23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Вправи для розвитку творчого мислення

Про матеріал

Метою даної роботи є розвиток творчого мислення на уроках основ християнської етики. Вправи сприяють формуванню християнських цінностей. розвивають художні здібності. заохочують до читання Святого Письма; формують навички та вміння вдумливо читати біблійні тексти. формулювати власні висловлювання.

Перегляд файлу

 

Вправи для розвитку творчого мислення на уроках основ християнської етики

 

20170224_101136.jpg

 

 

Вчителя основ християнської етики

Вузлівського ОНВК «ЗОШ І-ІІІ ст.. ліцей

Офіцинської І. П.

 

 

 

 

 

Що може бути дорожчим від дитячої долоньки,за  яку ти ведеш дитину Божими стежками?

Ми – співробітники Божі (1Кор.3.10-17). Господь довірив нам найцінніше – дітей, тих, до рівня яких нам потрібно піднятися.

Істинно кажу вам: хто Царства Божого не успадкує як дитина, не ввійде до нього                              Лк.18.17.

Щире і чисте серце, беззастережна довіра дитини – це та кришталева дорогоцінна посудина, у яку ми покликані складати святе і мудре, прекрасне і вічне.

 

 

 

 

Вправа «Творчий експромт»

Вправа  допомагає засвоїти зміст моральних чеснот християнина, розвиває творчі здібності, формує вміння добирати риму, виховує естетичні почуття і любов до рідного слова.

Сьогодні наша тема – добро і зло

І ми радіємо сьогоднішньому дню,

ми любимо робити добре діло,

але у серці в глибині душі

десь затаївся грішок маленький,

і ми бігом до церкви сповідатися,

щоб була чистою уся душа.

                      Христинка, 6 клас

 

Добро – це найцінніше у тобі.

Це щастя, радість і любов,

Яке приносить нам наш Бог.

Ти будь лиш щирим, добрим, чуйним

І Бог побачить це в тобі.

                     Марта, 6 клас

 

Добро – у серці.

Добро у людях.

Добро завжди із нами буде.

І всіх добро спасе!

Маркіян 6 кл.

Любов  - це друзі.

Любов – це батьки.

Любов – це Бог.

Тому любіть, і будуть вас любити!

 

Добро – це щастя, це не зло.

Роби його і будь щасливим,

Роби щодня, ні, щогодини,

а Бог радітиме цьому

і допоможе тобі  у всьому.

Віктор 6 кл.

Спасіння - у добрі, спасіння у любові.

І це стосується напевно нас усіх.

Чого ж ми носимо у серці чи у слові

Отруту заздрості та злості вічний гріх?

Потрібно жити для нас усіх.

Любити ближнього і Господа свого,

Бо Він дарує нам усе потрібне.

І радість, і надію для нас усіх

Ліля 7 кл.

 

 

 

Щедрі плоди юних митців

На виготовлених власноруч « виноградинках», «яблучках» учні дають відповіді на найрізноманітніші питання, які стосуються певної теми уроків:

  • Для чого Бог створив людину?
  • Які плоди я хочу принести у подарунок Господу?
  • Що ми називаємо вдячністю, мужністю, мудрістю, лагідністю тощо.

Вправа сприяє формуванню загально християнських цінностей, розвиває художні здібності, виховує старанність, працьовитість, естетичні почуття.

 

***

 

Біблійні вікторин заохочують до читання Святого Письма, розвивають пам'ять, увагу, мислення. Діти дуже люблять бути ведучими і самостійно придумувати запитання до вікторин.

 

Запитання біблійних вікторин

  • Хто збудував ковчег?
  • Як називався сад, у якому Господь поселив перших людей?
  • Назва обіцяної землі.
  • У якому місті люди намагалися звести вежу до самого неба?
  • Що таке зиккурат?
  • Кого Господь покликав з Уру Халдейського до обіцяної землі?
  • Що зявилося на небі після потопу?
  • Яку пташку Ной випустив першою з ковчегу?
  • Яка пташка принесла оливкову гілочку в ковчег?
  • Як називався син Авраама?
  • Як називався старший внук Авраама?

 

  • Хто залишився стояти соляним стовпом через свій непослух Господу?
  • Яку жертву приніс Господу Авель?
  • Який гріх привів Каїна до братовбивства?
  • Скільки синів було у Якова?
  • За скільки срібняків продали свого рідного брата сини Якова?
  • Символ євангеліста Івана?
  • Ким був євангеліст Лука?
  • Скільки листів написав апостол Павло?
  • Значення слова «Євангеліє».
  • Назва останньої книги Святого Письма.
  • Де народився Ісус?
  • Хто переслідував Пресвяту родину?
  • У якій річці охрестив Іван Предтеча Ісуса?
  • Рідний брат євангеліста Івана?
  • Хто з апостолів благословив Київські гори?
  • У якому місті Ісус пройшов свою страшну хресну дорогу?
  • Який гріх постійно чинив Юда ще до того, як зрадив Ісуса?
  • Які притчі навчають прощати?
  • Що таке притча?
  • Скільки років було Ісусові, як він почав навчати людей?

І список може бути безконечним для кожної вікової категорії і теми уроку. Важливо вибрати ті, які будуть найбільш ефективними для повторення та узагальнення теми уроку.

Гра «Щаслива пятірка»

Ця гра дуже полюбилася пятикласникам. Вона, як і вікторина, спонукає учнів досліджувати Святе Письмо, розвиває пам'ять, мислення, увагу, терпеливість, толерантність.

Проводжу її так:

На середину класу виходять учні(бажано пятеро, але це несуттєво). Ставлю перше запитання першому учневі, потім наступному і кожному – одне і теж перше запитання. Потім я ставлю друге запитання, але починаю вже з другого учня. І так до пяти запитань. Учні вчаться не повторювати відповіді один одного і бути чесними. Хто перемагає у грі, обовязково отримує приз.

Приклади запитань:

  • У якому місті Народився Ісус Христос?
  • Як звали маму Івана Хрестителя?
  • Коли християни святкують свято Богоявлення?
  • На якій горі Відбулося Преображення Господнє?
  • Як називаються обрядові пісні, які християни співають у Великодній час?

Цю гру можна проводити і на уроках української мови та літератури, добираючи запитання відповідно до теми.

 

 

 

Вправа «Знайди перлинку»

Вправа вчить уважно читати Святе Письмо. Формує вміння визначати тему та основну думку тексту.  Формулювати повчання біблійного тексту.

Запалюю свічку, промовляю  з учнями молитву. Читаємо уважно текст Святого Письма, після чого учні у тиші роздумують над словами Біблії і діляться своїми «перлинками» - повчаннями, які вони зрозуміли у процесі читання.

***

 

Тест, який доцільно проводити у 10 класі при вивченні теми «Відповідальне батьківство»

Групі учнів пропонується дати відповідь на запитання, чи можна робити аборт у таких випадках:

1 група – Проповідник і його дружина живуть у жахливій бідності, маючи вже 14 дітей. А зараз дружина виявила, що знову вагітна.

2 група – Чоловік хворий, у дружини – туберкульоз. У них четверо дітей. Перший – сліпий, другий не вижив, третій – глухий, у четвертого також туберкульоз. Матір дізнається, що знову вагітна.

3 група – Тринадцятилітня дівчинка завагітніла внаслідок насильства.

4 група – Дівчина – підліток вагітна. Вона незаміжня. Її наречений не є батьком дитини і дуже засмучений з цього приводу.

Учні обмірковують відповіді на запитання у групах і оголошують своє рішення по черзі за номером групи.

Вчитель читає відповіді:

  • У першому випадку ви б убили відомого проповідника – євангеліста ХІХ століття – Джона Веслі.
  • У другому – Бетховена.
  • У третьому відому співачку –Етель Вотерс
  • А в четвертому – Ісуса Христа!

 

Вислови маленьких християнських філософів

«З повноти серця уста промовляють»

На моєму столі поряд з Біблією лежать слова під склом, які я виписала колись із твору шестикласниці. Кожен раз, коли я їх читаю, вони зворушують до глибини душі, і не тільки мене.

  • Ісус від народження був переслідуваний. По сьогоднішній день Він шукає місця у нашому серці.

Ось ще кілька перлинок з учнівських творів:

  • Господь нас створив не для того, щоб ми Його зраджували.
  • Ніколи не пізно народитися ( зустріч Ісуса з Никодимом)

В душі кожної людини горить свічка. Дуже важливо не загасити її ні в собі, ні в ближньому своєму.

Любомир, 10 р.

Життя людини повинно бути як спалах яскравим, щоб його сяйво залишалось назавжди у людських серцях.

Роман, 15р.

Можливо мені бракує усвідомлення того, що це справжнє світло істини, «золота» найситніша пожива для зголоднілого і зачерствілого мого нутра.

Микола, 16р.

Якби я стала перед Господом, я б навіть, напевно, не насмілилася підняти голову, тому що я завинила перед Отцем Небесним.

Ірина 14р.

Ми живемо на землі для того, щоб Ісус не розчарувався в нас.

Владислав, 10р.

Людина, яка скромна, вона для Бога найкраща, тому що вона не хвалиться!

Оля, 10р.

Твір – роздум

Промінчик світла у моєму житті

Який він цей промінчик? Чи можу я його побачити? Я задумуюся над цими запитаннями і роблю висновок, що найсвітлішим, найтеплішим промінчиком у моєму житті є мій любий Ісус.

    Ісус є світлом для цілого світу. Він сам сказав нам: «Я – світло для світу. Хто йде за мною, не буде ходити в темряві, а матиме світло життя».

Я хочу йти за Ісусом, а це означає дотримуватися Божих Заповідей протягом Усього життя. Де світиться цей промінчик, там панують мир, любов, злагода і милосердя.

Андріана,13р.

 

Вправа «Вибери найголовніше»

Ця вправа формує вміння вибирати в житті найголовніше, сприяє вихованню християнських чеснот, розвиває логічне мислення, комунікативні здібності.

Пропоную учням записати 10 вимог до кандидатури майбутнього Президента України. Після зачитаних учнями пунктів пропоную скоротити список чеснот до п’яти, трьох і одного пунктів. Дуже цікавими є відповіді учнів десятих класів, коли вони шукають відповіді на запитання якими мають бути справжній чоловік чи жінка. Ця вправа універсальна, її можна використовувати при вивченні багатьох тем, у яких порушується проблема вибору християнина, самовиховання та самовдосконалення.

 

 

Вправа «Наш клас має талант»

Цю вправу  полюбили семикласники, адже для них дуже важливим є знати,що думають про них однокласники. Вправа вчить бути толерантними по відношенню до ближніх, розвиває спостережливість, увагу, вміння чітко висловлювати свою думку, бути об’єктивним і милостивим водночас, виховує доброзичливість, дружелюбність.

Учням роздаю картки, на яких вони пишуть власні імена. Я збираю, перемішую і знову роздаю картки для того, щоб кожен учень розповів про таланти власника імені, записаного в нього на аркуші. Однокласники повинні відгадати, про кого йде мова, а також побажати йому щось для духовного зростання.

 

 

Вправа «Маленький вчитель»

Для повторення теми уроку чи перевірки домашнього завдання я викликаю до дошки маленьких Дениса Романовича і Марію Ігорівну, які по черзі відповідають на поставлені ними запитання один одного.

Вправа спонукає сумлінно ставитися до навчання, старанно виконувати домашні завдання і вивчати теоретичний матеріал, розвиває мовленнєву компетентність, пам'ять, увагу, виховує  толерантність, ціннісне ставлення до себе та ближніх. Її можна використовувати на уроках  гуманітарних предметів.

 

docx
До підручника
Основи християнської етики 5 клас (Жуковський В.Л., Лахман Н.М.)
Додано
10 січня
Переглядів
174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку