Вплив інформаційних технологій на вивчення навчальних дисциплін в умовах сьогодення

Про матеріал

Цифрове громадянство – рух за активне безпечне розумне використання цифрових технологій.

Типологія Майка Ріббла та Джеральда БейліВиділили 9 елементів цифрового громадянства

Цифрова педагогіка – це термін,що позначає поєднання педагогіки та технологій для створення цікавого мотивувального освітнього процесу.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вплив інформаційних технологій на вивчення навчальних дисциплін в умовах сьогодення

Номер слайду 2

У цифровому середовищі простіше та швидше: Залучати різні шляхи отримання і передачі інформаціїРегулювати темп, обирати рівень складностіАдаптувати й модифікувати матеріали

Номер слайду 3

Цифрові технологіїРозширюють людські можливостіФормують більш інклюзивне середовище. Дають простіший і швидкий доступ до інформаціїНесанкціонований доступдо персональних даних. Загроза порушення конфіденційностіРизики переслідувань

Номер слайду 4

Цифрове громадянство – рух за активне безпечне розумне використання цифрових технологій. Типологія Майка Ріббла та Джеральда БейліВиділили 9 елементів цифрового громадянства

Номер слайду 5

Елементи цифрового громадянства: 1. Цифровий доступ Електронні підручники та ресурси: ІТ забезпечують легкий доступ до великого обсягу навчальних матеріалів через Інтернет, включаючи електронні книги, відео-лекції, інтерактивні курси та наукові статті.

Номер слайду 6

Елементи цифрового громадянства: 1. Цифровий доступ

Номер слайду 7

Елементи цифрового громадянства: 2. Онлайн-комерція Потрібно навчити учнів: Як безпечно купувати-продавати. Як захистити свої дані від шахраїв. Як обирати відповідально

Номер слайду 8

Симулятори бізнесу: Платформи, як Biz. Kids, що навчають основ електронної торгівлі через інтерактивні завдання. Реальні проєкти: Учні можуть створити власний онлайн-магазин як навчальний проєкт. Платформи для онлайн-продажу: Використання Amazon, OLX або Etsy для демонстрації процесів створення акаунту, розміщення товару та взаємодії зі споживачами. Інструменти для навчання онлайн-комерції

Номер слайду 9

Biz. Kids – це навчальна платформа, орієнтована на розвиток підприємницьких навичок серед молоді. Вона пропонує інтерактивні ресурси, тренінги та ігри, які допомагають учням освоїти основи бізнесу, фінансової грамотності, управління проєктами та командної роботи. Інтеграція з навчальними дисциплінами. Математика: Розрахунки бюджету, маржі, прогнозування прибутків. Економіка: Пояснення попиту та пропозиції, циклів виробництва та споживання.Інформатика: Використання цифрових інструментів для створення бізнес-презентацій або веб-сайтів. Мови: Розвиток навичок презентації, підготовка рекламних текстів чи пітчів.

Номер слайду 10

Елементи цифрового громадянства: 3. Комунікація Покращення доступу до інформації та знань. Швидкий обмін матеріалами: Соціальні мережі, такі як Telegram, Whats. App, або Facebook-групи, дозволяють учням обмінюватися навчальними матеріалами, посиланнями на корисні ресурси чи інструменти. Доступ до експертів: Через платформи, як Linked. In чи Twitter, учні можуть спілкуватися з фахівцями, ставити запитання та брати участь у професійних дискусіях.

Номер слайду 11

Цифровий етикет – це правила та норми поведінки в онлайн-просторі, які забезпечують ефективну, безпечну й етичну комунікацію. Дотримання цифрового етикету допомагає створити сприятливе середовище для навчання, уникаючи конфліктів, непорозумінь та порушень правил взаємодії. Елементи цифрового громадянства: 4. Цифровий етикет

Номер слайду 12

Як цифровий етикет сприяє навчанню?Забезпечує ефективну комунікацію: Учні та вчителі можуть вільно обмінюватися ідеями, дотримуючись поваги до часу й думки інших. Приклад: Використання емейлів або месенджерів із чітким формулюванням теми та запитів. Попереджає конфлікти: Правильний тон спілкування та уникання токсичної поведінки в чатах або форумах допомагає уникати образ чи непорозумінь. Приклад: В учнівських групах у Teams або Google Classroom діє правило поважного спілкування. Формує професійні навички: Вчить учнів основ ділової комунікації, які вони зможуть використовувати у майбутній роботі. Підвищує інформаційну безпеку: Навчає учнів відповідально ставитися до приватності, уникати поширення чуток чи публікації некоректної інформації.

Номер слайду 13

Елементи цифрового громадянства: 5. Цифрове право. Відповідальність за дії онлайн 1. Чи допускається без дозволу субʼєктів авторського права і безоплатно відтворювати в електронній формі уривки з письмових творів, твори образотворчого мистецтва, фотографії?

Номер слайду 14

Елементи цифрового громадянства: 5. Цифрове право. Відповідальність за дії онлайн 1. Чи допускається без дозволу субʼєктів авторського права і безоплатно відтворювати в електронній формі уривки з письмових творів, твори образотворчого мистецтва, фотографії?Допускається, але обов’язково з зазначенням імені автора і джерела запозичення, тільки для забезпечення освітнього процесу або з метою наукових досліджень.

Номер слайду 15

Елементи цифрового громадянства: 5. Цифрове право. Відповідальність за дії онлайн 2. Авторське право на твір: є чинним з моменту створення творує чинним після реєстрації твору

Номер слайду 16

Елементи цифрового громадянства: 6. Цифрові права та обов’язки. Авторське право, піратство (використання та поширення неліцензійного контенту)

Номер слайду 17

Елементи цифрового громадянства: 7. Цифрове здоров’я та добробут. Користуватися без шкоди для здоров’я

Номер слайду 18

Елементи цифрового громадянства: 8. Цифрова безпека і захист Технологія – це інструмент, яким треба користуватися на благо і навчитися захищати себе від зловмисників.

Номер слайду 19

Елементи цифрового громадянства: 8. Цифрова безпека і захист

Номер слайду 20

Номер слайду 21

9. Цифрова грамотність. Щоб впроваджувати використання цифрових технологій потрібно постійно розвивати цифрову компетентність.

Номер слайду 22

Сфери цифрових компетентностей: Основи комп’ютерної грамотностіІнформаційна грамотність, уміння працювати з даними. Створення цифрового контенту. Безпека в цифровому середовищіРозв’язання проблем у цифровому середовищі й навчання впродовж життя

Номер слайду 23

Як цифрова педагогіка пов’язана із цифровою компетентністю вчителя? Учителі мають бути готовими до викликів сьогодення, щоб готувати громадян, обізнаних із цифровими технологіями, формувати цифрові компетентності учнів і максимально підлаштовувати навчальний процес під їхні потреби й особливості.

Номер слайду 24

Цифрова педагогіка – це термін,що позначає поєднання педагогіки та технологій для створення цікавого мотивувального освітнього процесу. Цифрова педагогіка концентрується на ефективному використанні технології для побудови освітнього процесу.

Номер слайду 25

Цифрова педагогіка передбачає використання цифрових технологій у такий спосіб, щоб… Подавати нав-чальну інформацію так, щоб її можна було ЗРОЗУМІТИ. Запропонувати різні стратегії для ЗАЛУЧЕННЯ та МОТИВУВАННЯ учнів. Дозволити учням. САМОВИРАЖАТИСЬта ПЛАНУВАТИ

Номер слайду 26

Цифрова педагогіка – це використання цифрових технологій для: Подання навчального матеріалу у такій формі, яка буде ефективною ДЛЯ СПРИЙНЯТТЯ та ОПРАЦЮВАННЯ РІЗНИМИ УЧНЯМИЗастосування різних стратегій та методів навчання ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ та ЗАЛУЧЕННЯ УЧНІВ до активної освітньої діяльності. Надання можливості учням ПОДАВАТИ РЕЗУЛЬТАТИ СВОЄЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ та демонструвати свої знання та навички різними способами, самостійно ПЛАНУВАТИ свою навчальну діяльність

Номер слайду 27

Яким арсеналом цифрових інструментів оцінювання володіють сучасні педагоги? Виготовлення матеріалів і завдань;Доставлення матеріалів і завдань учням;Забезпечення учнів різними способами формування відповідей, збір відповідей; контроль умов (таймінг, кількість спроб);оцінювання відповідей учнів вчителем;Зворотній зв’язок (доставлення оцінок і коментарів учням);Агрегування оцінок, формування звітів, рейтингів учнів тощо;Зберігання інформації.

Номер слайду 28

В арсеналі сучасного вчителя перебувають спеціалізовані інтернет платформи, які надають багато можливостей на всіх етапах процесу оцінювання.

Номер слайду 29

Geo. Gebra: Дозволяє будувати геометричні фігури, графіки, симуляції фізичних і математичних явищ.

Номер слайду 30

Яким арсеналом цифрових інструментів володіють сучасні педагоги?

Номер слайду 31

Ph. ET Interactive Simulations: Віртуальні лабораторії для фізики, хімії, біології та математики. Учні можуть експериментувати з формулами, законами та моделями.

Номер слайду 32

Climate Time Machine використовується для вивчення екосистем, аналізу демографії або моделювання кліматичних змін. Дослідіть кліматичну машину часу

Номер слайду 33

Розмір всесвіту"The Scale of the Universe" — це інтерактивний інструмент, який дозволяє користувачам досліджувати розміри об'єктів у Всесвіті: від найменших субатомних частинок до гігантських галактик. Платформа поєднує візуалізацію з поясненнями, допомагаючи зрозуміти масштабність і складність нашого Всесвіту.

Номер слайду 34

Які методи навчання дієві для кожного учня та учениці? Девід Перкінс у книзі «Розумні школи» («Smart Schools») описує чотири принципи гарного викладання: Зрозуміла та чітка інформація. Вдумлива практика.Інформативний зворотний зв’язок. Мотиватори: зовнішні та внутрішні.

Номер слайду 35

Гра як інструмент навчання відповідає цим принципам. Гра ставить перед гравцем чіткі цілі та надає чіткі інструкції. Ми точно знаємо, навіщо виконуємо те чи інше завдання. Це зрозуміла та чітка інформація. Баланс між складністю завдання та рівнем персонажа надає впевненості у власних силах. Ми точно знаємо, що пройдемо цей квест, якщо спробуємо ще кілька разів. Ми припускаємося продуктивних помилок. Право на помилки заохочує бажання досліджувати. А що як обрати іншу доріжку або зазирнути за ті загадкові двері? Це вдумлива практика. Якщо ми щось робимо неправильно, гра одразу про це повідомляє: менше очок, нижчий рейтинг, game over. Треба щось змінювати — тут і зараз. Це інформативний зворотний зв’язок.Із зовнішніми мотиваторами педагогіка впорається й без гри, а от внутрішні мотиватори (захоплива історія, самостійність гравця, почуття росту та приналежності до групи) наявні у якісних іграх. Маємо дієві мотиватори.

Номер слайду 36

Гейміфікація — це використання ігрових елементів (балів, змагань, нагород) у навчанні, щоб підвищити мотивацію, залучення та інтерес учнів. Цей підхід дозволяє перетворити традиційне навчання на інтерактивний і захопливий процес. Гейміфікація робить навчання захопливим і ефективним, залучаючи учнів через знайомі їм ігрові механіки. Використання платформ, таких як Kahoot, Classcraft або Minecraft: Education Edition, сприяє інтерактивності та допомагає учням розвивати як академічні, так і життєві навички.

Номер слайду 37

Ігрові середовища: У Classcraft- кожен учень створює власного героя, який розвивається під час навчання  Еdpuzzle- інструмент для створення відео уроків з завданнями  Nearpod - Дає змогу створювати інтерактивні презентації та уроки

Номер слайду 38

Sim. City: Навчальна гра, що дозволяє моделювати міста та вивчати урбанізацію, економіку, екологію.

Номер слайду 39

Storyboard Z – це інтерактивний інструмент для створення візуальних історій у вигляді послідовності зображень, текстів і графіки. Його використання в освітньому процесі допомагає учням краще засвоювати матеріал, розвивати творчі здібності та критичне мислення.

Номер слайду 40

1. Візуалізація навчального матеріалу. Розбиття складних концепцій: Storyboard Z дозволяє створювати покрокові інструкції або схеми, які роблять складні теми більш зрозумілими. Наприклад: Уроки історії можна підсилити візуальними розповідями про ключові події чи персонажів. Візуальна підтримка пам’яті: Зображення, поєднані з текстом, краще запам’ятовуються, ніж сухий текст. 2. Стимулювання творчостіРозробка історій: Учні можуть створювати власні сюжети на основі навчального матеріалу, що стимулює їхню фантазію. Наприклад: На уроках літератури створити альтернативний кінець до відомого твору.Інтерактивні завдання: Використання інструмента для виконання творчих проєктів, таких як створення коміксів або презентацій.

Номер слайду 41

3. Покращення комунікаціїГрупові проєкти: Учні можуть співпрацювати над створенням спільного сторіборду, розвиваючи навички комунікації та командної роботи. Презентації: Storyboard Z допомагає структурувати ідеї для доповідей або демонстрацій. 4. Міжпредметні зв’язкиІнтеграція різних дисциплін: На уроках інформатики – створення алгоритмів у вигляді сторібордів. На уроках біології – візуалізація процесів, таких як фотосинтез чи клітинний поділ. У математиці – розв’язання задач через візуалізацію етапів.

Номер слайду 42

Duolingo - платформа для вивчення іноземних мов. Як допомагає: Виконання завдань супроводжується отриманням балів, нагород і досягнень. Змагання в рейтингу стимулює учнів практикуватися регулярно. Приклад: Вивчення англійської мови в ігровій формі. Memrise — це онлайн-платформа та мобільний застосунок для вивчення іноземних мов та інших дисциплін, заснований на гейміфікації. Вона поєднує інтерактивне навчання, короткі завдання, повторення й ігрові елементи, щоб зробити процес ефективним та цікавим.

Номер слайду 43

Canva — це графічний онлайн-редактор, що дозволяє створювати презентації, постери, інфографіку, відео та інші візуальні матеріали. Завдяки простоті використання й великій кількості готових шаблонів, Canva активно використовується у навчальному процесі для підвищення візуалізації та креативності. Покращення візуалізації матеріалівІнфографіка: Допомагає подати складний матеріал у зрозумілому й привабливому форматі. Приклад: Візуалізація хронології історичних подій чи структури клітини в біології. Презентації: Використання Canva для створення динамічних і яскравих презентацій робить уроки більш цікавими. Учнівські проєкти: Canva дозволяє створювати постери, буклети чи відео для презентації учнівських досліджень. Приклад: Проєкт із географії "Кліматичні зони світу" у вигляді плакату. Колаборація: У Canva можна працювати в команді в реальному часі, що сприяє розвитку навичок співпраці.

Номер слайду 44

Зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО) є важливим етапом перевірки знань учнів після завершення шкільної освіти. Його підготовка органічно вписується у навчальний процес, сприяючи розвитку систематичного підходу до навчання, аналітичного мислення й навичок тайм-менеджменту. ZNOUA-платформа для підготовки до ЗНО з інтерактивними уроками, тестами та відео-роз’ясненнями. Особливості: Готові курси для основних предметів. Можливість аналізу результатів тестування. Онлайн-заняття з викладачами.

Номер слайду 45

Сайт osvita.ua є одним із провідних українських ресурсів, який пропонує широкий спектр матеріалів для підготовки до Зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО). Це зручний і практичний інструмент для учнів, викладачів і батьків, які хочуть покращити результати тестування. Учні можуть пройти онлайн-тестування, яке імітує реальне ЗНО. Після завершення тесту надається аналіз результатів: кількість правильних відповідей, час виконання та рекомендації для покращення.https://osvita.ua. Цей ресурс стане надійним помічником у підготовці до ЗНО, допомагаючи учням досягти високих результатів і впевнено скласти тестування.

Номер слайду 46

Мобільні додатки для підготовки до ЗНОZNO. TAKІнтерактивні тести з усіх предметів. Аналіз правильних і неправильних відповідей. My. ZNOЗавдання та матеріали для повторення. Зручний таймер для тренування. Quizlet. Флешкарти для запам’ятовування формул, дат, термінів. AnkiІндивідуальні картки з функцією повторення на основі інтервалів. Використання сучасних платформ і додатків допомагає учням структурувати процес підготовки, відслідковувати прогрес і ефективно повторювати матеріал. Ці інструменти підходять як для самостійної підготовки, так і для роботи з викладачем.

Номер слайду 47

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Petrivna Olha
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
pptx
Додано
5 січня
Переглядів
20
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку