18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Вплив ВІЛ-інфекції на організм людини. Поняття про СНІД. Як ВІЛ не передається. Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ

Про матеріал
Урок з елементами тренінгу, з використанням елементів дискусії, психодраматичної вправи, творчим завданням, грою.
Перегляд файлу

Урок №

Тема. Вплив ВІЛ-інфекції на організм людини. Поняття про СНІД. Як ВІЛ не передається. Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ.

Мета:

  • пояснити вплив ВІЛ-інфекції на організм людини, відмінність між ВІЛ і    СНІД;
  • розвивати вміння правильно розпізнавати та оцінювати ситуації, безпечні щодо ризику ВІЛ-інфікування;
  • виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я та толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих людей.

Обладнання: комп’ютер, проектор, роздатковий матеріал, підручники, зошити-практикуми з друкованою основою., стрічки, клей, папір, постер.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форма уроку: урок з елементами тренінгу.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Привітання вчителя. Установка на позитивний настрій.

Ви – молоді, завзяті і кмітливі. Ви – сповнені сил та енергії. Ви маєте багато мрій, бажань, задумів і планів на майбутнє. Щодня ви пізнаєте життя, відкриваєте для себе світ, а світу – себе. Ви хочете все осягнути, усе зрозуміти і щоб вас зрозуміли. Ви мрієте про успіх, любов і щастя, бо ви – юні. Усе життя для вас попереду. Уже сьогодні ви тримаєте у власних руках своє майбутнє. І ви самі відповідальні за нього. Дуже хочеться, щоб кожен з вас показав себе сьогодні через знання і дії на уроці. Отож запрошую вас до співпраці. А хороші оцінки, які, я сподіваюся, ви отримаєте, забезпечать вам хороший настрій.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.

Учень-поет.

Життя людини – наче свічки,

Які горять в нічній пітьмі.

Течуть, неначе воску річки,

Кудись змарновані роки.

Думки – то полум’я вогню.

А вчинки – лише чорний дим.

Що зараз начебто важливе –

Вже завтра відліта пустим.

Хвороби косять нам життя,

Мов у вогонь дме вітерець.

Сьогодні в щасті все буття!

А завтра? Все… всьому кінець.

Та ми живем життям своїм,

Марнуючи за миттю мить.

Ніхто не думає над тим,

Ще скільки свічечці горіть.

Вступне слово вчителя.

Коли дитина народжується, її свічка тільки починає горіти. Тремтливий вогонь поступово розгорається, але він може згаснути будь-якої миті від легенького подиху вітру, як дитина від хвороби. Тому батьки і прикривають це полум’я долонею, щоб їхня дитина мала шанси на довге життя.

Виростаючи, дитина стає підлітком. Вогонь ще тріпотить, не маючи змоги заспокоїтися, наче характер підлітка, але він уже не такий нестабільний.

Пізніше людина переходить в юність. Четверта частина свічки вже згоріла, вогонь заспокоївся, але його колір постійно змінюється, так само, як думки та емоції змінюються в голові юних людей.

Після юності настає молодість. Людина закінчує ВНЗ, влаштовується на роботу. Тому її свічка дає вже стабільну кількість світла і тепла.

Згоріло вже дві третини свічки. Людина починає підбивати підсумки. Вона думає про те, що зробила за цей час, коли горів її вогонь.

На своєму останньому етапі свічка горить найяскравіше. Це тому, що людина стає мудрою. Вона ділиться своїм теплом з оточуючими, передаючи їм свій досвід, а коли віск закінчується – гасне.

Але можна і не відчути всієї радості юності, досягнення зрілості, можна не народити дітей, не побачити онуків, бо на кожного з нас чатує СНІД.

У липні 1981 року у звітах американського Комітету контролю хвороб в Атланті з’явилися надзвичайно тривожні повідомлення про таємничу хворобу, що веде до загибелі. Через 5 років після першого знайомства з новою хворобою весь світ уже знав таємницю абревіатуру з чотирьох літер – СНІД…

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Вплив ВІЛ-інфекції на організм людини. Поняття про СНІД. Як ВІЛ не передається. Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.Звучить композиція гурту «Queen».

Починаючи з 1981 року кількість хворих на СНІД у світі збільшується вдвічі. Вона зростає так швидко, що статистичні дані застарівають на протязі місяців, навіть тижнів.

Від СНІДу померли такі видатні люди, як:

Фреді Меркюрі – музикант, лідер культового рок- гурту «Queen»,

Владзі Валентино Ліберачі – американський піаніст, ноумен, співак. У сімдесяті роки найбільш оплачуваний артист світу,

Рок Хадсон – американський актор кіно і телебачення, він перша знаменитість, що публічно розкрила свій ВІЛ-позитивний статус,

Перрі Еліс – американський модельєр, який і досі вважається одним з кращих дизайнерів спортивного одягу в світі,

Еш Артур – американський професійний тенісист, переможець трьох турнірів Великого Шолому,

Естебан Де Хесус – пуерто-ріканський професійний боксер у легкій вазі, чемпіон світу, що здобув 57 перемог.

Рудольф Нурієв – радянський і британський артист балету, балетмейстер.

Ховард Ешман – американський сценарист, продюсер, композитор. Його після з мультфільму «Русалонька» була нагороджена премією Оскар.

Айзек Азімов - американський письменник, професор біохімії Бостонського університету, популяризатор науки, один з найвідоміших майстрів наукової фантастики.

Джіа Каранджі -  однією з перших у світі супермоделей. 

Про свій позитивний ВІЛ-статус оголосив американський актор Чарлі Шин та олімпійський чемпіон, баскетболіст Меджік Джонсон.

Отже, як бачите хвора не вибирає – на СНІД хворіють як звичайні так і відомі успішні, багаті люди.

  • Чи звертали ви увагу на «червону стрічку»?

Це радикальний арт-проект, який свого часу дозволив перевернути звичайні уявлення про епідемію ВІЛ/СНІДу.

Жоден захід щодо СНІДу зараз не обходиться без «Червоної стрічки» - шматочка шовкової стрічки, складеної в особливий спосіб. Американському художнику Франку Муру було призначено увійти до історії як «творцеві червоної стрічки». Саме так його згадували в некрологах, коли він помер 2002 року в результаті лімфоми – раку, пов’язаного зі СНІДом.

«Червона стрічка» - міжнародний символ боротьби зі СНІДом, який використовують як логотип і ВООЗ, і агентства ООН, і добродійні фонди. Франк Мур – професійний художник, його виставки проходили в різних країнах світу. Треба зазначити, що до цього він жив з ВІЛ-інфекцією понад 20 років.

Стрічки складалися так, що нагадували перевернуту букву «V», символ перемоги. Для стрічки було вибрано червоний колір – колір крові, однієї з рідин людського тіла, у якій міститься вірус, але так само і символ «кровного братерства», і пристрасті, яка завжди рухала світом.

2. Робота з термінами (робота з підручником, запис в зошит з друкованою основою)

- пригадаймо, що означають терміни ВІЛ і СНІД?

ВІЛ – вірус імунодефіциту людини, який вражає імунну систему.

СНІД – синдром набутого імунодефіциту людини – кінцева стадія ВІЛ-інфекції.

Якщо коротко, то ВІЛ-інфекція – це та стадія хвороби, коли вірус знаходиться в організмі, руйнує імунну систему, але ще немає зовнішніх проявів. СНІД – це стадія хвороби, коли організм людини вже не в змозі боротися з різними захворюваннями. Вони прогресують і в результаті цього настає смерть.

Вчитель прикріплює визначення на постер про ВІЛ/СНІД.

3. Перегляд відео «Фільм для підлітків про СНІД»

4. Робота в групах (з підручником та ілюстративним матеріалом)

1 група – «Як ВІЛ передається»

2 група – «Як ВІЛ не передається»

Групи отримують картки з малюнками – можливими способами передачі ВІЛ та способами через які ВІЛ не передається. Завдання груп скласти міні-колажі на задану тему, який стає частиною постера про ВІЛ/СНІД.

5. Оздоровлювальна вправа.

Що ж, мабуть, настав вже час

Трохи відпочити,

Хочу на фізкультхвилинку

Всіх вас запросити.

Раз – підняли руки вгору.

Два – схилились всі додолу.

Руки в боки!

Повернулись, нахилились

І вправо, і вліво –

Щоб нічого не боліло.

Раз, два, три, чотири! Набираємося сили.

Нахиліться, поверніться,

До товариша всміхніться.

6. Диспут на тему «Моє ставлення до ВІЛ-інфікованої людини»

Учень-поет

Вони існують поміж нас,

Але чомусь у їх очах

Вогонь надії вже погас,

А у серцях панує страх.

Їх СНІД з’їдає кожну мить,

А в нас це викликає сміх.

Недовго їм лишилось жить,

Та це життя – то пекло їх.

Вони, мабуть, уже й не вірять,

Що в нас добро є у серцях,

Що Бог колись цей устрій змінить:

Поверне всіх на світлий шлях.

У зв’язку зі збільшенням кількості хворих на СНІД постає питання поведінки під час контактів з такими хворими.

Висловіть власну думку, щодо ставлення до ВІЛ-інфікованих людей.

7. Обговорення листа хворого на СНІД.

Послухайте уривок із листа людини, хворої на СНІД.

«Мені всього 22 роки. Я хочу жити мені соромно за своє минуле. Але, нажаль, я пізно зрозумів, до чого може призвести наркоманія. І тепер я помираю. У цьому немає нічиєї провини, крім моєї. Я ще молодий і багато чого не встиг в житті. Але, вочевидь, так судилося. Спочатку я був людиною, а зараз став жалюгідною тінню людини».

  • Чи змінилося ваше ставлення до людей, що є ВІЛ-позитивними?
  • Чому, на вашу, думку, ми повинні толерантно ставитися до ВІЛ-позитивних людей?

8. Психодраматична вправа «Що він відчуває?»

Уявіть собі абстрактну особу, що є ВІЛ-позивною. Хто погодиться зіграти її роль?

Зараз ми змоделюємо ситуацію,яка, на жаль, є звичною для нашого суспільства, і спробуємо відчути себе в ній. Ми з вами будемо в ролях звичайних людей, які зустрічаються на кожному кроці.

Отже, юнак чи дівчина навчається в гімназії поглибленого вивчення іноземних мов. Придумайте йому ім’я. Наприклад, …

У нього дуже багато друзів, знайомих, з ними він залюбки проводить час, ходить на дискотеки, в кіно, на прогулянки парком. У нього багато прихильниць. Він займається плаванням та грає у волейбол. Вільно володіє англійською, а також вивчає німецьку. На цьому етапі він переконаний, що його чекає прекрасне майбутнє, успішна кар’єра, чудове оточення – друзі, родина. Але настає момент, коли він дізнається, що хворий на СНІД.

Він носить у собі багато переживань, і настає момент, коли він відчуває, що тримати в собі скільки всього вже не може. Він  вирішує сказати про це своєму другові. Всі дізнаються. Відтоді він одразу відчуває зовсім інше ставлення до себе. Він приходить до школи, підходить до компанії знайомих та друзів, протягує руку, щоб привітатися, але жодна людина не відповідає тим самим (зав’язуємо руки учня стрічкою).

  • Що ти відчуваєш?

Він починає щось розповідати, питати, жартувати з іншими друзями та знайомими, але його відверто ігнорують і не хочуть чути (зав’язуємо вуха)

  • Що ти відчуваєш?

Його друзі виявилися несправжніми, бо наступного дня, коли він запропонував піти в кіно, вони відмовили і сказали, що більше нікуди з ним не підуть і не хочуть більше нічого чути від нього (зав’язуємо ноги і рот).

  • Що ти відчуваєш?

Усі знайомі і друзі відвернулися від нього, йому не має кого тепер бачити, самотність – ось про що його основні думки (зав’язуємо очі).

Ніхто не хоче мати жодних справ з ним. (зав’язуємо тулуб).

  • Що ти відчуваєш?
  • Яку б стрічку ти зняв насамперед? Чому?

Питання до учнів:

  • Хто готовий зняти цю стрічку з нього і зробити перший крок?

Таку ж процедуру повторюємо з кожною стрічкою. І щоразу запитаємо про відчуття учня.

Обговорення почуттів.

  • Як зрозуміти почуття іншої людини? (поставивши себе на його місце)

9. Творче завдання «Зірка милосердя».

Ви отримали зірочки милосердя. На їх промінцях напишіть, як допомогти людині, що хвора на СНІД. (захистити від тих, хто ображає; пограти з нею, запросити на д.н., сісти за одну парту і т.д.) Зірочки прикріплюються до постера.

Висновок. Слово вчителя.

Хворий на СНІД – це, в першу чергу, людина, яка потрапила в біду. Хворі на СНІД потребують постійної підтримки від родичів і друзів. Допомога таким людям безпечна, оскільки виявлено, що СНІД передається тільки під час прямого контакту рідин організму, він не може передаватися через предмети чи повітря. Тісний контакт із членами сім’ї не призводить до передачі СНІДу, тож не варто відлучати хворих від роботи, школи тощо.

Пам’ятайте, той хто поводиться не терпимо щодо ВІЛ-інфікованих, порушує не тільки людські норми моралі. За законом будь-якої країни, люди, у крові яких є ВІЛ, мають такі самі права, як і інші громадяни. Обмеження цих прав або позбавлення їх називають дискримінацією. Дискримінація людей, заражених ВІЛ, - це грубе порушення прав людини.

V. Узагальнення вивченого матеріалу.

1. Гра «Так-ні» ( з оплесками)

- можна заразитися, якщо сидіти за однією партою з ВІЛ-інфікованою дитиною;

- небезпечно проколювати вуха голкою, що була у використанні;

- небезпечно грати гострими предметами (лезами, ножами, шприцами), знайденими на вулиці;

- можна заразитися ВІЛ через фонтанчик для пиття;

- можна заразитися ВІЛ у переповненому трамваї;

- небезпечно грати у «криваве братання»;

- можна заразитися, якщо надавати допомогу у разі травм іншій людині без спеціальних рукавичок;

- можна заразитися ВІЛ через одяг, взуття хворого;

- ВІЛ передається комарами;

- ВІЛ не передається через рукостискання і спілкування;

- люди, які вживають наркотики, мають більшу вірогідність зараження ВІЛ.

2. Робота в зошиті з друкованою основою «Кольорове голосування»

За допомогою підказки оціни ризик зараження ВІЛ у наведених ситуаціях. Зафарбуй червоним кольором ситуації з високим ризиком інфікування, жовтим ситуації з низьким ризиком, а зеленим – ситуації, в яких ризику немає.

Ст.. 53, завдання 2.

VІ. Підсумок уроку.

  1. Продовж речення.

Я можу розповісти своїм друзям і ріднім про ВІЛ/СНІД…

  1. Поетична хвилина

Учень 1.

Коли ти на уколи ходиш,

Новенький шприц собі купуй.

Бо СНІД завжди навколо бродить,

Тому ти сам себе рятуй.

Учень 2.

Зробити зачіску щоб модну,

Чимдуж у перукарню йди.

Та може бути де завгодно

ВІЛ-вірус – зародок біди.

Тому тебе попереджаю:

Стерильність ножиців дивись.

Слова на вітер не кидаю,

Тому хвороби стережись.

Учень 3.

Кохання - справді, штука класна,

Але прошу, не забувай,

Що СНІД – хвороба не прекрасна,

Гострот ніколи не шукай.

Учень 4.

Бо СНІД – то злісний ворог людства,

Він може причаїтись скрізь,

Ігнорувати – самогубство,

Тому його ти стережись!

Учень 5.

Якщо хворієш ти на СНІД,

Якщо чекаєш ти дитину,

То не даруй їй горе й біль,

Біжи в лікарню в цю хвилину.

Бо може людство так загинуть.

Бо ворог швидко наступає.

Та якщо будем ми обачні,

Не влучить в ціль його удар.

Учень 6.

Завжди постійно і усюди

Вирішувать лише тобі,

Що із здоров’ям твоїм буде.

Не треба шкодити собі.

Вчитель.

Як об’єднаємось в родину,

То згинуть дні негод сумні.

І у одну прекрасну днину

Ми разом скажем

Разом. СНІДу – НІ!

VІІ. Подарунок (під музику).

І на згадку про сьогоднішній урок і щоб ви ніколи не стояли осторонь проблеми ВІЛ/СНІДу, дарую вам червоні стрічки, які обов’язково ви прикріпите до свого одягу , хоча б у день бортьби зі СНІДом – 1 грудня.

VІІІ. Домашнє завдання

Опрацювати матеріал в підручнику.

Намалювати ВІЛ-позитивну людину і вигадати її історію (як вона живе, як почувається, як до неї ставляться оточуючі, чим вона займається).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 лютого
Переглядів
182
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку