Міністерство освіти і науки
НВК «ЗОШ І – ІІІ ст. – гімназія» №1
м. Ананьєва Одеської області
Методична розробка
уроку математики
у 2 класі на тему
« Вправи і задачі на
засвоєння таблиці
множення числа 8».
Вчителя початкових класів
спеціаліста вищої категорії
Сидоркевич Лариси Василівни
Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 8. Складання задач на суму двох добутків».
Мета. Закріплювати знання табличних випадків множення числа 8. Ознайомити учнів із задачами на знаходження суми двох добутків. Повторити правила знаходження невідомих компонентів рівнянь. Удосконалювати обчислювальні навички учнів, розвивати логічне мислення. Прищеплювати прагнення здобувати міцні знання. Виховувати старанність, наполегливість у досягненні мети.
Обладнання. Табло, картки, малюнки і схеми до задач.
Форма уроку. Урок-телестудія.
Хід уроку
І Організація класу.
Привітання.
II. Актуалізація опорних знань.
1. Повідомлення теми й мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми закріпимо знання табличних випадків множення числа 8, будемо вчитися складати й розв'язувати задачі з метою зміцнення ваших математичних знань і вмінь. Проведемо наш урок у вигляді подорожі іграми і конкурсами телебачення. Ви, мабуть, спостерігали, що ці ігри проходять у вигляді змагань між поодинокими гравцями або командами. Тому для початку розділимось на команди за рядами, І команда - «Розумники», II команда - «Всезнайки», IIІ команда - «Ерудити»
- Ці слова близькі за значенням. Як одним словом можна їх назвати? (Синоніми)
2. Каліграфічна хвилинка
І так, починаємо. Канал телебачення «2 - В» класу пропонує перегляд передачі «Лабіринт». Правила гри : по 1 представнику з кожної команди повинні пройти по лабіринту і визначити, хто з дітей яку цифру тримає (На дошці 3 однакових малюнки).
На каліграфічну хвилинку запишіть один ряд добутку цих чисел.
3. Усний рахунок
Друга передача нашого телебачення «Слабка ланка». Правила гри: учасники кожної команди ланцюжком виходять до дошки і вписують по 1 відповіді в таблицю множення числа 8. Хто затримає свою команду - виходить з гри, як слабка ланка. А наступний гравець виручає команду і дописує відповідь.
ІІІ. Контроль, корекція та закріплення теоретичних знань учнів.
1. - В ефірі передача «Брейн-ринг», І тур (усний). Я задаю питання. Яка команда раніше відповість - тій зараховується бал. (Показую картки з виразами)
8 ∙ 4 + 13 95 – 8 ∙ 3 25 + 8 ∙ 8
8 ∙ 6 + 13 95 – 8 ∙7 25 + 8 ∙ 2
2. II тур (письмовий). Записати у вигляді математичного диктанту відповіді прикладів № 326. (Зараховується 1 бал за швидкість, 1 бал за правильність). 12,24,8,7,4,6,0.
З. До вашої уваги передача «Шанс». Дається шанс 1 представнику з кожної команди принести своїй команді дорогоцінні бали. Завдання: скласти вираз та обчислити його значення (3 картки).
В програмі «Шанс» є «Конкурс вболівальників». Ми теж його проведемо. Складіть задачу на множення за малюнком.
4. Далі в ефірі телеканалу «2 - В» передача «Ситуація». Розберемо ситуацію задачі №328.
«У цукорниці лежало 28 грудочок цукру. У 8 склянок чаю поклали по З грудочки. Скільки грудочок цукру залишилось в цукорниці?»
Лежало - 28 гр.
Поклали - 8 скл. по 3гр.
Залишилось - ? гр.
Запис дій з поясненням і відповіді до задачі.
- Усне опрацювання подібної задачі за малюнком.
5. Реклама на телеканалі «З - В». Вгадайте, який продукт я рекламую: солодкий, корисний, виробляється бджолами.(Мед)
Фізкультхвилинка.
8 ∙ 2 = 16 - Бджілоньки рояться. (Крутяться, махаючи руками.)
8 ∙ 3 = 24 - Липу обліпили. (Обхоплюють праве плече лівою рукою і навпаки)
8 ∙ 4 = 32 - Йде робота гуртова.( Кілька разів присідають.)
8 ∙ 5 = 40 - Заберуть нектар скоро.(Імітують руками процес збирання.)
8 ∙ 6 = 48 - І не втомилися зовсім. (Танцювальні повороти вліво, вправо).
8 ∙ 7 = 56 - Хто із нас медку поїсть, (Показують руками на себе і на друзів,)
8 ∙ 8 = 64 - Набиратиметься сили..(Руки вгору, стискують кулачки.)
8 ∙ 9 = 72 -3 медом здоров'я до нас прибува. (Імітують піднімання штанги.)
8 ∙ 10 = 80 - Ну, а здоровий дає всьому лад. (Розводять руки в сторони.)
6. Продовжимо наш «Аукціон думок». Попрацюємо над задачею №329.
«Склянка коштує 3 грн,, а чашка 8 грн. Добери кількість предметів для покупки і склади задачу, в якій потрібно знайти суму двох добутків».
Учні кілька разів добирають кількість предметів і записують на дошці вирази, наприклад:
3∙5 + 8 ∙ 5 = 55 (грн.)
3∙9 + 8 ∙ 9 = 75 (грн.)
(Далі подібно)
Змінні множники можна замінити буквами і записати ці вирази у вигляді одного виразу з буквами. Скільки у нас змінних множників? (Два) Отже візьмемо для їх позначення дві букви а і b . Записуємо вираз 3 ∙ а + 3 ∙ b. Даний вираз описує всі можливі варіанти, які підходять до цієї задачі.
7. Продовжимо нашу подорож. В ефірі нашого каналу програма
«Час розслідування». Треба знайти значення х у рівняннях. ( По 1 учневі з кожної команди працюють біля дошки письмово)/
x ∙7=28
х -16=30
27 - х = 9
Всі інші працюють колективно усно над рівнянням: x + 19 =36
8. Остання підсумкова гра нашого телебачення «Найрозумніший»
1 учневі з кожної команди задається 10 запитань. На обдумування 5 секунд. Скільки правильних відповідей, стільки балів команді зараховується..
І команда
6. Що більше 3 дм чи 32 см ?
7 Назви добуток чисел 6 і 7 .
8. Чому дорівнює сума чисел 32 і 14 ?
9 Знайти третину від числа 15 .
10. У скільки разів 9 см більше ніж 3 см ?
ІІ команда
1 .Яке найменше двоцифрове число?
10 . У скільки разі 2 см менше ніж 8 см ?
ІІІ команда
IV. Підсумок уроку,
Підрахування балів. Поздоровлення оплесками команди-переможця.
1