Вплив казок на особистість дитини дошкільного віку з ООП

Про матеріал
Матеріал інформаційного характеру, для подальшого використання педагогами під час роботи з дітьми в ЗДО.
Перегляд файлу

ВПЛИВ  КАЗОК НА ОСОБИСТІСТЬ ДИТИНИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ООП

Казки є невід'ємною частиною життя кожної дитини. Вони не тільки розважають, але й мають величезний вплив на розвиток особистості. Згідно з особливостями освітньо - виховного процесу для дітей віком від трьох до шести років з особливими освітніми потребами (ООП), казки можуть бути ефективним інструментом для розвитку таких якостей, як мовлення, уяви, емоційної сфери та соціальних навичок.

До категорії осіб з особливими освітніми потребами, які потребують додаткової підтримки під час освітнього процесу, належать:

особи з порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарата; хворобами нервової системи; затримкою психічного розвитку, інтелектуальними порушеннями,  складними порушеннями мовлення (у тому числі з дислексією); іншими складними порушеннями розвитку (у тому числі з розладами спектру аутизму); [1]

Подані тексти, є важливим інструментом для розвитку дитини дошкільного віку з ООП, адже допомагають розвивати уяву, мовлення, соціальні навички та емоційну сферу.

Казки також можуть бути корисні для розвитку креативності та пізнавальних здібностей дитини. Наприклад, коли дитина читає казку про космічних прибульців, вона може почати цікавитися астрономією та космосом.

Ще вони  мають великий вплив на розвиток мовлення дитини віком від 3 до 6 років з особливими освітніми потребами. Читання казок допомагає формувати правильну дикцію та граматику, а також розширює словниковий запас.

Крім того, вони можуть навчити дітей правильно висловлювати свої думки та почуття, розвиваючи комунікативні навички. Наприклад, у історії "Три поросяти" діти можуть навчитися описувати будівництво будинку або обговорювати плани на майбутнє.

Розвиток уяви є важливим етапом у розвитку дитини. Казки можуть допомогти у цьому процесі. Вони створюють уявні образи та ситуації, які дитина може переживати разом із героями казок.

Через них дитина може розвивати свої фантазії та здатності до творчості. Вона може придумувати нові історії та переживати їх разом із героями казок. Цей процес сприяє розвитку уяви дитини.

Казки можуть мати значний вплив на емоційний розвиток дитини віком від трьох до шести років з ООП. Вони допомагають дитині розпізнавати та навчатися керувати своїми емоціями, а також розвивати співчуття та емпатію.

Наприклад, у казці про Півника і двох мишенят діти можуть побачити, як персонажі відрізняються один від одного у своїх діях та поведінці. Це може допомогти дітям зрозуміти, що не всі люди мають однакові потреби та бажання, і навчити їх бути толерантними та розуміючими.

Казкові історії не тільки розвивають уяву дитини, а й сприяють розвитку соціальних навичок. Наприклад, у багатьох казках головні герої вирішують складні проблеми за допомогою співпраці та взаємодії з іншими персонажами. Це може допомогти дитині зрозуміти важливість комунікації та співпраці з оточуючими людьми.

Крім того, у казках часто зустрічаються ситуації, коли герої повинні дотримуватися певних правил та моральних цінностей. Наприклад, не варто бути жадібним або заздрісним. Це може допомогти дитині зрозуміти важливість етики та моралі у повсякденному житті.

Для того, щоб правильно читати казки дитині даної вікової категорії, необхідно дотримуватися кількох простих правил. Перш за все, слід пам'ятати про те, що казка повинна бути цікавою та зрозумілою для дитини. Не варто поспішати та читати її занадто швидко, краще дозволити дитині насолоджуватися кожною історією.

Крім того, важливо обирати книжки залежно від віку дитини та її інтересів. Не потрібно читати занадто складні або страшні історії, які можуть спричинити негативні емоції у малюка. Також необхідно уникати моралізаторства та занадто прямих настанов, краще дозволити дитині самостійно зрозуміти головний посил казки.

Одже, враховуйте вік та інтереси дитини при виборі казок. Для дітей віком від трьох до шести років з ООП краще підходять прості казки з яскравими образами та простим сюжетом. Також потрібно обирати казки, які сприяють розвитку різних навичок. Наприклад, казки про дружбу та співпрацю можуть допомогти в розвитку соціальних навичок, а казки про фантастичні світи можуть розвивати уяву дитини.

Список використаних джерел:

  1. Казка як засіб розвитку творчості (з досвіду роботи вихователя вищої категорії Селешок Н.В.) - Білопільський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) "Зірочка" Білопільської міської ради Сумської області. Головна - Білопільський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) "Зірочка" Білопільської міської ради Сумської області. URL: http://bilopillia-zirochka.sumy.sch.in.ua/navchaljno-vihovnij_proces/osvitni_tehnologii/rozvitok_movlennya_doshkiljnikiv/kazka_yak_zasib_rozvitku_tvorchosti_z_dosvidu_roboti_vihovatelya_vischoi_kategorii_seleshok_n_v/?pvi=pvi#:~:text=За%20допомогою%20казки%20можна%20допомагати,зверт%
  2. https://kyiv8.irc.org.ua/hto-taki-diti-z-oop-19-00-39-05-04-2021/
  3. Знайшов. URL: https://znayshov.com/FR/11108/486.pdf
  4. Як організувати інклюзивне навчання з командою супроводу дитини з ООП у закладі освіти | Національна Асамблея людей з інвалідністю України. Національна Асамблея людей з інвалідністю України. URL: https://naiu.org.ua/yak-organizuvaty-inklyuzyvne-navchannya-z-komandoyu-suprovodu-dytyny-z-oop-u-zakladi-osvity/
docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Інші матеріали
Інкл
Додано
7 листопада 2023
Переглядів
249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку