроно  «Для мене Україна – це…» https://www.youtube.com/watch?v=ns. Rstphg3 X8 Вільна. Нескорена

Номер слайду 4

{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}           Кроссенс129834557

Номер слайду 5

Володимир Сосюра «Любіть Україну!»2. Історія написання твору.1. Життєвою стежиною поета-лірика.3. Ідейно-художній зміст поезії.

Номер слайду 6

український письменник, поет-лірик, автор понад 40 збірок поезій, широких епічних віршованих полотен (поем), роману «Третя Рота», козак Армії УНР. Володимир Сосюра – Належав до низки літературних організацій того періоду — «Плуг», «Гарт», «ВАПЛІТЕ» та ін. Справжній патріот України, В. Сосюра зазнав у своєму житті багато горя. Його цькували і замовчували, піддавали моральним тортурам і переслідували. Він мучився, страждав, помилявся і знову виходив на вірний шлях. І завжди на цьому страдницькому шляху поетові незгасною зіркою світила його прекрасна вишнева Україна.

Номер слайду 7

Робота з підручником (ст.63,64)Опрацювавши матеріал підручника, складіть «Портфоліо письменника»Дата народження: Місце народження: Дата смерті: Родина письменника: Навчання: Творчийдоробок:

Номер слайду 8

Дебальцеве сьогодні…Зупинимось на хвилинку на періодах життя письменника. Народився Володимир Миколайович у 1898 році. Пережив Жовтневу революцію, громадянську війну, непорозуміння з владою, лікування націоналізму в психіатричній лікарні, Другу світову війну. Помер він у 1965 році… Що ж відбувалося протягом цього періоду?67 років багато це чи мало? Для історії, можливо, це мізерно, а для людини, іноді, - вічністю виступає навіть 5 хвилин. https://www.youtube.com/watch?v=Tcv2 W1p0 Xlchttps://www.youtube.com/watch?v=9za. UN3hy. ZKk

Номер слайду 9

2. Історія написання твору. Робота з підручником (ст.64)Вірш був написаний у 1944 році, коли в жорстоких боях українська земля була звільнена від фашистських загарбників. Згодом ця поезія увійшла до збірки «Щоб сади шуміли», яка у 1948 році  була удостоєна Державної премії першого ступеня. У привітанні Президії Спілки письменників України відзначалося, що ім'я Сосюри невід'ємне від історії розвитку української літератури, він виступав як поет-патріот, як поет гострої сучасної теми. Це була висока і справедлива оцінка поетичної творчості Володимира Сосюри. Але знайшлися такі «критики», які у патріотичному вірші «Любіть Україну!» розгляділи крамолу (антидержавні погляди). Вони звинувачували поета в тому, що нібито у його поезії немає образу сучасної України. Вірш був заборонений для читачів, автор підданий нещадній критиці й осуду за «буржуазний націоналізм», тому жив під прямою загрозою арешту, яка зникла тільки зі смертю Сталіна в 1953 році.

Номер слайду 10

Заклик поета любити Україну - це не антидержавні погляди, у чому звинувачували поета. Це велика любов, це справжній патріотизм. В. Сосюра звертається насамперед до молоді, бо майбутнє України пов'язане з долею молодого покоління, і від того, наскільки щиро воно любитиме Україну, залежатиме її доля. Послухайте аудіозапис у виконанні автора. https://www.youtube.com/watch?v=Vll. SDp. MDj. Qc

Номер слайду 11

Словникова робота. Купина - у біблійній міфології - кущ, який горить і не згорає;має пурпуровий - темно-червоний колір. Багнети - ножі на рушницях. Канонади – гучні звуки від пострілів.https://www.youtube.com/watch?v=eg8 IRXn8 Lqc

Номер слайду 12

Діалог із текстом- До кого звертається автор зі словами «любіть Україну»?- Чому Сосюра вважає, що любити Україну необхідно і в щасливу годину, і в «годину негоди»?- Чому Україна в поета вишнева?- Що означають рядки: Любіть Україну всім серцем своїм І всіми своїми ділами»?

Номер слайду 13

Діалог із текстом- Україна для В. Сосюри – це сонце, вітер, трави… (продовжте перечислення по змісту вірша)- Чому автор порівнює Україну з купиною?- Як у поезії згадує воєнне лихоліття?- Із якими застереженнями звертається поет до молодого покоління?

Номер слайду 14

3. Ідейно-художній зміст поезіїПаспорт твору. Рік написання: 1944. Збірка: «Щоб сади шуміли». Жанр: вірш-посилання. Вид лірики: громадянська (патріотична). Тема: зображення поетичного образу України, її краси її величі.Ідея: возвеличення палкого кохання українців до рідного краю, Батьківщини.. Основна думка: любов до України є єдністю з невід’ємних частин духовності людини..

Номер слайду 15

епітети: вишнева Україна, мова солов’їна, хмари пурпурові, краса, вічно жива і нова, очі ніжно-карі, багряні стяги, хмари пурпурові, весни світлі і щирі, небо голубе;порівняння : «як сонце, любіть, як вітер, і трави, і води…», «як порох і як дим», «як та купина»гіперболи: «без неї ніщо ми, як порох і дим», «люби її кожну хвилину», «вічні ми будемо з нею»;Персоніфікації: Україна «живе у стежках, у дібровах»; «в огні канонад, що на захід женуть чужинців…», «в багнетах, що в тьмі пробивають нам путь», «гудуть батареї»;риторичні звертання:«Любіть Україну!», «Юначе», «Дівчино!»Символічні образи: Дніпро, вишневий сад, неопалима купина (символ вічності і незнищенності), верби, зорі, солов'їна мова (символи України). Художні засоби:

Номер слайду 16

Образ України для поета — це краса її природи і її солов’їна мова, мелодійна, милозвучна,співуча. Це і її духовний потенціал — мова солов’їна, пісня, душа. Це і її люди — працьовиті, невсипущі, бо світяться електровогні, чути зойки гудків. Це і її діти, дівчата-красуні.

Номер слайду 17

17 Поет знаходить прості й водночас піднесені слова, щоб змалювати образ рідної землі, щоб аргументувати свій заклик. І чи не найдоказовіший серед аргументів той, що Батьківщина — світ, який щодня, щохвилини, щомиті оточує людину: це сонце, вітер, трава, води — джерела життя. Людина не може існувати без них, тому її любов до них органічна, як і любов до Вітчизни.

Номер слайду 18

Прийом «Кластер»(Ґронування)Складіть ґроно  «Україна в поезії В. Сосюри» Вишневакрасивасолов’їна моваочі її ніжно-каріу світі єдина,дитяча усмішкаяк та купинаодна

Номер слайду 19

Ми, українці, нація прадавня,На цій Землі — багато тисяч літ. Культурою й традиціями славна,І багатющий в нас духовний світ.

Номер слайду 20

Ми на своїй землі віки й тисячоліття,Тут славний рід, родина і сім’я. Коріння у землі, а в небо — пишне віття. У світі — УКРАЇНЦІ нам ім’я.

Номер слайду 21

Останні роки стали найтяжчими випробуваннями для нашої держави. У боротьбі за краще європейське майбутнє наш народ зіткнувся з агресією Російської Федерації. Росія анексувала Крим, а зараз веде жорстоку кровопролитну війну на території нашої країни. Ворог намагається не лише відібрати у нас життя, рідних і близьких, оселі, території, а й посіяти зневіру у власну державу та її захисників. Наші воїни мужньо захищають неподільну, соборну Україну, тому моральний обов’язок кожного громадянина зробити все можливе для Перемоги над агресором. Ми вже заплатили високу ціну за свій європейський вибір на Майдані, вимагаючи нового старту для своєї країни під снайперськими пострілами силовиків, і продовжує платити сьогодні. Ми відвойовуємо власну розтоптану гідність, Богом нам дану і свідчимо про неї світові.

Номер слайду 22

- Хто став на захист держави?- Яка роль кожного у цій війні?- Які найкращі риси проявили українці?- У чому наша сила, як ви гадаєте?- Чому інші країни захоплюються нами?

Номер слайду 23

«Доки будете жити в громадськім порядку, дружно держатися купи, незламно стояти всі за одного, а один за всіх, доти ніяка ворожа сила не побідить вас». Чи актуальні нині слова Захара Беркута?

Номер слайду 24

Згадаємо у наших молитвах усіх Героїв, які поклали свої голови за наше майбутнє. Хай пам'ять всіх невинно убитих згуртує нас, живих, дасть нам силу та волю, мудрість і наснагу для зміцнення власної держави на власній землі. Запалимо свічку, і нехай кожен із нас торкнеться пам’яттю цього священного вогню - частинки вічного. А світло свічки хай буде даниною тим, хто навічно пішов від нас, хто заради торжества справедливості жертвував собою. Вони згасли як зорі, але повинні жити в нашій пам’яті! У жалобі схилімо голови.https://www.youtube.com/watch?v=ds. B45d3z. P2 E

Номер слайду 25

Це до нашого розуму, до наших сердець линуть сьогодні слова: Брати мої, сестри,В тривожний цей час. Нас хочуть усі посварити. Гуртуймось, шикуймось, Не даймо себе посварити!Вставай, Україно, вставай,Єднай чорне море й Карпати,І свій переболений край. Не дай ворогам розламати. Дмитро Павличко

Номер слайду 26

…Коли нас нищать, а ми ще живем,Коли нас палять, а ми квіти сієм, Це значить, що міцнієм з кожним днемІ не втрачаєм світлої надії!Коли нас хочуть запрягти в ярмі,А ми свій дух гартуємо у герці,Це означає, що ми все ж живі, Живем з міцною вірою у серці!Коли врожайні ниви у вогні, А ми стрічаєм осінь короваєм,Це значить не спіткнулись на стерні,Тугий вінок достатку заплітаєм! Коли сирена серце в нас вийма І тугою проноситься над краєм,Гуртуємося силами всіма І славень свій натхненно заспіваєм!Коли кровавлять, зранені серця, Кругом болючі втрати та руїни, Не зійдем з поля бою до кінця. В ім'я прийдешнього та України! …Хай синьо-жовтий прапор майорить!Помимо болю, смутку та тривоги. Ми віримо: настане світла мить, Мить нашої святої Перемоги! А. Перехрест

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Молюсь за тебе, Україно! Скільки в тебе сили, Україно! Скільки в тебе гарту, моя нене!Я стаю побожно на колінаІ цілую трепетне знамено!Ти крилатих соколів зростила,Що готові землю боронити. Ти дала їм мужні, сильні крилаІ навчила волю їх любити. Вірю: не здригнуться твої плечі! Знаю: ти не скорчишся від болю!Ще почуєм сміх дзвінкий малечі, Шепіт колосків пшеничних в полі. Ще побачим синє-синє небоІ хмаринок лебедині крила…Пригорни діток своїх до себе,Наділи наснаги їм і сили! …І злітають соколи у небо! Падають грудьми в гаряче лоно. Україно! Я молюсь за тебе! Голову схиляю у поклоні! А. Перехрест

Номер слайду 29

Твори Володимира Сосюри пронизує глибока віра в те, що український народ знайде в собі сили відродитися, посісти гідне місце серед інших народів світу. Ця віра допомагала йому жити, долати сумніви і вагання. Не можна без хвилювання читати натхненні слова поета: «Я вірю в безсмертя мого народу, якому молюсь, як колись молився Богові». Домашнє завдання: вивчити напам’ять вірш «Любіть Україну». Ти власним світом, Україно,Сіяти будеш на землі. В. Сосюра

Номер слайду 30

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: ЛІТЕРАТУРА:1. Українська література: підруч. для 8 кл. закл. загальн. середн. освіти – 2-ге вид., перероб./ Олександр Авраменко.− Київ: Грамота, 2021 р. – 240 с. іл.ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ: Google картинки. Режим доступу: http://images.google.uа -URL: https://uk.wikipedia.org/wiki. URL: http://dovidka.biz.ua/vislovi-pro-kotsyubinskogo/URL: https://www.google.com/search?q -URL: https://www.pinterest.com/pin/2040762317001116/-URL: https://naurok.com.ua/urok-na-temu-volodimir-sosyura-patriotichni-motivi-poezi-lyubit-ukra-nu-71132.html-URL: https://www.youtube.com/watch?v=ns. Rstphg3 X8

Номер слайду 31

Ратушна Наталія Миколаївна -вчитель української мови та літератури Лукашівського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів» Чорнобаївської селищної ради Черкаської областіАвтор ресурсу

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дергачова Аліна Ігорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додав(-ла)
Ратушна Наташа
Додано
27 листопада 2022
Переглядів
2608
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку