Урок 11. 7 клас технічна праця.
Вплив властивостей деревини на технологію обробки. Механізми перетворення та передавання руху в пристосуваннях для свердління деревини. (1 год.)
Мета уроку. Засвоєння знань про будову і принцип дії коловорота та ручного дриля; формування вмінь користуватись ручним дрилем та коловоротом. Розвивати окомір, точність. Виховувати економне ставлення до матеріалу.
Об'єкт навчальної праці: проект підставка для спецій, прикрас, сувенірів, квітів тощо.
Обладнання: ручний дриль, коловорот, набір свердел, олівці, циркуль.
Тип уроку. Комбінований
Орієнтовний план проведення уроку.
І. Організаційна частина ( 2 хв)
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів (7 хв)
ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності (2 хв)
IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку (2 хв)
V. Вивчення нового матеріалу (7 хв)
VI. Практична робота ( 20 хв)
VII. Підсумок уроку ( 5 хв)
Хід уроку
І. Організаційна частина:
- перевірка присутніх;
- призначення чергових.
ІІ. Актуалізація опорних знань ти життєвого досвіду учнів.
1. Які ви знаєте процеси обробки деревини?
2. Що ви розумієте під процесом свердління? Яке його призначення?
3.Поясніть будову (за допомогою графічної схеми) та принцип дії ручного дриля.
3. Що ви розумієте під поняттям функціональні показники якості виробу? (це можливість використання, зручність при використанні тощо);
ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності. Вчитель пояснює учням, що свердління це досить поширена операція, володіння якою неодмінно знадобиться їм в майбутньому. Наприклад при свердлінні отворів під різні полички , вішалки і т.д.
IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку:
- знати будову та призначення коловорота;
- виконувати операцію свердління;
V. Вивчення навчального матеріалу за планом:
а) свердління;
б) свердла;
в) призначення і будова коловорота.
а) Свердління – один із самих поширених способів одержання отворів різанням. Свердління отворів на виробництві, як правило, автоматизований.
б) Ріжучим інструментом при цьому є свердло. З допомогою свердла роблять отвори наскрізні (якщо просвердлено всю товщину матеріалу) і ”глухі” (матеріал просвердлений не наскрізь).
Отвори в заготовках деревини просвердлюють центровими, спіральні і ложковими свердлами. Найбільш широко застосовуються спіральні свердла.
в) Найпростіші пристосування, яким приводять у рух свердло, є коловорот. Він складається з колінчастого стержня 3, на якому насаджують дерев'яну ручку 2. На кінці стержня є патрон 4 (або гвинтовий затискач) для закріплення свердла; зверху на ньому – упорна головка 1, якою утримують коловорот у потрібному положенні. Свердло міцно затискують у патроні (гвинтовому затискачі) коловорота.
Частина свердла, що просвердлює отвір у деревині називається робочою. Робоча частина центрового свердла має вигляд лопатки з вістрям – центром.
Під час свердління отворів коловорот треба тримати так, щоб свердло було перпендикулярне до площини деталі. При цьому лівою рукою треба натискувати на упорну головку, а правою обертати коловорот.
Отвір спочатку свердлять з одного боку. Коли центр вістря свердла проникне наскрізь, свердління припиняють і повертають виріб на протилежний бік. Потім вставляють центр свердла в отвір і досвердлюють його. Якщо цього не зробити, то свердло при виході з отвору може відколоти частину деревини і отвір буде зіпсовано.
Заготовки, в яких просвердлюють отвори, повинні бути добре закріплені у верстаку. Тонкі деталі можна свердлити, затискуючи їх по кілька штук.
VI. Практична робота.
6.1 Вступний інструктаж
На попередньо виготовлених дошках учням необхідно просвердлити отвори.
Під час виконання завдання звернути увагу учнів на такі моменти:
чи потрібен взагалі отвір в конструкції їхнього виробу? Яке їхнє функціональне призначення?
запропонувати учням самостійно вибрати місце для свердління отвору (в верхній , або в нижній частині проекту підставки для спецій, прикрас, сувенірів, квітів тощо.);
тільки після вибору місця для отвору й розмітки самого отвору, можна приступати до свердління.
6.2 Поточний інструктаж
слідкувати за дотриманням учнями
правил техніки безпеки.
VII. Підсумок уроку.
Рефлексія (методом «мікрофон»):
Яких умінь ви набули на сьогоднішньому уроці?
Домашнє завдання:
Технологія свердління ( за підручником)
Урок 11. 7 клас технічна праця.
Вплив властивостей деревини на технологію обробки. Механізми перетворення та передавання руху в пристосуваннях для свердління деревини. (1 год.)
Мета уроку. Засвоєння знань про будову і принцип дії коловорота та ручного дриля; формування вмінь користуватись ручним дрилем та коловоротом. Розвивати окомір, точність. Виховувати економне ставлення до матеріалу.
Об’єкт навчальної праці: проект підставка для спецій, прикрас, сувенірів, квітів тощо.
Обладнання: ручний дриль, коловорот, набір свердел, олівці, циркуль.
Тип уроку. Комбінований
Орієнтовний план проведення уроку.
І. Організаційна частина ( 2 хв)
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів (7 хв)
ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності (2 хв)
IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку (2 хв)
V. Вивчення нового матеріалу (7 хв)
VI. Практична робота ( 20 хв)
VII. Підсумок уроку ( 5 хв)
Хід уроку
І. Організаційна частина:
- перевірка присутніх;
- призначення чергових.
ІІ. Актуалізація опорних знань ти життєвого досвіду учнів.
1. Які ви знаєте процеси обробки деревини?
2. Що ви розумієте під процесом свердління? Яке його призначення?
3.Поясніть будову (за допомогою графічної схеми) та принцип дії ручного дриля.
3. Що ви розумієте під поняттям функціональні показники якості виробу? (це можливість використання, зручність при використанні тощо);
ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності. Вчитель пояснює учням, що свердління це досить поширена операція, володіння якою неодмінно знадобиться їм в майбутньому. Наприклад при свердлінні отворів під різні полички , вішалки і т.д.
IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку:
- знати будову та призначення коловорота;
- виконувати операцію свердління;
V. Вивчення навчального матеріалу за планом:
а) свердління;
б) свердла;
в) призначення і будова коловорота.
а) Свердління – один із самих поширених способів одержання отворів різанням. Свердління отворів на виробництві, як правило, автоматизований.
б) Ріжучим інструментом при цьому є свердло. З допомогою свердла роблять отвори наскрізні (якщо просвердлено всю товщину матеріалу) і ”глухі” (матеріал просвердлений не наскрізь).
Отвори в заготовках деревини просвердлюють центровими, спіральні і ложковими свердлами. Найбільш широко застосовуються спіральні свердла.
в) Найпростіші пристосування, яким приводять у рух свердло, є коловорот. Він складається з колінчастого стержня 3, на якому насаджують дерев’яну ручку 2. На кінці стержня є патрон 4 (або гвинтовий затискач) для закріплення свердла; зверху на ньому – упорна головка 1, якою утримують коловорот у потрібному положенні. Свердло міцно затискують у патроні (гвинтовому затискачі) коловорота.
Частина свердла, що просвердлює отвір у деревині називається робочою. Робоча частина центрового свердла має вигляд лопатки з вістрям – центром.
Під час свердління отворів коловорот треба тримати так, щоб свердло було перпендикулярне до площини деталі. При цьому лівою рукою треба натискувати на упорну головку, а правою обертати коловорот.
Отвір спочатку свердлять з одного боку. Коли центр вістря свердла проникне наскрізь, свердління припиняють і повертають виріб на протилежний бік. Потім вставляють центр свердла в отвір і досвердлюють його. Якщо цього не зробити, то свердло при виході з отвору може відколоти частину деревини і отвір буде зіпсовано.
Заготовки, в яких просвердлюють отвори, повинні бути добре закріплені у верстаку. Тонкі деталі можна свердлити, затискуючи їх по кілька штук.
VI. Практична робота.
6.1 Вступний інструктаж
На попередньо виготовлених дошках учням необхідно просвердлити отвори.
Під час виконання завдання звернути увагу учнів на такі моменти:
чи потрібен взагалі отвір в конструкції їхнього виробу? Яке їхнє функціональне призначення?
запропонувати учням самостійно вибрати місце для свердління отвору (в верхній , або в нижній частині проекту підставки для спецій, прикрас, сувенірів, квітів тощо.);
тільки після вибору місця для отвору й розмітки самого отвору, можна приступати до свердління.
6.2 Поточний інструктаж
слідкувати за дотриманням учнями
правил техніки безпеки.
VII. Підсумок уроку.
Рефлексія (методом «мікрофон»):
Яких умінь ви набули на сьогоднішньому уроці?
Домашнє завдання:
Технологія свердління ( за підручником)
1